מצפור לזכרו של יהודה דימנטמן: “שנזכה לצאת מהחומות ולבנות הלאה”

מצפור לזכרו של יהודה דימנטמן: “שנזכה לצאת מהחומות ולבנות הלאה”

בשבי שומרון נחנך מצפור לזכר תלמיד ישיבת חומש שנרצח בפיגוע לפני יותר משנה, אלמנתו הסירה את הלוט מעל למצבה הצופה אל חומש. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: “בזכות אנשים כמוכם אנחנו מצליחים להשתרש בארץ ישראל, בזכות זה גם נחזור חזרה ונתקן”

בוקר חגיגי נערך היום (ב’) בשבי שומרון בו נחנך היום מצפה חדש לזכר תלמיד ישיבת חומש, יהודה דימנטמן הי”ד, שנרצח בסמיכות למקום לפני יותר משנה. המצפה החדש נמצא במרכז אגן תיירותי והסטורי בשומרון והוא צופה על חומש, עיבל, שומרון העתיקה, סבסטיה ועוד. חנוכת המצפה נעשתה בנוכחות בני משפחתו של יהודה, בהם גם אלמנתו אתיה, ראש המועצה האיזורית יוסי דגן ויו”ר שבי שומרון אלי אלול והוקם בסיוע מועצה אזורית שומרון וועד הישוב ויוסף פריסמן שיזם את הפרויקט והוביל אותו.

“אחרי שיהודה נרצח הציעו שננציח אותו, ואני שאלתי את עצמי מה זה הנצחה?”, שיתפה אתיה דימנטמן בעת חנוכת המצפה. “רק לכתוב את שמו על קיר זה לא נראה לי. אחד הדברים שממשיכים את החיים זה בנייה, ומצפה זה דבר שמתאים ליהודה, ובמיוחד מצפה בשבי שומרון” הוסיפה. אתיה תיארה כיצד מביתם ניתן לצפות רק בחומה, מראה קשה בעיניו של יהודה, “במיוחד שזו חומה של היישוב מורג מגוש קטיף שמהווה תזכורת כואבת, במקום לראות את ההר המהמם שמאחוריה”. אתיה תיארה כיצד מצפה מתאר מציאות של המקום בו אדם עומד לעומת כמה עוד נותר לו לבנות ולחלום, וסיכמה “שנזכה לצאת מהחומות ולבנות הלאה ולא נשאר במקום”.

מצפור לזכרו של יהודה דימנטמן
צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ברך: “מאוד מרגש לעמוד כאן. כשנכנסתי לבית לנחם אחרי אותו לילה נורא, נכנס אביו של יהודה ואמר לי שצריך לשמור על הישיבה בחומש. לא אשכח זאת, זו אמירה על אנושית, וזה הכוח של העם הזה שיש בו אנשים על אנושיים, בזכות זה אנחנו מצליחים להשתרש בארץ ישראל, בשומרון ובצפון השומרון. בזכות זה גם נחזור חזרה ונתקן. אנחנו עומדים כאן בעיצומו של תהליך קדימה לביטול חוק ההתנתקות, שיהיה השלב הראשון להקמת ההתיישבות מחדש בצורה מלאה. פעם טען עיתונאי כלפי הרב מנחם פליקס מראשי גוש אמונים שהם ראש בקיר, השיב לו הרב פליקס שזה נכון אבל הראש שלהם חזק יותר והקיר ישבר, והוא אכן נשבר”.

יו”ר שבי שומרון אלי אלול הוסיף: “במאבק על הקרקעות החלטנו לקדם מצפה שגם תופס שטח וגם צופה על חומש שמבטא יותר מהכל את המסירות נפש על הארץ היום. זכינו בשבי שומרון להיות עורף לחבורה היקרה של חומש. אין יותר מתאים מלהנציח במקום כזה את זכרו של יהודה הי”ד תושב היישוב שחי על קידוש ה’ ועל מסירות נפש על הארץ הזו. המצפה הוא האבן הראשונה במקום וכבר אנו מקדמים תכנית להמשך פיתוח המקום ולהפוך אותו למתחם מזמין לתושבים ומטיילים”.

המפעל הציוני חדשות שומרון כתבה ראשית מידע כללי תיירות ונופש