נכבדי כפר קאסם בביקור תנחומים אצל משפחת הנרצח ראובן שמרלינג הי”ד.

נכבדי כפר קאסם בביקור תנחומים אצל משפחת הנרצח ראובן שמרלינג הי”ד.

עשרות מנכבדי כפר קאסם הגיעו  לביקור ניחומים אצל משפחת שמרלינג בישוב  אלקנה. את המפגש יזמו יו”ר ועדת החוקה ח”כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי, וח”כ עיסאוויי פריג’ ממרצ ותושב כפר קאסם , שבדרך כלל נמצאים משני צדי המפה הפוליטית. 

עשרות מנכבדי כפר קאסם הגיעו  לביקור ניחומים אצל משפחת שמרלינג בישוב  אלקנה. עם הבכירים מכפר קאסם נמנו ראש העיר עאדל בדיר וח”כ עיסאווי פריג’ (מרצ) שמתגורר בעיר. את המפגש יזמו יו”ר ועדת החוקה ח”כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי, וח”כ עיסאוויי פריג’ ממרצ ותושב כפר קאסם כאמור, שבדרך כלל נמצאים משני צדי המפה הפוליטית.

משלחת כפר קאסם באלקנה. באדיבות: רועי וולף

ח”כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) יו”ר ועדת החוקה: “הביקור של תושבי כפר קאסם מוציא מכאן אמירה ברורה של גינוי מוחלט למעשים מהסוג הזה ואמירה נחרצת שמותר שיתנהלו מחלוקות אך אלו לעולם לא יובילו למעשי טרור ורצח נתעבים כמו זה של ראובן ז”ל.”

ח”כ עיסאווי פריג (מרצ): “הגענו היום מכפר קאסם כבני אדם, כשכנים, כדי לנחם ולהשתתף בצער. הרצח המתועב של ראובן שמרלינג ז”ל, היכה אותנו בעצב ובתדהמה. כפר קאסם היא עיר של דו קיום ולא ניתן לרצח השפל הזה לשבש את החיים המשותפים. אחרי הרצח היו מי שמיהרו לזרוע שנאה ופחד ולהסית נגד אזרחי ישראל הערבים. בני המשפחה בחרו להחריש ולהתאבל ולא להאשים ויש להעריך אותם על כך”.

ראש עיירת כפר קאסם עאדל בדיר: “הכרנו ידיד טוב. כל מי שהכיר אותו – אהב, כיבד ושיבח אותו. הוא היה בן אדם טוב ונעים הליכות.”

ביקור תנחומים. באדיבות: רועי וולף

חנה שמרלינג, אישתו של ראובן ז”ל,  אמרה כי “ראובן היה שמח לראות אתכם כאן היום, חבל שבנסיבות האלה… הוא האמין בכל מאודו בדו קיום אמיתי בין אנשים”.

בתו , יונית שמרלינג, אמרה כי “אבא תמיד חינך אותנו שאנשים הם אנשים גם משני צדי הסכסוך, וכך צריך להתייחס אליהם למרות הפחד. יכולנו לקחת את האירוע הזה למקום של שנאה ולמקום של כעס, אבל היום אנחנו בוחרים ביחד אתכם לקחת אותו למקום שאפשר להאמין עוד שזה אפשרי.”

חדשות שומרון כתבה ראשית