נמשך המאבק נגד המזבלה הפיראטית בלב השומרון

נמשך המאבק נגד המזבלה הפיראטית בלב השומרון

בעקבות המחאה של ראש מועצת שומרון כנגד המזבלה הפיראטית בלב השומרון: יו”ר וועדת הסביבה של הכנסת קיים ביקור פתע באתר. המנהל האזרחי החרים משאיות במקום. אמסלם: “אקיים דיון בכנסת. נאבק עד שהאתר ייסגר”. 

בעקבות מחאתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן שהגיע במקום פקחי הסביבה ללכוד את העבריינים המגיעים מכל רחבי הארץ, ומשליכים טונות של פסולת מדי יום סמוך לישוב צופים, הגיע יור וועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת ח”כ דודי אמסלם יחד עם ראש מועצת שומרון, אזרחים למען אוויר נקי, ואיצה מאיר מנכל איגוד ערים לאיכות סביבה לראות במו עיניו את המתרחש במקום.

צילום : רועי חדי

ח”כ אמסלם ראה במקום את פסולת הבניין בכל מקום שמע מראש מועצת שומרון ומארגון אזרחים למען אוויר נקי על המתרחש שם ואמר: “הגעתי לבקשתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן ואכן אין טוב ממראה עיניים וממשמע אוזניים. יש כאן אתר פסולת שמפריע לכולם. ליהודים לערבים לכל יישובי הסביבה. יש כאן אזרחים שנעשים חולים מזה. זה אתר פסולת זה מחלות זה לא רק לא נעים בעין. נושמים אוויר לא טוב. זה גורם למחלות קשות בוודאי כשמדובר בילדים קטנים. לכן אנחנו לא מתכוונים לוותר כאן. אנחנו מתכוונים להתעקש בעניין הזה. אנחנו בע”ה נקיים דיון בכנסת בנושא אנחנו נמשיך לעשות כאן את המאבק הזה. עד שהאתר הזה ייסגר. זה לא אתר זו קרקע חקלאית

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון”אני שמח שיור וועדת הסביבה של הכנסת מבין את החשיבות של העניין ומצטרף למחאה. זוהי שערורייה. אני שמח שרשויות האכיפה החלו לפעול אולם אני רוצה שיהיה ברור. אנחנו מצפים לעצירה מוחלטת של ההזיה הזו. לא טיפטופים. לא מדי פעם. לא בכלל. השומרון לא יהפוך לפח הזבל של המדינה”.

בתוך כך דגן הודה לראש המנהל האזרחי תת אלוף אחוות בן חור שהתערב בדברים באופן אישי והודיע לדגן בעקבות המחאה כי הוחרמו 2 משאיות שהשליכו פסולת במקום והמנהל האזרחי פועל בכדי לעצור את מצעד משאיות הזבל למקום.

מנכ”ל איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון, איצ’ה מאיר אמר: “הסיור עם ח”כ דודי אמסלם חשוב שכן שפיכת פסולת בנין ביו”ש ושריפת פסולת הם מפגעים שמטרידים מאד את האוכלוסיה באזור. מעקב של יו”ר ועדת הפנים ואכה”ס של הכנסת ופגישותיו עם התושבים מהשרון ומהשומרון חשובים מאד”.

מזה שנה וחצי מגיעות משאיות מכל רחבי הארץ הפורקות פסולת בניין סמוך לישוב צופים וזאת ללא אישורים. למרות התראות חוזרות ונשנות ובקשה לטיפול של כל הגורמים בשטח, למרות עתירה שהוגשה לבגץ בנושא אי תנועת רגבים בשל אי אכיפה מצעד המשאיות המשיך עד לתחילת שבוע זה.

חדשות שומרון כתבה ראשית