נווה צוף חלמיש:טבח בארוחת השבת.מחבל חדר לישוב ורצח משפחה

נווה צוף חלמיש:טבח בארוחת השבת.מחבל חדר לישוב ורצח משפחה

טבח אכזרי בישוב נווה צוף חלמיש בערב שבת. מחבל בן 18 עומר אל-עבד מהכפר קובר חדר בערב שבת לישוב לאחר שטיפס על גדר המערכת, חדר לבית משפחה שחגגה ‘שולם זוכר’ ורצח את הסב ושניים מילדיו.הסתבא מאושפזת במצב בינוני.
שולחן השבת של משפחת ס’ בנווה צוף חלמיש התמלא בדם לאחר שמחבל שפל בן 18 מהכפר קובר הסמוך לישוב במטה בנימין חדר בערב שבת את הגדר המקיפה את הישוב ונכנס לביתם של בני משפחת ס’ שחגגו את הולדת הנכד.

המחבל רצח שלושה מבני המשפחה את האב בנו וביתו ופצע קשה את הסבתא. לוחם ביחידת עוקץ שהיה בחופשת השבת ומתגורר בבית הסמוך בקצה הישוב שמע את הצעקות הגיע למקום עם נשקו האישי עצר את הטבח לאחר שירה במחבל מבעד לחלון.

אשת הבן שנרצח הצליחה להחביא את הילדים בחדר סמוך ולהתקשר לכוחות הביטחון שהגיעו למקום.משך זמן ארוך ניסו אנשי מד”א להחיות את הפצועים אך ללא הצלחה. הסבתא שנפצעה באורח בינוני עד קשה פונתה לבית החולים ועברה ניתוח במהלך השבת.לאחר שהתעוררה נמסרה לי הבשורה הקשה כי בעלה ושני ילדיה נרצחו.

האב שנרצח ורעייתו שנפצעה הם חברים של שושי וחיים פוגל סביהם של בני משפחת פוגל שנרצחו באכזריות באיתמר לפני כשש שנים. תושב הישוב אהוד אמיתון המשמש גם ככונן במגן דוד אדום סיפר כי עם הגעתם נתקלו במראות קשים:”ראינו ארבעה פצועים שוכבים כשהם סובלים מפצעי דקירה. שלושה מהפצועים היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים, וביצענו בהם פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך כדי שימוש בתרופות. פצועה נוספת, בת 68, הייתה בהכרה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון. היא טופלה בשטח ופונתה בניידת טיפול נמרץ של מד”א לבית החולים”.

המחבל עומר אל-עבד מהכפר קובר פרסם שעתיים לפני הפיגוע פוסט בפייסבוק בו כתב:”הורגים את הנשים והצעירים שלנו, מטנפים את אל אקצה שלנו ואנחנו ישנים”. במשטרת ישראל בודקים מדוע לא אותר המחבל מבעוד מועד.

בית המשפחה שנרצחה בנווה צוף חלמיש.צילום דובר צה”ל

 

בתים בקצה נווה צוף חלמיש.צילום עמיעד טאוב
נווה צוף חלמיש.צילום:עמיעד טאוב
חדשות בנימין כתבה ראשית