מקווה מונגש יוקם בעלות של מעל 2 מליון שח בפדואל

מקווה מונגש יוקם בעלות של מעל 2 מליון שח בפדואל

מועצה אזורית שומרון תקים יחד עם עמותת “טהרת המשפחה” מקווה מונגש בפדואל. יוסי דגן: “ההנגשה צריכה להיות בכל תחום בוודאי עבור מקווה”. עקיבא ויינר: “נהפוך את הפרוייקט הזה מערימת ניירות, לאחד המקוואות היפים בארץ”

כבר לפני 7 שנים החלו בפדואל במהלך לבניית מקווה חדש, שהתעכב שוב ושוב. בחצי שנה האחרונה התגייס לנושא ראש המועצה האזורית שומרון בכדי להביא לסיום הפרוייקט ויחד עם וועד הישוב וראש המועצה הדתית משה כהן פנו לעמותת “טהרת המשפחה” אשר פועלת שנים רבות בבניית ושיפוץ מקוואות בשומרון כחלק ממאות מקוואות ברחבי הארץ, וחתמו מולם על הסכם לבניית המקווה.

לאחר מספר חודשי עבודה מאומצת להצלחת המהלך, נחתם החוזה בין עמותת “טהרת המשפחה”, מועצה אזורית שומרון וועד הישוב פדואל. תושבי הישוב התגייסו לתרומת סכום נכבד ומשמעותי מעלות הבנייה.

טקס החתימה התקיים בלשכת ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בהשתתפות ראש המועצה הדתית שומרון משה כהן, מנכ”ל עמותת “טהרת המשפחה” עקיבא ויינר, רב הישוב פדואל הרב מנשה יששכר, מזכירות הישוב וחברי ועדת המקווה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון סיפר על ההתגייסות המשותפת של כלל הגורמים שהביאה להצלחת המהלך והוסיף: “אנחנו שמחים להיות שותפים לכל בנייה ובוודאי לבניית מקווה שמוסיפה אור לשומרון. הישוב פדואל הוא ישוב עם אנשים נפלאים שיחד נרתמים להצלחת כל פרוייקט. ההחלטה להנגיש את המקווה היא החלטה חשובה שמבטאת את הגישה בכל השומרון. חברה נמדדת ביכולת שלה לסייע לחלשים וכך אנו עושים” דגן הוסיף: “עמותת טהרת המשפחה פועלת באופן מקצועי ללא לאות להקמת מקוואות בכל השומרון”.

דגן הודה ליו”ר הישוב ברק פוייר, חבר המזכירות גבי רביבו, ראשי הוועדה המתכננת של הישוב עו”ד אבישלום מלכה והרב גדעון קפלן.

מקווה
מקווה. צילום: שרגא הולנדר

רב הישוב פדואל הרב מנשה יששכר סיפר על השנים הרבות של ניסיונות לקדם מהלך לבניית מקווה ואמר: “כבר בשנת 2013 התקיימה אסיפה ראשונה לקידום בניית המקווה ומאז היו הרבה מניעות טכניות וכלכליות ועיכובים. אני שמח על החיבור עם טהרת המשפחה שאיפשר את קידום הפרוייקט”

מנכ”ל עמותת “טהרת המשפחה” עקיבא ויינר בירך את ראש המועצה ואנשי המזכירות בפדואל על פנייתם לשיתוף פעולה ואמר: “הצלחנו לגבש תכנית ישימה בבניית המקווה, גם מבחינה תקציבית וגם בתכנון שיתן מענה לנשות הישוב ויהיה מפואר, מרווח ואחד המקוואות היפים בארץ. פגשנו בפדואל אנשים איכותיים עם אש בעיניים שהפכו את העולם כדי שהדבר הזה יצא לפועל למרות כל הקשיים בדרך”.

משה כהן ראש המועצה הדתית בשומרון: “בשורה מתוקה לקראת השנה החדשה – בשעה טובה יוצאים לתכנון וביצוע של מקווה נשים חדש , מרווח ומשודרג בפדואל, כיאה לנשות היישוב”.

כתבה ראשית נשים