בתכנון: 18 מליארד שקלים לכבישים חדשים ותכנית מורחבת להגנת הישובים

בתכנון: 18 מליארד שקלים לכבישים חדשים ותכנית מורחבת להגנת הישובים

לבקשת שר הביטחון נערך דיון בראשות סגן שר הביטחון אלי בן דהן ובהשתתפות מפקד פיקוד מרכז האלוף רוני נומה, יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני, ראשי מועצת יש”ע וראשי הרשויות ביהודה ושומרון, במהלכו הוצגה תכנית “קשת יהונתן”. עלות התכנית מוערכת בכ- 18 מיליארד שקלים. 

סגן שר הביטחון בן דהן: “הפעם הראשונה שמשרד הביטחון מציג תפיסה כוללת לשיפור איכות החיים ביו”ש ולא מסתפק רק בשמירה על מרקם החיים הקיים”

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון הודו לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולסגנו אלי בן דהן על תפיסת העולם החדשה שהם מובילים במשרד הביטחון, בראייה הכוללת את כל  מרכיבי החיים באזור, ועל שיתופה עם ראשי ההתיישבות. מדובר בשינוי מרענן וחיוני לאזור. בנוסף, ביקשו להעביר מסר לחיילי צה”ל ומפקדיו דרך מפקד פקמ”ז האלוף רוני נומה ובו הם מודים על ימים כלילות שהצבא עושה למען המשך החיים התקינים בהתיישבות.

בפגישה עודכנו ראשי יש”ע בתוכנית העתידית להגנת המרחב והישובים, וכן מצב תכנון וביצוע כבישים חדשים ברחבי יהודה שומרון ובקעת הירדן. בתוכנית החומש מופעים כבישים רבים לתכנון שיפור וסלילה, בהם 60, 90, 375, 437, 45, 55, 505, 466, 465, 5066, 446, 80 אשר צפויים להפוך את הנסיעה בכבישים לבטוחים ובטיחותיים יותר, ולהקל על איכות החיים והבטיחות בדרכים של כל התושבים החיים במרחב. 

הגנת המרחב והיישובים. צילום יצחק עמרני באדיבות מועצה אזורית שומרון

סגן השר בן דהן עדכן על הכבישים שכבר נמצאים בביצוע כמו כביש ‘לב יהודה’ (עוקף אל-ערוב), כביש עוקף חווארה, שיקוע קלנדיה, הכביש לבית אריה וכביש חשמונאים מודיעין עלית. 

במהלך הדיון, אמר סגן שר הביטחון אלי בן דהן כי: “זו הפעם הראשונה שמשרד הביטחון מציג תפיסה כוללת לשיפור איכות החיים ביהודה ושומרון ולא מסתפק רק בשמירה על מרקם החיים הקיים. התכנית הוכנה בהנחיית שר הביטחון, והיא מביאה ליד ביטוי את עמדת כל גורמי הביטחון הרלוונטיים. התוכנית מחזקת את עליונות הצבא ואת ביטחון התושבים תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות ובמאגרי מידע.”

מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה הציג את התכנית שמטרתה לשפר את איכות החיים והגברת הביטחון ביהודה, שומרון והבקעה תוך השגת עליונות מבצעית ביהודה ושומרון באמצעות שימוש בתפיסה, תשתיות וטכנולוגיה, וזאת למול האתגרים הביטחוניים הרבים במרחב, ובעיקרם אתגר הטרור. האלוף הדגיש את מחויבות כוחות הביטחון לביטחון ולאיכות תושבי המרחב.

עוזר שר הביטחון קובי אלירז הוסיף כי יש לגייס את המשרדים הרלוונטיים הנוספים הקשורים למרכיבי הביטחון ולתקצובה בשנים הקרובות.

יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני אמר: “מדובר בקפיצת מדרגה גדולה מאוד ביכולות של מערכת הביטחון, ומידע שיחזק את תחושת הביטחון של תושבינו. בהתיישבות יש היום איכות חיים והרגשת רוגע, ואני מודה למערכת הביטחון ולחיילי צה”ל על כך. אני שמח על התוכנית הרחבה, כעת נדרש תעדוף של הממשלה בתקצוב ביצוע הפרויקטים החשובים שהוצגו בפנינו.” 

חדשות שומרון כתבה ראשית