נחנכה ניידת טיפול נמרץ ממוגנת ירי חדשה של מגן דוד אדום בקרני שומרון

נחנכה ניידת טיפול נמרץ ממוגנת ירי חדשה של מגן דוד אדום בקרני שומרון

בשבוע שעבר התקיים בקרני שומרון טקס מיוחד לחנוכת ניידת טיפול נמרץ חדשה וייחודית של מד”א, הממוגנת מפני ירי שנתרמה דרך אגודת ידידי מד״א בישראל  ע״י הקרן לידידות. בטקס שנערך בהשתתפות מנהל תחום החירום בקרן לידידות וראש המועצה המקומית קרני שומרון יגאל להב ועובדי ומתנדבי התחנה – נחנכה הניידת שעתידה לשרת את תושבי קרני שומרון ויישובי הסביבה.

הניידת נתרמה בהמשך ישיר לתרומת ניידת דומה ע”י פרופ’ מרט רסין, שהוצבה לבקשתו בתחנת מד”א באריאל בחודש אוגוסט האחרון.

מיגון הניידת החדישה מסוג מרצדס ספרינטר מבית כלמוביל והשנייה מסוגה בישראל תוכנן עפ”י הסטנדרטים הגבוהים ביותר וברמה הבינלאומית בהתאם לדרישות המחמירות ביותר של מד”א. המיגון יוצר ע”י חברת פלסן ראם הישראלית והורכב בפולין ע”י חברת זשוטה. המיגון ברכב נגד ירי מעניק לצוות ולמטופלים מקסימום הגנה ומאפשר הגעה בטוחה של צוותי מד”א לזירת האירוע וטיפול תחת כל איום תוך שימוש ציוד טיפול נמרץ המתקדם ביותר. בניידת הותקנה מערכת טיהור אוויר וחיידקים אוטומטית, אשר מסייעת בשמירה על ביטחון ובריאות המטופלים והצוותים הרפואיים. הספק המנוע של הניידת הוא 3,000 סמ”ק, אורכה 5.92 מ’, רוחבה 2.02 מ’ גובהה 2.95 מ’ והיא שוקלת כ- 5 טונות.

בתחנת מד”א בקרני שומרון פועלת ניידת טיפול נמרץ 24 שעות ביממה ובנוסף אמבולנס. עשרות חובשי רפואת חירום ופאראמדיקים עובדי מד”א פועלים בתחנה יחד עם עשרות רבות של מתנדבים, בהם בני נוער. צוותי מד”א בתחנה נותנים מענה למשתמשי הדרך הרבים בכבישי השומרון ולתושבים הרבים המתגוררים באזור באירועי שגרה, תאונות דרכים ואירועים ביטחוניים ופועלים בשיתוף פעולה מלא עם הצבא.

אורלי אריאל, מנכ”לית אגודת ידידי מד”א בישראל: “השותפות שלנו להצלת חיים עם הקרן לידידות ארוכת שנים ומאפשרת לנו לסייע למד”א להצטייד בטכנולוגיות המתקדמות ביותר וברכבים היחודיים שנדרשים לצוותים כדי להציל חיים. הניידת שנחנכה היום חדשנית, מהירה עם יכולות מתקדמות שעתידה לתת מענה באירועים של ידוי אבנים וירי ומאפשרת לחובשים ולפאראמדיקים של מד”א להעניק טיפול רפואי בכל זירה.”

טקס חנוכת ניידת טיפול נמרץ ממוגנת ירי בקרני שומרון. צילום: אלירן אביטל

גיל מושקוביץ סמנכ״ל מבצעים במד”א: ״הניידת הזו היא פתרון מדהים שנבנה מאפס. לצערנו היינו עדים לאורך השנים למספר אירועים קשים בקרני שומרון, בישובים הסמוכים ובצירי התנועה  – ניידת הטיפול הנמרץ הזו, תציל לא רק את חיי המטופלים אלא גם תאפשר עבודה בסביבה ממוגנת לחובשים ולפראמדיקים בשטח שלא פעם חשופים לטיפול בתנאים מסכני חיים.”

יגאל להב, ראש המועצה המקומית קרני שומרון: “חנכנו היום את הניידת לטיפול נמרץ ממוגנת ירי מהמשוכללות בעולם. ניידת שללא סיוע מד”א והקרן לידידות, לא הייתה מגיעה אלינו ומצילה חיים כאן בשומרון. ניידת שלו הייתה באירוע מדחת יוסף ז”ל בקבר יוסף הייתה כנראה מצילה את חייו. ניידת שנמצאת כאן ימים בודדים וכבר ביצעה פעילות רבה באופן המגן על עובדי מד”א והמטופלים בה. תודה לאורלי מנכ”לית אגודת ידידי מד”א בישראל, לספואן מהקרן לידידות, לגיל ולחיים ובעיקר לקארין מנהלת התחנה ומאחל לכלל השותפים ובהם המתנדבים המצוינים נסיעות בטוחות ומודה בשם תושבי קרני שומרון וכלל הסביבה לכם.”

מנכ”לית הקרן לידידות איילת שילה תמיר: “ניידת הטיפול הנמרץ הממוגנת שהקרן לידידות תרמה למד”א נועדה לתת טיפול מציל חיים בזירות מורכבות בייחוד בימים של מציאות ביטחונית קשה וכך גם בימי שגרה. נמשיך לסייע לגופים ואוכלוסיות הזקוקות לעזרתנו בכל זירה, על מנת להבטיח את שלומן ואף להציל חיים.”

מנכ”ל מד”א אלי בין: “אנו מודים לקרן לידידות, על שיתוף פעולה וסיוע ארוך שנים ועל תרומתם שתסייע להציל חיים ברחבי השומרון. לצערנו צוותי מד”א למודי ניסיון בטיפול בזירות פיגועים ואירועים קשים ולא פעם אף תחת אש וסיכון חיים. הניידת לטיפול נמרץ ממוגנת הירי החדשה תסייע ותחזק את היכולת של מד”א לטפל ולהציל את חייהם של חולים ופצועים בזירות מורכבת. זו ניידת חדישה עם יכולות רפואיות מהמתקדמות בעולם”.

בריאות חדשות שומרון כתבה ראשית