מכשירי שמיעה – כי יש איך לטפל וכדאי

מכשירי שמיעה – כי יש איך לטפל וכדאי

לא כולם באמת יודעים מהי לקות שמיעה, ואיך אפשר לטפל בה באמצעות מכשירי שמיעה אך כולם יודעים שהלקות קיימת. פגיעה בשמיעה יכולה להיות מינימלית, ויכולה גם להגיע אל חירשות מלאה בשתי האוזניים. חשוב לטפל כראוי ועם העזרים והמכשור המתאים וזאת על מנת לשפר את איכות החיים. לקויות שמיעה יכולות להגיע בכל גיל, החל מגיל ינקות ועד לגיל השלישי. ואין באמת סיבה שעם הטכנולוגיה של היום תצטרכו לסבול משמיעה לקויה ותקשורת שאינה ברורה עם הסביבה, ועם יקיריכם.

מכשירי שמיעה
קרדיט PIXABAY

מכשירי שמיעה – למה זקוקים להם?

לקויות שמיעה מגיעות מפגיעה בקליטת גירוי הצליל באוזן הפנימית או באוזן התיכונה. או מליקוי עצבי . האוזן בה נקלטים גלי הקול מורכבת מהאוזן החיצונית, האוזן התיכונה והאוזן הפנימית שכולנו מכירים גם בתור השבלול.

גלי הקול מגיעים לאוזן החיצונית והם מועברים דרך תעלת השמע והאפרכסת לאוזן התיכונה בה נמצא עור התוף, וחלל האוזן. אלו משמשים בתור הגברה פנימית אל גלי הקול.

שמיעה תקינה מאפשרת על התפתחות שפה תקינה, דיבור, תקשורת עם הסביבה וכמובן התפתחות חברתית, רגשית ואינטלקטואלית. על כן, אם אתם מזהים לקויי שמיעה כבר בגיל צעיר, אל תהססו לפנות ולאתר מכשיר שמיעה איכותי שיהיה רלוונטי לכם לצורך טיפול ראוי. גם אם אתם מזהים זאת בגילאים מאוחרים יותר כמובן.

לקויי שמיעה בגיל השלישי או אצל מבוגרים שאינם בגיל השלישי גורמים לתקשורת בינאישית לקויה, בידוד חברתי ובעיקר חוסר אונים ותסכול. ולכן, גם כאן, מומלץ מאד לשים לב לטיפול בזמן הנכון.

מכשירי שמיעה – באילו ליקויי שמיעה אפשר לטפל?

מכשירי שמיעה בטכנולוגיה חדשנית כמו היום יכולים לטפל במגוון של ליקויי שמיעה. מכשיר שמיעה איכותי יוכל לטפל בליקויי שמיעה בין אם הולכתיים ובין אם עצביים.

ליקוי הולכתי נגרם לרוב בשל הפרעה בהעברת צלילים אל האוזן הפנימית. הוא נובע מנזקים הנגרמים לאוזן התיכונה ועל כן האוזן הפנימית ועצב השמע יכולים להישאר תקינים, אך גלי הקול לא יגיעו. או שיגיעו בצורה חלקית, ועל כן, זוהי לקות שמיעה הולכתית שעלולה להיות גם חולפת או קבועה וברמות משתנות.

ליקוי שמיעה עצבי יכול להיגרם בשל זיהום נגיפי, מחלות, חשיפה לרעשים מזיקים או אפילו שימוש בתרופות המזיקות לאוזן הפנימית.

ליקוי שמיעה גנטי הוא ליקוי הנגרם בשל גן פגום או יותר מגן אחד פגום. במקרה זה, יש יותר ממאה סוגים של תסמונות הקשורים אל ליקויי שמיעה, ברמה הגנטית כמובן.

חשוב לזכור, כל מכשיר שמיעה שתרכשו או תתאימו לעצמכם לא ירפא את ליקוי השמיעה. אם כי יטפל בשיפור איכות החיים, שיפור השמיעה ושיפור התקשורת עם הסביבה.

מכשירי שמיעה יש להתאים באופן אישי ממש כמו שאתם מתאימים לעצמכם בגד, בושם, או אפילו תכשיר רפואי או תרופה.

הסיבות לכך הן כי ראשית, לפני הכל, לא לכל אחד או אחת יש את אותו ליקויי שמיעה מן הסתם. כמו גם, מבנה האוזן, וכמובן סגנון ועוצמות המכשירים שצריך לכוון לכל אחד ואחת בנפרד.

חברות מקצועיות ואנשי מקצוע ברמה גבוהה ומתמחים בתחום זה ידעו ללוות אתכם מהרגע הראשון בסבלנות, בהכלה והכי חשוב, באנושיות.

המאמר באדיבות חברת מדנט https://medent.co.il/hearingdevices/מכון-שמיעה-מדנט/

עצת מומחה