סוגים שונים של אדריכלות

סוגים שונים של אדריכלות

הם לוקחים חלק בפרויקטים רבים, וישנם כאלה מביניהם הנחשבים למצליחים מאד ומובילים בתחומם. האדריכלים של היום מספקים לנו סוגים שונים של שירותים, המציעים מענה למגוון צרכים. לפניכם סקירה קצרה על סוגי האדריכלות העיקריים והמאפיינים הספציפיים של כל אחד מהם:

כמה מילים על אדריכלות

כשמדברים על אדריכלות, באופן כללי, מתכוונים לאמנות הבנייה. זהו תחום המתמקד בתכנון ובעיצוב חללים וכולל אלמנטים הקשורים הן לאמנות והן להנדסת בניין. האדריכל יכול לקחת בחשבון, במסגרת עבודתו, את הסביבה שבה נמצא המבנה, או החלל שאותו הוא מתכנן ולעצב אותו עד לרמת הפרט האחרון. ישנם סוגים שונים של שירותי אדריכלות, המצריכים היכרות מעמיקה עם התחום וכן השכלה רלוונטית. ישנם אדריכלים המציעים כמה סוגים שונים של שירותים ויש את אלה המתמקדים בשירות אחד בלבד.

על הסוגים הקיימים

תכנון בתים ומבנים – אדריכלים, מעצם היותם כאלה, רשאים להציע תכנון בתים, הנעשה תוך התייחסות לחוק התכנון והבניה ומוציא אל הפועל פרמטרים שונים, המוזכרים בו. אדריכל יכול לתכנן מבנים מסוגים שונים, כמו בתים פרטיים, גורדי שחקים, מבנים ציבוריים שונים כמו מרכזי קניות, ועוד. בבואו לתכנן את הבית הוא לוקח בחשבון את הסביבה שבה הוא נמצא על מנת ליצור דיאלוג נכון בין השניים והרמוניה מלאה.

בניה קלה – לאור המודעות הרבה לאיכות הסביבה, רבים מאתנו מעוניינים לחיות בבית המנצל את משאבי הטבע ושומר על הקיים. הדבר יכול לחסוך כסף רב ולספק סביבה חיונית ונעימה הרבה יותר. ישנם אדריכלים המתמחים בתכנון בתים בבנייה קלה, כלומר, כאלה הכוללים שלד העשוי מפלדה או מאלומיניום וחלקי בניין במשקל קל מאד יחסית, של עד 50 ק”ג לכל מ”ר.

תוספות בניה ושיפוצים – בעלי בתים פרטיים או מבנים אחרים, המעוניינים בתוספת בנייה או בשיפוצים, זקוקים לשירותיו של אדריכל לשם תכנון החלק הנוסף, החדש, בטרם מוציאים זאת לפועל. האדריכל מתייחס לכל ההגבלות הקיימות, לחוק וכן לצרכים המיוחדים של המבקשים את תוספת הבניה או את השיפוץ.

אדריכלות נוף – זהו אחד מתחומי האדריכלות, המתמקד במרחבים הפתוחים, בגינה, בחצר או בפארק הציבורי, למשל. אדריכל, המציע שירותי אדריכלות מסוג כזה לוקח בחשבון הן את הקרקע, הן את הנוף שמסביב והן את הקשר שבין האדם לטבע או בין האדם לסביבה העירונית שבה הוא חי. הוא יכול לשלב, במסגרת התכנון שלו, אלמנטים שונים, כמו בריכות נוי, סוגים שונים של צמחים ועוד.

עיצוב פנים – יותר ויותר אדריכלים מציעים בשנים האחרונות שירותי אדריכלות הכוללים גם עיצוב פנים. עיצוב פנים, כפי שניתן לנחש, מתמקד בעיצובו של החלל הפנימי, ומהווה כמעין “קישוט” החלל תוך שימוש באביזרים דקורטיביים שונים. עיצוב פנים מתייחס לצבע, לחומר, לצרכיו של המרחב ובעיקר לצרכיהם של המתגוררים בו. שירותי אדריכלות הכוללים עיצוב פנים פונים הן לקהל הפרטי והן לקהל העסקי (עיצוב משרדים למשל וחללים ציבוריים).

תמונה באדיבות: pixabay

 

צרכנות