משכנתא במחיר למשתכן

משכנתא במחיר למשתכן

זכיתם בתוכנית מחיר למשתכן? קבלת משכנתא במחיר למשתכן מלווה בדרך כלל בתנאים אטרקטיביים. היזהרו להבטחות שווא מהבנקים והתייעצו עם מומחי משכנתאות שידעו לתת לכם את על המידע על מנת להביא לכם את המשכנתא במסלול הטוב ביותר.

credit usplash

קניית דירה בתוכנית “מחיר מטרה”

בגלל מצוקת הדיור בישראל, אשר משפיעה העיקר על זוגות צעירים אשר מעוניינים ברכישת נכס חדש להתחיל בו את חייהם, המדינה יצרה את ‘מחיר מטרה’ – הגרלת דירות בפרויקטי בנייה מבוקשים במחירים נמוכים ממחירי השוק המקובלים באמצעות סבסוד מצד המדינה. כדי לעמוד בקריטריונים של התוכנית אתם צריכים להיות זוג נשוי או מוכר בציבור אשר בבעלותם דירה או רווקים בני יותר מ-35 ללא כל זכות לדירה ב-10 השנים האחרונות. כדי שכל אחד יוכל ליהנות מהתוכנית, ההגרלות מתקיימות מידי כמה חודשים ובמקומות רבים בארץ במקביל, מאופקים בדרום ועד נהרייה בצפון. במקרה ותזכו בתוכנית מטרה עליכם להחזיק בהון עצמי חלקי רכישת הדירה ואת השאר כמובן תוכלו לשלם באמצעות משכנתא במחיר למשתכן.

מה זה משכנתא במחיר למשתכן

‘מחיר למשתכן’ זה שמה של תוכנית הסבסוד הקודמת שהציע המדינה עבור זוגות צעירים. הבנקים מציעים תנאים משופרים ללקיחת משכנתא עבור מי שזכה באחת מהתוכניות. אם לדעת כיצד לגשת אל בנק ולעבוד עם יועץ משכנתאות מומלץ, ניתן לקבל ריבית נמוכה יותר מהמקובל בשוק וליהנות לא רק מדירה במחיר מוזל אלה גם ממשכנתא בהחזר חודשי אטרקטיבי יותר. אם רכשתם בעבר דירה בפרויקט מחיר למשתכן, ומאז שלקחתם את המשכנתא תנאי השוק השתנו, הריביות עלו, מסלול החיים שלכם השתנה וכו’, אתם יכולים לשנות את מסלול המשכנתא שלכם באמצעות מחזור שלה.

מחזור משכנתא במחיר למשתכן

מיחזור משכנתא זה למעשה לקיחת משכנתא חדשה לטובת סגירת המשכנתא הקודמת אם אינה רלוונטית עוד עבורכם. בדרך כלל עושים זאת כאשר נכנס לחשבון הבנק סכום כסף גדול כמו ממכירת נכס אחר או קבלת ירושה. עם סכום כסף גדול ניתן לסגור חלק מהלוואת המשכנתא ולקחת אחת חדשה במסלול נוח יותר, בריבית נמוכה ובראש הרבה יותר שקט. לעיתים הסיבה למחזור משכנתא יכולה להיות עקב פגיע בפרנסה או כל קושי אחר אשר מצריך נטילת משכנתא חדשה, אמנם בתנאים פחות טובים כמו למשל פריסה לזמן רב יותר אך בהחזר חודשי נמוך יותר, כזה שהמשפחה תוכל לעמוד בו.

חשוב לדעת

לפני שתיגשו לבקש משכנתא יש מספר דברים שחשוב שתדעו קודם:

  • האם מגיעות לכם הטבות נוספות מהמדינה
  • מהו סכום המימון שאתם זקוקים לו
  • האם יישאר לכם בסופו של דבר כסף בצד להוצאות נלוות
  • מתי כדאי לכם להתחיל לשלם את המשכנתא

ייעוץ בנושא משכנתא במחיר למשתכן

תחום המשכנתאות הוא מורכב ולפני כל פעולה בנושא כדאי לעשות מחקר מעמיק ולהבין מה ואיך בדיוק את הולכים לעשות. טעויות בתחום המשכנתא עשויות לעלות עשרות אלפי שקלים במשך השנים. כדי להימנע מכך ניתן לפנות אל יועצים מומחים שישמחו לסייע לכם וללוות אתכם לביתכם החדש במסלול המשתלם ביותר. היועצים של משכנתא משתלמת זמינים עבורכם גם עכשיו כדי שתוכלו לקבלת חוות דעת מקצועית לפני שתיגשו אל הבנק ותיאלצו להתמודד בעצמכם מול בנקאי מנוסה שימכור לכם משכנתא משתלמת עבור הבנק אבל לא בהכרח משתלמת עבורכם.

עצת מומחה