משבר המים ביו”ש: משרד האנרגיה יקדם תכנית אב לפתרון כולל

משבר המים ביו”ש: משרד האנרגיה יקדם תכנית אב לפתרון כולל

שר האנרגיה, ד”ר יובל שטייניץ, נפגש היום עם ראשי מועצת יש”ע וגורמים מקצועיים לדיון בנושא אספקת המים ליהודה, שומרון ובקעת הירדן ותכנית האב למים. בדיון השתתפו יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני, ראשי מועצת יש”ע, נציגי רשות המים, נציגי חברת “מקורות” וסמנכ”ל המשרד, יחזקאל ליפשיץ.

בדיון שנערך במשרד האנרגיה סקרו הגורמים המקצועיים בפני השר שטייניץ את הפעולות וההתקדמות בביצוע תכנית האב למים לאזור יהודה, שומרון ובקעת הירדן. בשנים האחרונות מאז החלה העבודה על תכנית האב, קודמו והושלמו מספר פרויקטים משמעותיים כגון קידוח אריאל, קו המים אלעד-עופרים, קו המים ליישוב מגדלים ופרויקטים נוספים רבים.

ראשי הרשויות הודו לשר האנרגיה על פעילותו הנמרצת לקידום פתרונות לאספקת המים לאזור והסדרת אספקת המים לתושבים, שסבלו בשנים קודמות מבעיות תכופות באספקת המים.

השר שטייניץ: “לפני כ-3 שנים הוריתי על קידום תוכנית אב למים ליהודה ושומרון, שתתן מענה לביקושי המים הצפויים עם אופק תכנוני עד לשנת 2040. יישום התוכנית יספק מענה לביקוש הגדל למים של כלל האוכלוסייה. התוכנית המקודמת כוללת חיזוק תשתית המים מהמערכת הארצית לאזור, קידוחי מים חדשים ועוד. כל אלו, יתנו מענה לביקוש החזוי”.

המשתתפים בדיון משק המים ביו”ש, במשרד האנרגיה. צילום: דוברות

עוד עלה בפגישה נושא גניבות המים, בעיקר בהר חברון ובבקעת הירדן, אשר פוגע בכלל האוכלוסייה, והצורך להגביר את האכיפה למניעתם. נציגי המינהל האזרחי עדכנו על מבצע נרחב לניתוק חיבורים בלתי חוקיים שנערך אמש (יום א’ בלילה), באזור הר חברון, במסגרתו התגלו עשרות חיבורים בלתי חוקיים והוחרם ציוד רב כגון מכליות, צינורות מים ועוד. בפגישה דובר גם על חשיבות האכיפה נגד גנבי המים, והצורך בהחרפתה.

יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני אמר בדיון: “לפני שלוש שנים, בעיצומו של משבר, במהלכו לא הגיעו מים לחלק מהברזים של התושבים ביהודה ושומרון, וכאשר האחריות גולגלה מגוף אחד למשנהו, היית אתה זה שלקח אחריות והנחת לקדם את תכנית האב למים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. כמו גם, פתרונות מידיים לטווח הקצר, לטווח הבינוני ואף לטווח הארוך. מנהיגותך הביאה לכך שכל הגופים הרלוונטיים שילבו ידיים, וקידמו את הנחת התשתית למאבק בגנבות המים שמאפשרות לנו לעבור קיץ רגוע ברוב היישובים בהתיישבות”.

חדשות אריאל חדשות בנימין חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית