השרה שקד בהלוויית מיכאל מרק בעתניאל: “משפחות הרוצחים שיתמכו בהם – ישלמו מחיר כבד”

השרה שקד בהלוויית מיכאל מרק בעתניאל: “משפחות הרוצחים שיתמכו בהם – ישלמו מחיר כבד”

שרת המשפטים איילת שקד הייתה נציגת הממשלה בהלוויית מיכאל מרק הי”ד בעתניאל. בדבריה הדגישה שקד כי:”מתיישבי יהודה ושומרון הם לא הבעיה, הם הפתרון. המתיישבים המסורים כאן הם המגן החלוץ של מדינת ישראל מפני הטרור. הם מונעים, במסירות נפש בלתי נגמרת, את יצירת דאע”שסטן וחמאסטן, מטר מכל מקום במדינה”.

בהלוויה אמרה שקד:” ניסיון פיגוע במתיישבים שבעומק יהודה ושומרון הוא פחות ניסיון פיגוע בתל אביב, בנתניה או בכפר סבא. הפיגועים שנעשו שם הם הטפטופים שהצליחו לחדור. בלי חומת המגן של יהודה ושומרון, לא יהיה דבר שיעצור את השטף.המתיישבים הם לא רק חומת מגן ביטחונית, הם גם חומת מגן מדינית. מי שחושב שחזרה לגבולות 67′ תוריד את הלחץ הבינלאומי, חולם באספמיה. פינוי המתיישבים לא יסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי ולא יסיים את האשמת ישראל בעולם. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל”.

השרה שקד מספידה.צילום לשכת השרה שקד
השרה שקד מספידה.צילום לשכת השרה שקד

עוד אמרה שקד: “מול האור הזה של מיכאל ושל הילדה הלל יפה אריאל, יש חושך, שמבהיר לנו שאין כאן שום סכסוך טריטוריאלי. שבין הפיגועים בארצות הברית, פריז, תל אביב, קרית ארבע, נתניה ועתניאל עובר קו אחד ברור – שנאה של האיסלאם הקיצוני.התשובה שלנו לרצח צריכה להיות בנייה. עוד הרבה בנייה. הרבה יותר ממה שקורה היום. זו היתה מאז ומעולם דרכה של הציונות ושל ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל. וזה הפתרון הנכון ביותר שצריך להיות גם היום, ונפעל לעשות זאת בצורה משמעותית גם כאן, בעתניאל.לא נסתפק בזה – אנו נרדוף את המרצחים ונשיגם. אם משפחתם תומכת במעשיהם גם היא תשלם מחיר יקר”.

גם השר אריאל ספד למיכאל מרק ז”ל ואמר:””אל נקמות ה’, אל נקמות הופיע”. הנקמה שלנו היא בבניה. בניין הארץ לא צריך להיות תולדה של טרור – אבל טרור חייב לגבות מחיר בדמות בנייה שבעתיים.אני אומר לכולם: אנחנו מפה לא זזים. ההתיישבות ביהודה ושומרון ובהר חברון היא עובדה מוגמרת. הגיע זמן ריבונות ביהודה ושומרון, על זה צריכה להתכנס הממשלה. אנחנו המתיישבים נמשיך להיאחז בקרקע. לא יעקרו אותנו מאדמתנו”.

בראיון כואב ודומע ל”מהדורת הבוקר” בהגשת מרדכי לביא בתחנת הרדיו החרדית “קול חי” אמרה רינה אריאל, אימה של הלל יפה הי”ד: “צריך להמשיך לבנות, אנחנו הבית האחרון בקרית ארבע. הלל הייתה ילדה עם עמוד שדרה, פרח, אהבה את החיים. כל אמא חושבת שהבת שלה היא הכי הכי אבל הלל היא באמת הכי הכי. עברנו שבת ראשונה בלעדי הלל וזה לא נתפס. אנחנו נמשיך את מה שהלל אהבה, להיות פה ולפרוח פה”.

על ביקור הניחומים של ראש הממשלה ושר החינוך אמרה: “לא יצאנו עם כלום. הוא בא בתור ראש הממשלה לא בתור בן אדם פרטי. חשוב היה לנו להשמיע. הוא צריך לעשות עבודה, להמשיך את ההתיישבות פה ויותר מכך חשוב זה הר הבית. היום חברים שלנו רצו לעלות לזכרה של הלל להר הבית והר הבית היה סגור. אותו איסלם שמקבל פרס להמשיך לעלות להר מגיע ורוצח את הבת שלי ואת השכנים שלנו מעתניאל. גם שר החינוך הגיע, ביקשנו ממנו חיזוק לבתי הספר פה, מה שקרית ארבע עברה בשנה האחרונה אף אחד לא עבר. רק בבית הספר של בתי עברנו שלושה מעגלי טרור נוראים קרובים מה שהבנות בבית הספר עוברות זה בלתי נתפס”.

חדשות אריאל כתבה ראשית