מפץ חדש בציונות הדתית יתחיל מהשומרון?

מפץ חדש בציונות הדתית יתחיל מהשומרון?

בימים אלה מתמודד ראובן גור אריה בבחירות למועצה האזורית שומרון, אבל הראש שלו עמוק בבחירות הבאות לכנסת, מתי שלא יתקיימו.

גור אריה, לשעבר סגן ראש המועצה האזורית שומרון מחזיק תיקי חינוך ובטחון, מהפעילים הבולטים בשומרון ובמפלגת הבית היהודי והציונות הדתית, סבור כי לצד חשבון הנפש הלאומי בעקבות טבח ה-7 באוקטובר, משהו חייב להשתנות גם בפוליטיקה הפנים מגזרית. ״אני יודע שזה נשמע מנותק קצת להתעסק בימים אלה, בזמן שהמלחמה עדיין נמשכת ומיטב בנינו מחרפים נפשם בעזה ובצפון, אבל הפילוג והשסע שהיה כאן במדיה עד ה-6 לאוקטובר ובמונחים רבים עדיין נמשך, חייב להיעצר. ולדעתי הדרך לתיקון ולחיבור אמת בין כל חלקי החברה הישראלית מתחיל בחיבור אמת בתוך המגזר שלנו הציונות הדתית״, מסביר גור אריה, שבימים אלה מסיים תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בייעוץ ארגוני, ומחזיק גם בתואר ראשון בחינוך.

ראובן גור אריה

אז בין הלימודים, לשיחות עם נוער בישיבות תיכוניות וישיבות הסדר, להתמודדות בבחירות המקומיות ולהתנדבות בחלוקת ציוד לחיילים בגבול הצפוני ובגבול הדרומי, קיים גור אריה סדרת פגישות עם גורמים מכל קצוות הקשת הדתית לאומית במטרה, כאמור, ליצור לקראת הבחירות הבאות מתי שיתקיימו חיבור כלל דתי לאומי תחת רשימה אחת . לדבריו, המפגשים כללו גם חברי כנסת מכהנים וחברי כנסת לשעבר, שרים ושרים לשעבר שעם רובם ראובן מיודד עד היום ו״התחושה היא שכולם מבינים שאי אפשר להמשיך עם הפילוגים והמחלוקות והמריבות שאחרי ה-7 לאוקטובר נראות שוליות ולא ענייניות״.

״ב״ה אני אבא לשבעה ילדים וסב לשלושה נכדים. רעייתי גם עוסקת בחינוך בתור מפקחת מעונות אמונה ומרצה בתחום הגיל הרך. אני אומר לעצמי – לא יכול להיות שמה שנשאיר לדור הבא זה רק פילוגים קרעים בחברה בכלל ובחברה הדתית לאומית בפרט. החובה שלנו זה לחזור לדבר אחדות בבית ובחוץ וזו המשימה שלקחתי על עצמי״, מסכם ראובן גור אריה.

כתבה ראשית פוליטי