הותר לפרסום: המשטרה פיענחה – הנעדרת מיכל חלימי נרצחה

הותר לפרסום: המשטרה פיענחה – הנעדרת מיכל חלימי נרצחה

במשטרת ישראל התקבל דיווח בסוף חודש מאי על היעדרותה של מיכל חלימי בת 29, המתגוררת באחד היישובים שבגזרת בנימין. נפתחה חקירה ונעשו ניסיונות לאתרה.

במסגרת החקירה, עלה כי הנעדרת עזבה מרצונה וככל הנראה שוהה בביתו של צעיר פלסטיני תושב שכם עמו הייתה במערכת יחסים.

מאיסוף ממצאים ראשוניים, בכלל זה בפייסבוק של השניים, נראו תמונות משותפות והצהרתם בדבר כוונתם להתארס.

עם התפתחות החקירה, נעצר החשוד עמו הייתה בקשר וכבר בשלב הראשון של חקירתו עלו סתירות לעניין מקום שהותה של הנעדרת, עובדה שהעלתה את החשד למעורבותו בהיעדרותה.

בשלב זה החליט מפקד המחוז, ניצב משה ברקת, להטיל את המשך החקירה על היחידה המרכזית.

רב פקד שמואל ג’רבי. צילום מסך

חוקרי היחידה המרכזית ניהלו תחילה חקירה סמויה, במסגרתה החלו באיסוף ממצאים תוך ביצוע פעולות חקירה מגוונות ובהן שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שחיזקו את החשד כי הנעדרת אינה בין החיים.

עם התקדמות החקירה ותחת צו איסור פרסום, נעצרו מעורבים נוספים תושבי טייבה עימם החשוד היה בקשר.

במהלך חקירתם מסרו כי בין החשוד והמנוחה הייתה מערכת יחסים, וביום היעדרותה, נפגשו השניים באזור חולון ושם ככל הנראה בוצע הרצח.

בתאריך 24.7.17 ולאחר שבלשי היחידה, ערכו סריקות נרחבות באזור חולות חולון, אותרה גופת המנוחה שזוהתה במכון לרפואה משפטית.

החשוד, נחקר מספר פעמים, הודה ושיחזר את מעשה הרצח. על פי גרסתו פגש את המנוחה באזור חולון, חנק אותה, הטיח אבנים בראשה, כיסה את גופתה ועזב את המקום ברכבה.

מקצועיותם של החוקרים, ביצוע פעולות חקירה מתוחכמות ושימוש מושכל באמצעים טכנולוגיים מתקדמים בחקירה מסועפת ומורכבת זו, הביאה לפיענוח ולגיבוש תשתית ראייתית נגד החשוד ברצח.

היום בבית משפט השלום בירושלים תוגש בקשת הצהרת תובע ובימים הקרובים פרקליטות מחוז תל אביב תגיש כתב אישום בגין רצח ועבירות נוספות.

תגובת עמותת “יד לאחים” המלווה את בעלה של הנרצחת בחודשיים האחרונים:

“משטרת ישראל התנהלה באופן רשלני בטיפול ובאיתור הנעדרת. שלא יהיה ספק- לא מדובר רק ברקע רומנטי, מיכל נרצחה גם בגלל היותה יהודיה.”

הבוקר הותר לפרסום ע”י משטרת כי מיכל חלימי מהיישוב אדם נרצחה ע”י מוחמד חארוף, פלסטיני תושב שכם. עמותת “יד לאחים” ליוותה וסייעה לבעל בחודשיים האחרונים באיתור אשתו הנעדרת.

בעלה של מיכל פנה לעמותת “יד לאחים” לאחר היעלמותה של אשתו בסוף חודש מאי על מנת שהעמותה תסייע לו באיתורה. במסגרת זו ליווו עו”ד יורם אקוע, לשעבר מפקד תחנת בנימין במשטרת ישראל ועו”ד מיכה אהרוני את הבעל מטעם הארגון במהלך הניסיונות והפעילות לאתרה.

בעמותת יד לאחים אומרים הבוקר: “למרות סימנים והצלבות שונות שביצענו ואשר הצביעו על כך שמיכל נעדרת מביתה שלא מרצונה- נראה כי משטרת ישראל פעלה באופן רשלני מאז הגיש הבעל תלונה על היעדרותה של אשתו והתמהמה בפעילות לאיתורה. בנוסף, ללא תיאום מול המשפחה ולמרות שהובטח לה כי עד יום ראשון לא יוסר צו איסור הפרסום- גילו במשפחה הבוקר במפתיע כי הצו הוסר ודבר הרצח פורסם בכל כלי התקשורת מספר שעות לפני הלוויתה של מיכל ז”ל. התנהלות המשטרה במקרה הזה מצטרפת להתנהלות במקרים נוספים אותם ליווינו בעבר בארגון- כשהמשטרה מתמהמת ואינה עומדת על חומרת הדברים והתמרורים האדומים שעולים לאורך כל הדרך.”

“אסור שיהיה ספק בעניין- הצגת הרצח כאילו מדובר ברצח על רקע רומנטי בלבד מנותקת מהבנת המצב. מיכל ז”ל נרצחה גם עקב היותה יהודייה- הרקע הלאומני הוא חלק בלתי נפרד מהסיפור הזה. היא חלק מסטטיסטיקה ארוכה של נשים יהודיות שנקלעות לקשר רומנטי עם ערבים ומוצאות את עצמן במערכת יחסים אלימה וחונקת. ב”יד לאחים” אנו נתקלים במקרים מסוג זה באופן קבוע ומנסים לסייע ולתמוך באותן נשים להיחלץ בדרך לבניית חיים חדשים.”

 

 

 

חדשות בנימין כתבה ראשית