עגבנייה מתוקה מזן חדש, שניתן לקלף בקולפן

עגבנייה מתוקה מזן חדש, שניתן לקלף בקולפן

דמיינו לעצמכם עגבנייה שמתקלפת בקלות בעזרת קולפן, ממש כמו מלפפון או גזר למרק שלכם, לשקשוקה או לסלט מטבוחה. עכשיו זה אפשרי. עגבניית דורה, חידוש מרענן ותוספת מעניינת לזני העגבניות שמטפחים בחברת “הזרע”, מהמובילות בעולם בטיפוח, ייצור ושיווק זרעי ירקות וגידולי שדה.

דורה הינה עגבניית תמר (רומא), גדולה ומוצקה בצורת ביצה, חלקה מאוד בעלת מתיקות עזה. בעלת אחידות פרי מצוינת, צבע אחיד,

עגבניה שניתן לקלף בקולפן. צילום: נילי שניר.

אדום עז ומכילה ליקופן (נוגד חמצון) במינון גבוה מהרגיל. בנוסף, מדובר בעגבנייה הראשונה שניתן לקלף באופן מושלם (אודות לקליפה חלקה) באמצעות קולפן.

חברת “הזרע” מתמחה בפיתוח זני ירקות לחקלאות עם התמקדות בעמידות לתנאי אקלים, מזג אויר וקרקע שונים, הפיתוחים האחרונים של החברה הינם בדגש על טעם ובעגבנית דורה ניתן להבחין בעגבנייה עשירה בטעם, דומיננטית ומתוקה. מדד הבריקס שבודק את כמות הסוכר בירקות ופירות חושף, כי עגבניית דורה היא מהמתוקות שבעגבניות הגדולות.

המתיקות לא רק מוסיפה טעם, אלא גם משנה את אופן הבישול. בהכנת תבשילים עגבניית דורה תחסוך לכם בצורך להוסיף סוכר, המתיקות מגיעה מתוך העגבנייה.

“העגבנייה המתקלפת”, זני עגבנייה חדשנים נוספים (עגבניית מיני הקטנה בעולם ועגבניית בון-בון המתוקה בעולם) וכן גידולים חדשים נוספים, יוצגו במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו”פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת יאיר בחצבה בט”ו בשבט- חג האדמה והחקלאות, בתאריכים 31.1-1.2.2018. במהלך התערוכה יציגו כ-250 חברות מובילות את החידושים בתחום. כמו כן, ניתן יהיה להתרשם מהעגבניות ואף לטעום מהן כמו מגידולים חדשים נוספים. בתערוכה המשתרעת על שטח של 15 דונם, פותחים חוקרי המו”פ את שערי החממות ומאפשרים ללמוד, לראות ולטעום מהתוצרת החקלאית והפלא שמתקיימים בערבה. בחממות התצוגה ניתן להתרשם מזני ירקות ופירות חדשים, גידול דגים ייחודיים במדבר ועוד. הכניסה חינם.

צרכנות