מרכז רפואי אזורי חדש באוניברסיטת אריאל

מרכז רפואי אזורי חדש באוניברסיטת אריאל

מרכז רפואי אזורי חדש יוקם באוניברסיטת אריאל, ישרת את האוכלוסייה היהודית והפלשתינית ויהווה חלק ממערכת המחקר וההוראה האקדמית של לימודי הרפואה והבריאות בקמפוס באריאל.

צילום: יצחק שליסל
צילום: יצחק שליסל

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אירח במשכנו את נציגי משלחת חבר הנאמנים של אוניברסיטת אריאל לרגל הכרזה על הקמת מרכז רפואי משותף יהודי-פלסטיני אזורי ע”ש קרן הלמסלי, במסגרת בית הספר למדעי הבריאות באריאל. באירוע השתתפו ונשאו דברים גם יו”ר המועצה להשכלה גבוהה ושר החינוך, ח”כ נפתלי בנט, נשיא האוניברסיטה, פרופ’ יהודה נדון, נגיד האוניברסיטה, יגאל כהן אורגד ונציג קרן הלמסלי, עו”ד סנדי פרנקל.

“ברור לכול כי אריאל היא חלק בלתי נפרד מישראל בכל הסדר עתידי”, אמר הנשיא לנוכחים וברך אותם על עבודתם למען פיתוח האוניברסיטה והקמת המרכז הרפואי. הנשיא ציין בדבריו כי הקמת “המכללה האקדמית יהודה ושומרון” באריאל לפני 33 שנים הייתה תוצאה של עמל רב ומשותף לו ולרבים ולכן הוא שמח במיוחד לברך היום את הנוכחים כחברי “אוניברסיטת אריאל”.

הנשיא הוסיף כי אוניברסיטת אריאל, בדומה לאחיותיה, מאפשרת הזדמנות ראשונה לקיומו של מפגש משמעותי בין בני המגזרים השונים בישראל. מפגש שאינו מבדיל בין דת, לאום ומין, לרווחת החברה הישראלית כולה. בהתייחס להקמת המרכז הרפואי האזורי הדגיש הנשיא כי הוא מהווה בסיס לקיום משותף אמיתי והוא מעיד כי אוניברסיטת אריאל שרבים התנגדו להקמתה משמשת כמשען לדו קיום וכגשר של אמון.

 

המרכז הרפואי עתיד לשרת את האוכלוסייה הישראלית והפלשתינית באזור במגוון שירותי בריאות ורפואה: רפואת חירום ומכוני דימות. כמו כן ישמש המרכז למחקר, לשיקום בתחומי הפסיכולוגיה והעבודה הסוציאלית, וכן כשדה קליני להדרכת סטודנטים, זאת כחלק מהחשיבות הגדולה אותה רואה האוניברסיטה בחיבור הלימוד התאורטי עם שילוב בקהילה.

אל המרכז הרפואי החדש עתיד לחבור המרכז הרפואי הקיים באריאל המעניק כיום שירותי בריאות ורפואה ללמעלה מ1000 ביקורים בחודש.

לצורך הקמת המרכז התקבלו תרומות והקצבות בהיקף של כ 50 מיליון ₪ ומתוכן תרומה ע”ס 4 וחצי מיליון דולר מקרן הלמסלי וכן התקבלו 4 מיליון דולר נוספים מהמועצה להשכלה גבוהה – ות”ת וכן הקצאת המשרד לשיתוף פעולה אזורי של כמיליון דולר

חדשות שומרון כתבה ראשית