ניתוח תוצאות הבחירות: ניצחון מוחץ לליכוד ביו”ש ובנימין

ניתוח תוצאות הבחירות: ניצחון מוחץ לליכוד ביו”ש ובנימין

אם בתוצאות הכלליות עוד אפשר לומר שיש שיווין מסוים בין מפלגות הליכוד בראשות בנימין נתניהו וכחול-לבן הראשות בני גנץ ויאיר לפיד, אזי מבחינה וניתוח של הקלפיות ברחבי הערים והמועצות ביו”ש נראה שהליכוד מנצח בגדול – גם על חשבון מפלגות הימין הדתיות-חרדיות האחרות המשתייכות ל”גוש”.

בקרית ארבע זכתה, כצפוי, רשימת איחוד מפלגות הימין, הכוללת את חיבור המפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית לרוב מרשים עם 45% מהקולות אך מיד לאחריהן מוביל הליכוד את רשימת המצביעים עם 1,148 בוחרים שהם 33.35% מסך הקולות הכשרים.

באריאל, שם ישנו ריכוז לכאורה פחות אידיאולגי ויותר מגוון, זכה הליכוד 43.73 אחוזי הצבעה כששני לו רק אביגדור ליברמן עם 14.25% מקולות הבוחרים. אגב, “צומת”, מפלגתו של אורן חזן, תושב אריאל בעצמו, זכתה באריאל ל62 קולות בלבד.

בקרני שומרון, שם מתגורר משה פייגלין, יו”ר תנועת “זהות”, גם לא נרשמו הפתעות מיוחדות כשרשימתו של זה האחרון זכתה להגיע למקום הרביעי בלבד, עם פחות מ-10 אחוז מקולות שכניו של ראש הרשימה, כשמעלו הימין החדש (16%), הליכוד (29.5%) ואיחוד מפלגות הימין עם 31% בראש.

צילום: אביחי טבק

בבוקר שאחרי הבחירות, ביו”ש מגיבים לתוצאות הבחירות וקוראים להחלת ריבונות מידית ביהודה ושומרון. ראש מועצת בית אל שי אלון אמר הבוקר כי תושבי יהודה ושומרון ביצעו את המוטל עליהם כאשר הצביעו באחוזים גבוהים לבחירות לכנסת ה-21 “התוצאות הראו באופן ברור שהעם רוצה מממשלת ימין, אחוזי ההצבעה ביהודה ושומרון היו גבוהים מהממוצע”.

אלון ציין עוד כי הוא מצפה מראש הממשלה נתניהו לקיים את הבטחות הבחירות שלו לאחר הרכבת הממשלה בראשותו. “אנחנו עמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו והבאנו לעלייה באחוזי ההצבעה” אמר אלון, “עכשיו ראש הממשלה, מגיע התור שלך לקיים – המהלך הראשון והמוסרי ביותר שאתה יכול לעשות לאחר הרכבת הממשלה הוא להחיל ריבונות ביהודה ושומרון”.

מועצת יש”ע: “הבוקר אפשר לומר בוודאות: אל מול כל הקמפיינים והמניפולציות – עם ישראל בחר ימין. העם הביע את נאמנותו לארץ ישראל ובחר בהחלת הריבונות הישראלית על יהודה, שומרון ובקעת הירדן.

אנו מברכים את ראש הממשלה בנימין נתניהו על היבחרו, ומצפים להקמתה של ממשלת ימין חזקה ורחבה. גם בכנסת הבאה נמשיך לבנות, להתרחב, להסדיר ולפתח יחדיו את ההתיישבות הישראלית באזור.”

חדשות אריאל חדשות בנימין חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית