סינגל חדש של תפילה במקצב ברזילאי ללהקת הנשים מהשומרון

סינגל חדש של תפילה במקצב ברזילאי ללהקת הנשים מהשומרון

להקת הנשים ‘הלל’ המורכבת מ-חמש עשרה נשים החיות ומתגוררות בעיקר בשומרון משיקה סינגל חדש בדרך לאלבום השלישי – שפתי תפתח ובו תפילה במקצב ברזילאי. את הלחן והעיבוד כתבה המנהלת המוזיקלית, מרב ברנר.צפו בסינגל!

בלהקת הנשים  הלל חמש עשרה נשים החיות ומתגוררות בעיקר בשומרון. שני האלבומים הראשונים של הלהקה – קפה ועוגה ואליך אתפלל, זכו לעניין רב בקרב אוהדות המוזיקה היהודית, וכעת מושק סינגל חדש בדרך לאלבום השלישי – שפתי תפתח. את הלחן והעיבוד כתבה המנהלת המוזיקלית של ההרכב וזמרת יוצרת בעצמה, מרב ברנר. העיבוד והקצב הברזילאי משהו, הופכים את התפילה הראשונה של היום, לבקשה שמחה וכייפית שעושה חשק לרקוד את המילים עם פקיחת העיניים בבוקר, ולהודות לריבונו של עולם על החסד שבקבלת הנשמה חזרה עם סיום הלילה.

חברות להקת הלל.צילום באדיבות קוביס
חברות להקת הלל.צילום באדיבות קוביס

להקת הלל פועלת למעלה מעשור. בנות הלהקה הופיעו על במות רבות ברחבי הארץ. נעמי ושרה מאלון מורה, למשל, חלמו כבר לפני עשר שנים להוציא לאור את כישרון השירה  שקבלו מהקב”ה. הן פנו למרב והתחילו ללהק נשים סולניות וזמרות ששרות היטב בהרמוניה. המתנ”ס והמועצה האזורית שומרון התגייסו ללוות ולתמוך ואט אט התגבשה קבוצה נפלאה שנפגשת בכל שבוע לחזרות. “המפגשים והחזרות האלה משמחים אותנו מאוד, זה נותן את הכוח לכל השבוע” אומרות הבנות. “אנחנו זוכות להופיע ולשמח גם נשים אחרות בשמחה שלנו. זכינו להוציא שני דיסקים והתחלנו להקליט כבר את האלבום השלישי”. אומרות נעמי ושרה.

“להקה של 15 נשים הנפגשות בקביעות, זה לא דבר פשוט בכלל” מסבירה מרב ברנר, המנצחת והמנהלת המוזיקלית. “כולנו מגיעות אחרי יום עבודה, ילדים, כביסות ובישולים, אבל אנחנו לא מוותרות על התענוג המוזיקלי והחברתי”. כבר שנים שמרב מפתחת ומקדמת את ההרכב המוזיקלי הזה: “ברוך ה’ אנחנו כל הזמן מתחדשות, בשירים חדשים מקוריים ובעיבודים מיוחדים לשירים מוכרים” מספרת מרב. “בהופעה החדשה אנחנו משלבות סיפורים אישיים של חלק מנשות הלהקה המשתפות אותנו ברגעי התמודדות, שמחה, משבר, אמונה וביטחון בה’. השירים מקבלים משמעות ופרשנות חדשה כאשר הם חלק מהסיפור. אין עין שנותרת יבשה”. יצויין כי הלהקה מופיעה בפני נשים בלבד.

חדשות שומרון כתבה ראשית