מקומות שאסור לפספס בטיול מאורגן בלפלנד

מקומות שאסור לפספס בטיול מאורגן בלפלנד

מזחלות כלבים דוהרות בשלג, מסע הרפתקני בעקבות הזוהר הצפוני, דייג באגם קפוא, שמורת טבע בה הקרחונים הם הכוכבים המרכזיים ופארק חיות בר בו תפגשו את דובי הקוטב הצפוני. לפלנד מהווה יעד נחשק ויוצא דופן למי שמחפש חופשה גדולה מהחיים גדושה אטרקציות מלהיבות ונופים קסומים. כדאי לצאת ללפלנד בטיול מאורגן על מנת ליהנות מהציוד הנדרש, תוכנית מסודרת של מסלולים במקומות המיוחדים ביותר בליווי מדריכים שחושפים סודות מחייו של החוג הארקטי. אז היכן כדאי לבקר בלפלנד שנחשבת לממלכתו של סנטה קלאוס? המלצה על כמה מקומות מופלאים.

 

ארמון הקרח לומינילה – חוויה מיוחדת בממלכת הקרח

חווית אירוח עוצרת נשימה מחכה לכם בטירת השלג הגדולה ביותר בעולם הנבנית כל פעם מחדש בארכיטקטורה שונה. כאן תעברו בין חללים של קרח המתפרשים על פני 3 קומות המציעים הרפתקה ארקטית יוצאת דופן. המקום מואר באורות ושופע פסלים מגולפים בקרח. המקום המרהיב כולל בית מלון, מסעדה, גלריה לאמנות וקפלה. אל תוותרו על סעודה או משקה בבר הקרח – המשקאות מוגשים בכוס קרח שעוצבה בעבודת יד ובמסעדה ניתן ליהנות ממבחר דגים, מרקים ומוס שוקולד.

שמורת הטבע קורואומה – בין מפלים שקפאו

הלבן עוטף מכל הכיוונים, תפאורה פראית של טבע מושלג. שמורת הטבע קורואומה היא אחת משמורות הטבע הייחודיות בעולם ומטפסי קרחונים רבים מגיעים לשמורה הזאת כדי לאתגר את עצמם בטיפוס על קרחוני ענק. אבל כל אחד גם אם הוא לא אקסטרמיסט בנשמה, ייהנה מיופיים של המפלים הקפואים בעונת החורף – מראה בלתי שגרתי של אחת מתופעות הטבע המדהימות של לפלנד.

פארק חיות הבר רנואה
מוזמנים לפגוש מקרוב במהלך
טיול מאורגן בלפלנד את דובי הקוטב ויותר מ-50 מינים אחרים של בעלי חיים ארקטיים בפארק קסום ומושלג. פארק חיות הבר רנואה נחשב לגן החיות הצפוני ביותר בעולם. הפארק מספק הכרות עם בעלי החיים בסביבה הטבעית שלהם, בין היתר, תראו כאן ינשופים, ברווזים, זאב אפור, אייל הצפון, נשר זהוב, שועל אדום ועוד בעלי חיים, חלקם טורפים.

חנות המפעל של שוקולד “פייזר” – חוויה מתוקה
דרך מצוינת להמיס את הלב ואת חוש הטעם בקור בחוץ היא ליהנות מהמטעמים בחנות המפעל של מותג השוקולד פייזר. המקום כולל מרכז מבקרים המציע הכרות חווייתית עם ההיסטוריה של מותג השוקולד וכן צפייה בתהליך ייצור השוקולד, מוצגים אינטראקטיביים, הסברים מרתקים וכמובן, טעימות. במרכז המבקרים פועל גם בית קפה להשלמת החוויה החושית.

מוזיאון “ארקטיקום – טבע ותרבות בצפון הרחוק
בעיר רובניימי מחכה לכם מוזיאון מרתק שמוקדש למדע וטבע. כאן תוכלו לסייר בין תצוגות מעניינות המתארות את הצפון הרחוק מכל הבחינות: ההיסטוריה התרבותית של העמים הלאפים, תופעות אקלים ותופעות טבע ויש אפילו אולם העוסק בזוהר הצפוני. המבנה הארכיטקטוני של המוזיאון מיוחד ומדמה מסתור מפני מזג האוויר הקר של לפלנד.

צילום pixabay

לסיכום, טיול מאורגן בלפלנד ייקח אתכם למחוזות החלומיים של הצפון הרחוק להרפתקה מסעירה בין שלג, קרחונים ואטרקציות מסוג אחר.

תיירות ונופש