מחברים את ישראל ביהודה ושומרון: החל תכנון השלמת כביש “מרקם חיים” סמוך למעלה אדומים

מחברים את ישראל ביהודה ושומרון: החל תכנון השלמת כביש “מרקם חיים” סמוך למעלה אדומים

מחברים את ישראל – גם ביהודה ושומרון. משרד התחבורה הורה לחברת מוריה לתכנן את המקטע האחרון בכביש “מרקם חיים” (כביש 4370), בין מקטע א-זעים לעזריה, באזור מעלה אדומים.

כביש “מרקם חיים” הינו כביש ראשי, מזרחית לירושלים, המחבר את היישוב ענתות ליישוב עזריה, בכניסה הדרומית למעלה אדומים. שני מקטעיו הראשונים של הכביש, בין היישוב ענתות לא-זעים, בוצעו על ידי חברת מוריה ונפתחו לתנועה.

המקטע הנוכחי, מא-זעים לעזריה, הינו השלב האחרון של המיזם. מדובר בכביש באורך של כחמישה קילומטרים, המחבר בין רמאללה לבית לחם, ויאפשר מעבר חופשי של פלסטינאים, ללא צורך בבידוק בטחוני במעבר א-זעים. התכנון מבוצע על ידי חברת מוריה, וצפוי להסתיים בעוד כשנה.

שרת התחבורה מירי רגב: מדובר בכביש חשוב, שמטרתו לאפשר הקלה משמעותית על עומסי התנועה בין ירושלים למעלה אדומים ולנוסעים מיהודה ושומרון  למעלה אדומים וירושלים, תוך מעבר חופשי של התנועה הפלסטינית בין רמאללה לבית לחם וצמצום של נפח התנועה והעומסים בכניסה למעלה אדומים ולמעבר בידוק א-זעים לירושלים

עם השלמת ביצוע הכביש, הוא צפוי לחסוך זמן רב בדרכים ולצמצם משמעותית את נפח התנועה והעומסים מכבישי יהודה ושומרון אל הכניסה למעלה אדומים ולירושלים. כמו כן, הכביש ישנה את מערך המעברים הביטחוניים ויקל על כלל התושבים המתגוררים באיזור.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא”ל (במיל’) מירי רגב ציינה כי מדובר בכביש חשוב, שמטרתו להקל על עומסי התנועה בין מעלה אדומים לירושלים: ״אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על קידום הכביש החשוב, ולשר האוצר ישראל כץ, על סיוע באיתור מקורות התקציב בתקופה מורכבת זאת. מדובר בבשורה משמעותית שתקל על תושבי מעלה אדומים והיישובים בסביבה, הנאלצים לבזבז יקר בעומסי תנועה בכניסה לירושלים וביציאה ממנה. כביש זה יהווה מרקם חיים הן לאנשי ההתיישבות בירושלים רבתי והן לאוכלוסייה הפלשתינאית הנוסעת בכבישים אלה”, הוסיפה השרה רגב.

חדשות בנימין כתבה ראשית