סמים קשים- קשה אבל אפשרי

סמים קשים- קשה אבל אפשרי

גמילה מסמים קשים היא אחד התהליכים הפסיכולוגיים המורכבים ביותר עבור כל מטפל וצוות טיפולי, בכל העולם. מדובר באתגר משמעותי עבור עולם הטיפול והפסיכולוגיה אשר עם כל ההתקדמות המשמעותית בכל שטחי הידע והפרקטיקה בתחום נשאר בגדר ספק, ולמרות ההתפתחות המתמדת עדיין אינו מצליח להצביע על הגדרות ברורות וחד משמעיות באשר לנתוני ההצלחה של הגישות השונות בטיפול, נתוני הנפילות החוזרות, ועוד שורה ארוכה של פרטי מידע משמעותיים ויסודיים רבים אשר נמצאים עדיין בגדר ניסוי וחיפוש דרך. טובי המכונים בעולם בתחומי הגמילה עובדים רבות על העלאת אחוזי ההצלחה, אולם אין ספק שמכוני הגמילה של מכורים לחיים עושים את הבלתי יאמן ומצליחים לכבוש פסגות של מצוינות, מאות הבוגרים של אפיקי הגמילה השונים של מכורים לחיים יכולים להעיד על כך. גמילה מסמים קשים הופכת להיות אפשרית ואפילו קשה פחות משהיא נדמית בתחילה, כאשר היא מנוהלת בתוך המעטפת הקסומה של מכורים לחיים. אצלנו כל מטופל הוא מלך, וכנראה בשל כך אנחנו זוכים להביא את המטופלים שלנו להצלחה מלאה בתהליך הטיפול, מתוך אמון בכוחם הנפשי, ביכולתם המנטלית ובעוצמתם הפנימית.

סוד הקסם

שם המשחק הטיפולי בכל תחום נפשי הוא “איזון”, ולא בכדי. הטיפול הנפשי והפסיכולוגי שואף להביא כל מטופל שנמצא במצב נפשי הנוטה לצד אחד יותר מאשר לצד השני- לנקודת איזון בה הוא נמצא בשליטה מוחלטת על המתרחש ברגשותיו, אינו נופל למצבים חסרי שליטה מתוך אי יכולת או חוסר בידע, כוחות נפש וניסיון. איזון נפשי הוא מושג קשה להשגה בדרך כלל, בעיקר כאשר מדובר במצבי נפש מורכבים כמו התמכרויות עמוקות, ארוכות טווח, או במצבים נפשיים שונים עמוקים יותר מן הרגיל. מכורים לחיים אינם מרימים ידיים בשום מצב ותופרים חליפת טיפול אישית לכל מטופל, מתוך הבנה שאיזון נפשי אינו מושג ברגע אולם הוא בר השגה עבור כל אדם באשר הוא אדם. מטופלים של מכורים לחיים אינם נופלים שוב למצבי חוסר איזון ומגיעים לטיפול חוזר כפי שמתרחש בלא מעט תהליכי נפש בארץ ובעולם, זה נובע מתוך הגישה המקצועית הבלתי מתפשרת של מכורים לחיים.

איך עושים את זה

אין ספק שהליך טיפול בהתמכרות צריך להיות מעמיק ורחב הקף, כדי להגיע לתוצאות שתחזקנה מעמד בשלבי החיים השונים. כדי לסייע להצלחה ארוכת טווח, אנחנו בונים תהליך טיפולי שאינו מסתיים ברגע היציאה מהמוסד, ועוטף בליווי מדורג שעושה את ההבדל בין טיפול מוצלח לטיפולים חוזרים. ממליצים עלינו, ואם אתם זקוקים לנו זה הרגע להצטרף לחיים.

עצת מומחה