“זהות כשייכות” – תערוכה ייחודית במרכז ע”ש אוריה שבירו

“זהות כשייכות” – תערוכה ייחודית במרכז ע”ש אוריה שבירו

האמנים המציגים בתערוכה הינם תמונת מראה לישראליות עכשווית. ביניהם ניתן למצוא יוצרים ילידי יו”ש לצידם יוצרים מערים מעורבות. יש בהם המגדירים עצמם כבעלי זהות דתית ויש בעלי זהות חילונית, חלק מביאים את התרבות הצברית כחלק מרכזי בזהותם וחלק מביאים את התרבויות בהן צמחו: רוסית, אתיופית, בוכרית או ערבית.

צילום: עיריית אריאל

בליל הזהויות הנסוב סביב גורם מקשר אחד, הופך את התערוכה למרתקת במיוחד ומספק את יצר המציצנות הטבוע בכל אחד ואחת מאתנו.  האמנים פתחו עבורנו חריץ הצצה לנשמתם, באמצעות יצירות שצוללות עמוק לתוך זהותם ומייצגות את היחס שלהם לקבוצות מסוימות, כמו גם את הקשיים בהם הם נתקלים כחלק מאותן קבוצות.

הנושאים המרכזיים שנידונים ביצירות הם התמודדות בשאלות כגון: דת, הגירה ואפילו טראומה שהביאה להפרעת זהות דיסוציאטיבית, המייצגים היבטים רבים, לעתים סותרים, של זהות.

ראש העיר אריאל מר אליהו שבירו ברך את האומנים המשתתפים ואת מבקרי התערוכה, וציין כי הוא גאה בעיר אריאל אשר כבירת השומרון, מהווה בית פלורליסטי לאומנות וליוצרים המביאים איתם קולות וזוויות ראיה שונות, אשר יחד מהוות את המרקם העדין והייחודי היוצר את תושבי ישראל בכלל ואת תושבי השומרון בפרט.

האמנים המשתתפים: שני אלדר, צביקה אלטמן, פולינה בר-כהן, אפרת דוראל, נדב טייטלבאום, אבי טללה, חנה ליבי יער, כיפיאה עיאיטי, חנה שפיצר

אוצרת התערוכה: עופרה שושתרי

התערוכה פתוחה מתאריך 10.7.2022 עד 5.8.2022 בספינה, מרכז הצעירים ע״ש של אוריה שבירו ז״ל

חדשות אריאל חינוך ותרבות כתבה ראשית