מסיבת הודיה וערב השקת ספר חדש לרב היישוב שבי שומרון הרב יהושע מרדכי שמידט

מסיבת הודיה וערב השקת ספר חדש לרב היישוב שבי שומרון הרב יהושע מרדכי שמידט

הרב מאזוז.צילום באדיבות ישי דריקס
הרב מאזוז.צילום באדיבות ישי דריקס

ביישוב “שבי שומרון” התכנסו הרב דוב ליאור, הרב מאזוז, יוסי דגן ונכבדים נוספים להשקת הספר  ״שיטת הסימנים״ וכן למסיבת הודיה לרגל 14 שנה לניסיון התנקשות בחייו של ראש הישיבה ורב היישוב ״שבי שומרון״ הרב יהושע מרדכי שמידט.

אמש התקיימה אירוע ביישוב “שבי שומרון” השקת ספר המרכז את ״שיטת הסימנים״ ללימוד הגמרא, ומסיבת הודיה לרגל 14 שנה לניסיון התנקשות בחייו של ראש הישיבה ורב היישוב ״שבי שומרון״ הרב יהושע מרדכי שמידט , בהשתתפות רבנים ואנשי ציבור וקהל רב בניהם ראש ישיבת כיסא רחמים הגר”מ מאזוז,רב היישוב קריית ארבע הרב דוב ליאור, הרב נחום נריה הרב אברהם יעקב שרייבר, הרב אלישמע הכהן, הרב דוד לוי, הרב מאיר רמר, הרב מושה אודס. כמו כן השתתפו אישי ציבור נכבדים בניהם ראש מועצה האזורית השומרון מר יוסי דגן.

ראש ישיבת כיסא רחמים הגר”מ מאזוז יצא מביתו מבני ברק עם רכב ממוגן ירי היישר ליישוב שבי שומרון בכדי לחזק את שיטת הרב שמידט ללימוד התלמוד דרך הסימנים. אשר כידוע שהרב מעודד את שיטות מהן אלו בכדי לזכור את דפי הגמרא.

את האירוע פתח הגר”מ מאוזוז ואמר : ״ויקרא בהם שמי בשם אבותיי אברהם יצחק ויעקב, שמי למפרע ראשי תיבות ‘יהושע מרדכי שמידט’, ספר “שיטת הסימנים” הוא ספר חשוב מאוד, וצריך לחזק אותו ולאמץ אותו בכדי לזכור את סימני הגמרא. הרב שמידט הוא איש יראה שמים, איש תורה, אבל לא רק אלה מפיץ תורה, הקב”ה ישמור עליו ועל כל היישובים בשומרון ,כאן בשבי שומרון נמצאים על הגבול אבל הגבול שלכם עוד התרחב כל אלה שרוצים לבלוע אותנו קודם כל יבלעו אחד את השני כמו האירוע בצרפת עם דעא”ש.

יוסי דגן.צילום באדיבות ישי דריקס
יוסי דגן.צילום באדיבות ישי דריקס

הרב דוב ליאור אמר : “אני מכיר את הרב שמידט הוא משקיע עמל ויגיעה. אצלו התורה נקנית בעמל ימים ולילות, מחסור בשינה אבל המלאכה חייבת להיעשות. כל תורה שנעשית ע”י עמל כמו שהנצי”ב תמיד כותב ומדגיש על עמל תורה, זה התבטא אצל הרב שמידט. הספר הזה מה שהוא חיבר שזה לתועלת כל בני התורה מכל החוגים. זה דבר חשוב לעם ישראל, הציבור שנמצא כאן צריך לצאת לרחובה של שבי שומרון, בריקודים, בכדי שתושבי שומרון יראו מה נורא המקום הזה כי זה בית אלוקים ושער השמיים. כולם צריכים להכיר, להוקיר ולתת כבוד ולתת עידוד לרב שמידט לסיים את כל שיטת הסימנים”.

הרב דוב ליאור צילום באדיבות ישי דריקס
הרב דוב ליאור צילום באדיבות ישי דריקס

הרב ליאור התייחס גם למצב היבטחוני בירושלים, ולתוכנית הריסת בית הכנסת בגבעת זאב:  “יש יהודים מסוימים בירושלים שאמרו שאין ליהודי ללכת ברחובות ירושלים לכותל המערבי כי זה סכנת נפשות. הם מהדרין ב”ונשמרתם מאוד לנפשותיכם”, ה’ ישמור. התביישתי לשמוע דבר כזה בכלל מי שמשקשק שיישאר בבית אצלו מה הוא מפרסם כאלו דברים כלפי חוץ ומטיל אימה על הציבור? וגם הגויים אומרים ‘הצלחנו להפחיד את היהודים. חרפה ובושה. לי אין ספק שזה המשך לחטא המרגלים שלעם ישראל יש ממשלה אבל הם ממשיכים את המדיניות של הספר הלבן של הרשעים הבריטים, למנוע התיישבות יהודית. הורסים בתים, ועכשיו יש איום על הרס בית כנסת בגבעת זאב זה שייך לאיזה רוכב גמלים, וודאי שזה שלו, הוא ירש את זה מהסבתא שלו, וגם זה לא נכון. הרשעות היא לשמה ואין ספק שאם חלילה וחלילה יהרסו את זה, מי יודע איזה קיטרוג מהשמיים חלילה עלול היה להיות לעם ישראל. עם ישראל ישלם כולו את המחיר. אם ההנהגה עושה טעות זה לא רק היא לעצמה, עם ישראל כולו אשם. כל מי שבידו למנוע והוא לא מונע, הוא אשם בזה!”

הרב מרדכי שמידט סיפר הרב על הנס שארע לו לפני 14 שנים כאשר רכב ערבי חולף ירה לעבר הרכב 28 קליעים בו הוא נסע ולמרות הכדורים ששרטו את ראשו, הרב השתקם מהפיגוע במהרה וחזר לאיתנו. מאוחר יותר נודע לרב שהוא היה על הכוונת, אך מהר מאוד הרב חזר לשגרה ולא נתן לזה להשפיע על חייו. ומאז ממלא הרב את חייו בלהרבות בתורה ובפרויקט “שיטת הסימנים” אשר נועד לחבב את לימוד התורה על לומדיה.

הרב יהושע מרדכי שמידט.צילום באדיבות ישי דריקס
הרב יהושע מרדכי שמידט.צילום באדיבות ישי דריקס

“אנחנו צריכים לדעת שהתקופה שבה נמצא עם ישראל אינה תקופה פשוטה, אם כל מה שקורה בעולם ואם באים הרבה מוסלמים כנראה שמה שהיה בצרפת רק הייתה טעימה וצריך לעודד ולעורר את כל הציבור בעולם לעלות לארץ ישראל, כי זה המקום הבטוח ביותר וזה המקום שיצליח בעז”ה כלכלית ואין ספק שאם עם ישראל יחזור למקומות האלה אלו הם הסימנים של הגאולה כמו שאומרת הגמרא בסנהדרין צ”ח “ארץ ישראל נותנת פריטותיה בעין יפה” והסימן לכך הוא צמיחה חקלאית.

Uncategorized חדשות שומרון