עגלות משטחים ידניות

עגלות משטחים ידניות

חדשות בתחום הרכב – השימוש עם עגלות משטחים ידניות מאפשר נוחות וקלות בשילוב העגלה בפעולות הנדרשות  ממנה. מדובר בעגלות קלות משקל, נוחות מאוד לדחיפה, הזזה ולשינוע. הן זמינות במגוון של גדלים וסוגים והן ניתנות לשימוש בכל לוקיישן ללא תלות בחיבור לחשמל או משאב אחר. לא נדרש ניסיון מיוחד בתפעולה, אלא היכרות בסיסית ובניסיון אותו ירכוש העובד תוך כדי השימוש. ולכן יש יתרונות רבים לשימוש עם עגלות משטחים למשימות עבודה נפוצות במחסנים ובפסי יצור. גם רשתות שיווק ומתחמי לוגיסטיקה מבצעים שימוש עם עגלות משטחים מסוגים שונים.

יעילות

יש הרבה חדשות – שם המשחק במקומות עבודה הוא יעילות. מפעל או מחסן אשר לא מנצלים בחוכמה את משאבי העבודה ואת הזמן העומד לרשותם – דינם שלא להיות רווחיים לטווח ארוך. ובדיוק במקום הזה נכנסות לתמונה עגלות משטחים המהוות פתרון מצוין וזמין לייעול העבודה וחיסכון בשעות אדם. הן בטיחותיות ומאפשרות לעובדים להנות מתהליך העבודה. המאמץ הפיזי עם השימוש בעגלה הוא מינימלי ולכן פגישות פיזיות ושברי מאמץ כתוצאה משימוש בעגלת המשטחים הם נדירים.

משקלים

זה לא חדשות לומר שלעתים נדמה כי עגלות משטחים ידניות אינן מסוגלות לעמוד בעומסי שינוע גבוהים, אך האמת היא שבהחלט יש דגמים של עגלות ידניות שמאפשרים לשנע משקלים של אלפי ק”ג בקלות, בטווח של 2,000-3,000 ק”ג. יש גם עגלות משטחים ידניות משולבות צג דיגיטלי שמספק חיווי על עומסי המשקל. ניתן למשל לרכוש עגלת משטחים ששוקלת מאה קילו, ובעלת יכולת שינוע של 2,000 ק”ג.

ייעוץ מקצועי

זה לא חדשות שלפני שמחליטים אילו עגלות משטחים לשלב במתחם העבודה שלכם, או איזו עגלת משטחים לשלב לפרויקט זמני, הרי שכדאי מאוד לקבל ייעוץ מקצועי שיכווין אתכם לדגם הנכון. פעמים רבות בשגרת העבודה נעשה שימוש לא רק עם עגלות משטחים אלא גם עם מלגזה ורכבים מסייעים כמו כלי רכב תפעולי שהוא רכב חשמלי או קלנועית למשל. עוד חדשות בתחום זה שמגוון האפשרויות הזמין כיום הוא רחב מאוד, ויש דגמים רבים וחדשים בשוק המציגים חיסכון במשאבי דלק, תחזוקה נמוכה יותר או יעילות ביצוע גבוהה יותר – ולכן חשוב גם מפעם לפעם לבחון שדרוג של הקיים.

עגלת משטחים חצי-חשמלית

עגלות משטחים נחלקות לחשמליות ולידניות. כדאי לדעת שיש גם עגלות משטחים חצי-חשמליות שמספקות לכם יתרונות רבים. עם עגלה כזו תוכלו לשלב בין פעולה ידנית לפעולה חשמלית לפי הצרכים שלכם. החלק החשמלי מספק לכם נוחות שינוע של הסחורה על גבי משטח העגלה עצמו, ואילו הבוכנה הידנית מאפשרת שליטה והתאמה לצורך הרמת הסחורה באמצעות המשטח. גם לשינוע אופקי וגם לשינוע אנכי השילוב המושלם הוא עם עגלה משטחים חצי חשמלית( צויין ב חדשות חולון).

היתרונות

עם עגלת משטחים חשמלית אתם חייבים לבצע שימוש רק אחרי שהיא טעונה. עם עגלה חצי חשמלית תוכלו לשלב פעולות שונות באופן ידני וחשמלי, וכך יש לכם חופש פעולה גם לא הטענתם אותה. יתרונות נוספים הם כמובן חסכון רב בשעות עבודת אדם היות והמנגנון החשמלי מאפשר עבודה יעילה יותר עם מאמץ פיזי מופחת. עוד חדשות בתחום הרכב זה שתוכלו גם לשנע את הסחורה אופקית בין המדפים, ולהגביה לאחר מכן באמצעות המנגנון החשמלי. השליטה והבקרה של העובד עם עגלה כזו הן משופרות – מה שמספק יעילות מוכחת בזמן העבודה ובביצוע המשימות (הוזכר בחדשות רחובות ).

שילובים

אם כן זה חדשות לומר שלעגלת משטחים כזו יש יציבות מאוד טובה, חיבור חזק לקרקע באמצעות נקודות מגע משיקות ומשקל העגלה הוא נוכח ומאסיבי במידה מספקת לצורך הנעה ידנית שלה. תוכלו גם לשלב במתחם העבודה כמה סוגים של עגלות משטחים, למשל עגלה כזו שהיא חצי-חשמלית ביחד עם עגלה ידנית או חשמלית מלאה. פעמים רבות מקומות עבודה כמו מחסנים או מתחמי ייצור גם משלבים את השימוש עם מלגזה שגם היא זמינה במיני דגמים שונים ושימושיים. כך תספקו לעובדים שלכם קשת של אמצעים לביצוע לש משימות מגוונות ביעילות ובמקצועיות.

מה עוד

עוד חדשות זה שכדאי לדעת שתוכלו לשלב במתחם העבודה גם רכבים תפעוליים כמו רכב חשמלי, קלנועית ועוד סוגים. כך העובדים יכולים לנוע במתחם הייצור בין הביתנים השונים ובין הסדנאות השונות בצורה קלה ובטוחה, במהירות ותוך חסכון אדיר בזמן. אין צורך ברישיון נהיגה מיוחד לצורך נהיגה על רכב תפעולי, ותוכלו להטעין את הרכבים החשמליים בעמדות הטענה שיותקנו במקום, לחסוך בהוצאות דלק ובפליטת מזהמים בסביבת הייצור.

הכל על עגלות הרמה

אז כן זה לא חדשות שלצד האפשרות של במות הרמה יש גם עגלות הרמה. מדובר בעגלות משטחים עם במת הרמה מחוברת. עגלה כזו מאפשרת לכם לשנע ולפרוק סחורה במקומות בהם ישנו מידוף לגובה רב. תוכלו לשלב עגלות כאלו ידניות או חשמליות בהתאם לצרכים שלכם.

ידני לעומת חשמלי

אם כן נגיד עוד חדשות – לעתים עולה השאלה האם לרכוש עגלת משטחים להרמה שהיא חשמלית או ידנית. אין ספק כי עגלה חשמלית או חצי-חשמלית מאפשרת לעובדים שלכם לבצע את המשימות בזמן קצר יותר וביעילות טובה יותר. גם המאמץ הפיזי קטן יותר ומידת הבטיחות גבוהה יותר. יש כאן יתרונות עצומים ולכן כדאי מאוד לשלב עגלות משטחים עם מנגנון חשמלי או חצי חשמלי. חדשות נוספות זה שפתרונות של עגלות ידניות שימושיים עבור משימות שינוע קלות או עבור מקומות קטנים, וגם לפרויקטים קלים זמניים. האפשרות של עגלה חצי-חשמלית היא אפשרות מצוינת ומבוקשת מאוד בשנים האחרונות.

שמירה על הסביבה

( זה לא היה בעידכוני חדשות אבל כדאי להעלות את העניין ) נקודה חשובה בהקשר הזה היא לגבי זיהום האוויר. עגלות ידניות או עגלות משטחים מבוססות דיזל הן כאלו אשר פולטות מזהמים לאוויר, מה שגם ממתג את המפעל שלכם כלא ידידותי לסביבה, חשיפה לקנסות, וגם יש כאן חשיפה בריאותית שלילית עבור העובדים והצוות. ולכן כל הדברים מתכנסים לכך שכדאי מאוד לשלב עגלות משטחים חשמליות או חצי חשמליות. כמובן שעבור מפעלים וותיקים יש כאן מקום לשדרוג וריענון הציוד ( נאצר בחדשות ירושלים ).

כאשר רוכשים עגלות משטחים למטרת הרמה חשוב לבדוק את המידות שהן מתאימות למעברים ולגודלו של מרחב העבודה במתחם שלכם. בנוסף, חשוב גם לבדוק מהי מידת העומס ומידת ההרמה המקסימלית ולוודא שזה משרת היטב את הצרכים שלכם ואות גובה המדפים במחסן. נושא נוסף שראוי לבדיקה הוא האחריות והחלפים. גם נאמר בחדשות כפר סבא שפעמים רבות עגלות משטחים דורשות תחזוקה, החלפת חלקים או עבודות שימור קלות – בעיקר כאשר מדובר במפעלים ובקווי ייצור בהם עגלות המשטחים פעילות שעות רבות לאורך יום העבודה. ככל שתרכשו עגלת משטחים מספק שלא מעמיד עבורכם שירות לקוחות ושירות תיקונים, ואחריות שכוללת אספקת חלפים זמינה, הרי שאתם חשופים להפסד של ימי ושעות עבודה יקרות, ולבזבוז משאבים (הוזכר בחדשות רמת גן ).

עוד נאמר בחדשות קיבוצים שכדאי לדעת שעבור רכב חשמלי ומלגזה יש להחזיק בפוליסות ביטוח מתאימות. בכל מתחם עבודה או מפעל בו נעשה שימוש עם רכב חשמלי שנוסע במהירות שגבוהה מ12 קמ”ש, הרי שנדרשת פוליסת ביטוח מתאימה. כדאי מאוד לדעת מה כוללת הפוליסה, מהן האותיות הקטנות ומה היא מכסה. וכדי לעשות סדר  ריכזנו עבורכם מידע חשוב ורלוונטי בנושא.

פוליסת חובה לרכב חשמלי

בנוסף העניין צויין בחדשות קריות שרכב חשמלי הנוסע במהירות שהיא מעל ל12 קמ”ש הוא רכב שחובה לבטח אותו עם פוליסה מתאימה. פוליסה בסיסית עבור רכב חשמלי-תפעולי כוללת כיסוי עבור נזקי גוף. ניתן להרחיב את הפוליסה בהתאם לאפשרויות בחברות הביטוח השונות. אחת ההרחבות האפשריות בהקשר הזה היא הרחבת כיסוי עבור צד ג’ ( נאמר כך בחדשות מודיעין ).

ובדיוק כמו שתחזוקה ושימוש עם רכב חשמלי זולים יותר מרכב ממונע, למשל בהקשר של חיסכון בהוצאות דלק, הרי שגם בסעיף הביטוחי נחסכות הוצאות רבות משום שפוליסת ביטוח לרכב חשמלי תפעולי זולה משמעותית מביטוח לרכב פרטי או משפחתי.

צילום: PIXABAY

פרמטרים בביטוח

נכתב במאמר בחדשות נתניה שיש פוליסת ביטוח לרכב חשמלי תפעולי, ויש פוליסת ביטוח למלגזה ויש פוליסה ייעודית לביטוח קלנועית. בכל אחד מהמקרים יש לרכוש פוליסת ביטוח נפרדת המתאימה לצרכים שלכם ולסוג כלי הרכב. כמובן שיש גורמים חיצוניים שמשפיעים על מחיר הפוליסה כמו גילו של הנגה – נהג צעיר יותר יביא לפוליסה יקרה יותר. גם היסטוריית התאונות של הנהג משפיעה על המחיר, וככל שיש לו היסטוריה חיובית יותר נטולת תאונות ופסילת רשיון בשלוש השנים האחרונות, הרי שמחיר הפוליסה יהיה נמוך יותר.

השוואה וסקר שוק

הוזכר בחדשות פתח תקווה שכמובן שיש גם הבדלי מחירים בין חברת הביטוח השונות ובאותיות הקטנות של הפוליסה, ובדיוק מהסיבה הזו כדאי מאוד לבצע סקר שוק ולקיים משא ומתן בין חברות הביטוח השונות, עם הצעה נגדית שקיבלתם שהיא זולה יותר. שווה מאוד להשקיע את המאמץ ב”שופינג” בין חברות הביטוח על מנת להשיג פוליסות ביטוח משתלמות ואיכותיות עבור כלי הרכב החשמליים והתפעוליים במקום העבודה. נאמר בחדשות רעננה שהדבר חוסך בהוצאות באופן משמועתי וגם מאפשר לכם שקט בנושא הזה, היה וקורה אירוע שיצריך את הפעלת הפוליסה.

המאמר בחסות חדשות ראש העין BN.

עצת מומחה