נהגת טוב? קבל צל”ש

נהגת טוב? קבל צל”ש

נושא הבטיחות בדרכים נמצא בשנים האחרונות בראש סדר העדיפויות הלאומי במדינת ישראל. חברות האוטובוסים יודעות כי על כתפיהן מונחת האחריות לדאוג לשלום הנוסעים וביטחונם ובחברה המרכזית לפיתוח השומרון החליטו לקחת את בטיחות הנוסעים צעד אחד קדימה.

יאספו נתונים וכל נהג יקבל “ציון” בטיחות. צילום באדיבות: החברה לפיתוח השומרון

בנוסף להשקעה ברכישות אוטובוסים חדשים ומתקדמים, החליטו בחברה לפיתוח השומרון להוסיף לכל צי האוטובוסים גם מערכות מתקדמות ביותר לניטור תגובות הנהגים במצבי קיצון ובמקרי הצורך. בכל אוטובוס הותקן מכשיר ג’יירו שכולל איתור סלולרי וחיישן תאוצה תלת מימדי שאוסף נתונים על הנהיגה ועל תגובות הנהג במצבי בלימה קיצוניים, סטיה מנתיב, האצה והאטה חריגים ובסיבובים חדים.

מדי תקופה של כחודש עד חודשיים יתקבל ציון משוקלל ומידע מהימן על איכות הנהיגה של כל נהג וניתן יהיה לתקן ליקויים ולסייע לנהגים להיות המקצועיים ביותר. בנוסף, המערכת גם מתריעה לנהג און ליין בזמן אמת ועוזרת לו לקבל החלטות מושכלות יותר. בעתיד מתכננים בחברה גם לתגמל נהגים שיקבלו ציונים טובים ובכך ליצור תמריץ לנהיגה טובה יותר.

באוטובוסים ממוגני ירי ישנה חשיבות רבה עוד יותר לבטיחות והנהגים עוברים הכשרה מיוחדת לכך, כיוון שלכלי רכב ממוגן יש תוספת משקל משמעותית והשפעה על מרכז הכובד של הרכב. המערכת החדשה מתווספת למערכות בטיחות ושירות נוספות שהוכנסו בחברה בשנה האחרונה. החברה גם מתכננת להכניס בחודשים הקרובים מערכת מידע בזמן אמת שישפר את היכולת של החברה לתת את השירות הטוב ביותר ולהשתוות לחברות הטובות בארץ ובעולם בתחום ההיסעים.

“שיפור השירות לציבור ושיפור הבטיחות עומדים בראש סדר העדיפויות מבחינתנו” מסביר שימי ניומן, מנכ”ל החברה לפיתוח השומרון. “אנחנו גאים להוביל את הכנסת הטכנולוגיה לכלי הרכב של החברה ולהציע לציבור את האוטובוסים באיכות הגבוהה ביותר, ובטכנולוגיה האיכותית ביותר”.

חדשות שומרון כתבה ראשית