מעלין בקודש: תלמיד כיתה י’ בישיבת אמית ברוכין סיים ש”ס גמרא

מעלין בקודש: תלמיד כיתה י’ בישיבת אמית ברוכין סיים ש”ס גמרא

במעמד חגיגי ומרגש, ערך השבוע שי ישורון, בוגר כיתה י’ מישיבת אמית ברוכין המתגורר ביישוב לשם בשומרון – סיום ש”ס גמרא. את המסכתות הוא למד בזו אחר זו, בזמנו הפנוי.

“אחרי שהרב אלירן נתן לי את התעודה בסוף כיתה ח’, התחלתי ללמוד מסכת ברכות”, הוא משתף. “בחופש, נשארתי ללמוד אחרי התפילה. בבית המדרש בלשם יש גמרא עם פירוש שוטנשטיין, פשוט פתחתי את הגמרא ולמדתי. עם הזמן, הלמידה נהייתה מהירה וקלה יותר. בזמן הלימודים, בחלק מהזמן למדתי בהפסקות, אחרי הלימודים ובימי שישי, הייתה תקופה שבה למדתי רק בשבת”.

בחורף השנה הגביר שי את קצב הלימוד. “היה לי קשה ללמוד רק בהפסקות אז ביקשתי מהרב לצאת בזמן של שיעורי גמרא וללמוד עצמאית בזמן הזה”.

לימוד הגמרא והמטרה ששם לעצמו – לסיים את הש”ס, הלהיבה והדביקה את חבריו ומשפחתו. “היו לא מעט תלמידים ומורים שלמדו איתי חלקים מהש”ס. למדתי גם עם סבא שלי, הוא בא ללמוד איתנו כל שבוע. כל המשפחה עודדה אותי כל הזמן”.

הרב אבי שיש, ראש ישיבת אמית ברוכין: ”סיום ש”ס בבלי בגיל צעיר מעורר השראה. בחור שבמיטב גיל הנעורים שם לו למטרה להתעלות בקודש מתוך התמדה ומסירות נפש זה מעשה חלוצי מאין כמותו. המשמעות של תורת חיים מקבלת תוקף במעשה זו, תורה שבנויה על עמל יומיומי. ברצוני להודות לצוות החינוכי שתמך ועודד את שי לעמוד במשימת הקודש”.

הרב צורי ברויאר, מנהל התיכון: “הבחירה של נער בגיל כזה להציב לעצמו יעד של ש”ס גמרא שלם, הדחיפה קדימה כל יום ויום והסיום המלא בתוך שנתיים פשוט מעוררת השתאות. אני נרגש לזכות להיות שותף לתהליך הצמיחה המופלא של שי ישורון. אשרינו שזכינו!”.

חדשות שומרון