מיכי מרק נרצח בפיגוע ירי לעיני משפחתו. אשתו ובתו פצועות באורח קשה.

מיכי מרק נרצח בפיגוע ירי לעיני משפחתו. אשתו ובתו פצועות באורח קשה.

מיכאל (מיכי) מרק מנהל ישיבת עתניאל, בן דודו של ראש המוסד ואב לעשרה ילדים נרצח ו- 3 מבני המשפחה נפצעו בפיגוע ירי קטלני לעבר רכב בכביש 60 סמוך לצומת אדוריים.צה”ל הטיל כתר על חברון.השר אורי אריאל בביקור עם ראש הממשלה בקרית ארבע: “הכאב גדול, והתגובה צריכה להיות בבניה, בנטיעה ובהרחבת ההתיישבות”

היום, (ו’),  בשעה 14:53 התקבלו קריאות במוקד החירום 101 של מד”א על רכב שהתהפך כתוצאה מפיגוע ירי בכביש 60 סמוך לצומת אדוריים, כ- 15 ק”מ דרומית לקרית ארבע.בעקבות הפיגוע הטיל צה”ל כתר על חברון והקבינט הבטחוני צפוי להתכנס הערב או במוצ”ש.

חובשים ופאראמדיקים של מד”א בסיוע כוח רפואה של צה”ל העניקו טיפול רפואי ולאחר ניסיונות החייאה קבעו את מותו של מיכאל (מיכי) מרק מנהל ישיבת עתניאל ובן דודו של ראש המוסד שנלכד ברכב שהתהפך כתוצאה מהירי. בנוסף חובשים ופאראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי”ח הדסה ע”כ 3 פצועים נוספים, בהם: אשתו של מיכאל ז”ל בשנות ה 40 במצב קשה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון, מורדמת ומונשמת, ובתו בת 13 במצב בינוני-קשה, בהכרה, עם פצעי ירי בפלג גופה העליון וכן בנם כבן 15 עם פציעות קלות במצב קל.

זירת הפיגוע צילום שלמה גור
זירת הפיגוע צילום שלמה גור

חן תהומי מתנדב זק”א מחוז ש”י. אמר “הגענו לזירת הפיגוע המראות היו קשים. הרכב היה הפוך על הגג. טיפלנו בפצועים ובהרוג הי”ד. החיילים אבטחו אותנו מחשש שהמחבלים ינסו לפגוע בנו שוב. אמבולנס נט”ן בלווי צוות זק”א  פינה את גופת ההרוג לעותניאל. כרגע נשארנו בשטח צוות של זק”א לאסוף את הממצאים הרבים ברכב.

נתניהו ליברמן ואריאל בבית משפחתה של הלל זל .צילום עמוס בן גרשום, לעמ.
נתניהו ליברמן ואריאל בבית משפחתה של הלל זל .צילום עמוס בן גרשום, לעמ.

פאראמדיק מד”א זכי יהב שהגיע למקום סיפר: “כשהגענו למקום המראה היה קשה מאוד, ראינו רכב הפוך על הגג בו נסעו 4 בני משפחה, בתוך הרכב נלכד גבר בשנות ה 40 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מפצעי ירי ומפציעות כתוצאה מהתאונה, בסיוע כוח רפואה של צה”ל ניסינו להעניק לו טיפול רפואי ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו בשטח. מחוץ לרכב שכבה אישה בשנות ה 40 כשהיא בהכרה מעורפלת וסובלת מפצעי ירי בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי מהיר בשטח, העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ותוך טיפול רפואי מציל חיים פינינו אותה לבי”ח כשהיא מורדמת ומונשמת. בנוסף, ראינו נערה כבת 13 בהכרה מלאה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבי”ח כשמצבה מוגדר בינוני, נער כבן 15 עם פציעות קלות טופל גם הוא על ידנו ופינינו אותו כשמצבו קל.”

מוקדם יותר הגיעו השרים ליברמן ואריאל יחד עם ראש הממשלה לנחם את הורי הלל יפה הי”ד. השר אריאל: “ההנהגה הפלסטינית ושאר המחבלים מנסים לפגוע בנו, להפחיד אותנו, לאיים עלינו, ואנחנו צריכים לעשות בדיוק את ההיפך: להתחזק, ליטוע ולבנות.הדבר שהכי ירתיע את המחבלים זה הרחבה ופיתוח של ההתיישבות. זו התגובה הציונית וזו הנקמה האמיתית. תמיד צריך לבנות את ארץ ישראל ואת עיר האבות, אבל עכשיו יותר מתמיד.”

עוד אמר השר אריאל: “הממשלה צריכה להצהיר שאבו מאזן כבר לא רלוונטי. מרעיל בארות שלא גינה את הפיגוע. אסור להמשיך את ההגנה אלא חייבים ליזום התקפה, לא מספיק להכיל את הטרור אלא צריך לנצח את האויב.”

נשיא המדינה, ראובן ריבלין אמר  בתגובה לפיגוע היום בו נהרג מיכאל מרק ז״ל:”אני רוצה לחזק את ידי משפחת מרק עם הרצחו של אב המשפחה מיכאל (מיקי) הי״ד ולהצטרף אל התפילות הנאמרות בבתי ישראל ברגעים אלו לשלומה והחלמתה של האם חווה ולשלום ילדיהם.מיקי הי״ד, מנהלה של ישיבת ההסדר בית ועד לתורה בעתניאל, ראה בישיבה את מפעל חייו ואת אחד המפעלים החשובים בחברה הישראלית”.

”הישיבה בעתניאל ידעה שעות קשות ולדאבון ליבנו רשימת הנופלים במערכות ישראל אשר היו בניה, מתארכת.תנחומיי למשפחה בשעה קשה זו ולראשי הישיבה ותלמידיה העומדים בחזית המערכה, על האובדן הקשה של מנהל ומורה דרך.צה״ל וזרועות הביטחון יגדעו את ידי המרצחים הארורים ואני מבקש לחזק גם אותם בשעות קשות אלו”.הוסיף ריבלין

 

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן יצא אמש בקריאה חריפה לממשלה לנהוג בעקבות הפיגוע בקריית ארבע כפי שנהגה בעקבות הפיגוע בתל אביב, לכנס את הקבינט הבטחוני ולהגיע להחלטות אופרטיביות להגברת ההרתעה מול מחבלים והסביבה התומכת בהם ולהגברת מרכיבי בטחון בישובים: “זה כואב לומר אבל יש לפעמים תחושה במדינה שיש כאן אפליה בין דם לדם. הבוקר נרצחה ילדה צעירה במיטתה רק משום שהיה יהודיה. לאחר מכן נדקרו שני מבוגרים בנתניה. אף על פי כן הממשלה לא רואה לנכון לכנס את הקבינט ולהגיע להחלטות אופרטיביות. צריך לומר את האמת: אין לנו דרך להגן על הישובים היום, מרכיבי הבטחון חלשים ביותר. לא סתם התרחשה חדירה לעתניאל לתקוע ועכשיו לקריית ארבע. הקבינט צריך לקבל החלטות שיגנו על אזרחי מדינת ישראל. אני תוהה מה מעכב אותם”.

חדשות אריאל כתבה ראשית