סבו של ארז אורבך ז”ל: “למרות בעיה בריאותית הוא התעקש להתגייס”

סבו של ארז אורבך ז”ל: “למרות בעיה בריאותית הוא התעקש להתגייס”

בהשתתפות מאות מלווים התקיימה הלוויתו של ארז אורבך ז”ל שנרצח בפיגוע הקטלני בירושלים.סבו משה סיפר: “לארז הייתה בעיה בריאותית בוועדה האחרונה הוא נשאל למה הוא מתעקש להתגייס כשרבים עומדים בתור כדי לקבל פטור. הוא ענה: זו חובתי”. 

בפיגוע הדריסה הקטלני בטיילת ארמון הנציב נרצח סגן משנה ארז אורבך ז”ל בן ה 20 במותו. היום (ב’) נטמן ביישוב אלון שבות, והשאיר אחריו חמישה אחים והורים אבלים.

ארז אורבך ז”ל היה בוגר הישיבה התיכונית נווה שמואל שבאפרת, לאחר סיום לימודיו למד בישיבת ההסדר במעלות ש”נלחם כדי להתנדב לשירות צבאי”. רבים ביישוב סיפרו  כי אורבך “ייזכר בשל חיוכו התמידי ובנכונותו לסייע ולהתנדב לכל מטרה טובה”.

ארז אורבך ז”ל.צילום באדיבות המשפחה

סבו משה סיפר עליו: “לארז הייתה בעיה בריאותית שבגללה הוא היה פטור משירות צבאי, אבל הוא לא הרגיש פטור. הוא נאבק כדי להתגייס לצבא, ולמרות שנדחה בכמה ועדות הוא עמד על שלו. בוועדה האחרונה הוא נשאל למה הוא מתעקש להתגייס כשרבים עומדים בתור כדי לקבל פטור. הוא ענה: זו חובתי”. הוא זכה להגשים את חלומו והתגייס לחיל האוויר. כשהחליט שהוא רוצה לצרת לקורס קצינים, גם על זה הוא היה צריך להיאבק, אבל מפקדיו השתכנעו מנחישותו ותמכו בו, והוא התקבל לקורס.

חבריו ליחידה סיפרו על חברם חייל  צנוע בעל מוטיבציה גבוהה, אופטימי וחייכן. תמיד היה אפשר לסמוך עליו, הוא נלחם כדי להתגייס ולשרת כמו כולנו ולצערנו נקטף בטרם עת.

חבריו של אורבך ציטטו היום דברים שאמר במהלך טקס לחיילים מתנדבים בבסיס חיל האויר :ברוך השם, אחרי מילוי טפסים וטלפונים לרוב, ומעבר בין וועדות עם המתנה ארוכה ביניהן קיבלתי אישור להתנדבוכיום אני מרגיש שאני משרת בתפקיד איכותי ומשמעותי. אני עושה דברים שמעולם לא העליתי בדעתי שאעשה ואני שותף לדברים שמעולם לא דמיינתי שהם אכן קיימים. אם להשתמש במונח מקצועי מעולמי שלי – אמנם אני בורג קטן במכונה גדולה אבל זהו בורג שבלעדיו המכונה עלולה לא לעבוד… על אף העייפות שבסוף כל יום עבודה – אני מרגיש שזהו חלקי ואותו אני צריך לתת. אני מרגיש מועיל, תורם ומשפיע“.

משה סוויל מ”מ ראש מועצת גוש עציון אמר: ”כולנו עם משפחת אורבך ועם בית אלון שבות.משפחת אורבך כבר שנים ארוכות עסוקה בפעילות למען הציבור ולצערנו זאת לא הפעם הראשונה שהמשפחה הרחבה מתמודדת עם כאב ואובדן.בית אלון שבות שרק לפני שנה וקצת איבד את יעקב דון היד בפיגוע מתמודד עם קרבן נוסף של הטרור. משפחת גוש עציון  מחבקת את המשפחה באבלה הכבד ובבניין הארץ ננוחם.משפחת גוש עציון  מחבקת את המשפחה באבלה הכבד ובבניין הארץ ננוחם”.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית