מועצת יש”ע נערכת לשנת ה-50 לשחרור יו”ש

מועצת יש”ע נערכת לשנת ה-50 לשחרור יו”ש

השר אלקין במפגש הכנה של מועצת יש”ע לקראת שנת החמישים ליהודה ושומרון: עלינו להזכיר לעם את ההישג האדיר הזה ואת תחושת הגאווה והפריצה שהייתה במלחמת ששת הימים.

אמש (ב’) התקיים בירושלים מפגש הכנה מיוחד של מועצת יש”ע יחד עם נציגי המועצות ביהודה שומרון ובקעת הירדן לקראת שנת החמישים למלחמת ששת הימים ושחרור יהודה ושומרון. מטרת המפגש הייתה ליצירת מצע עבודה משותף ומערך פעילות מתואם לקראת שנת היובל. במפגש השתתפו כ 40 נציגים בהם ראשי רשויות, מנכ”לים, דוברים, מנהלי מתנ”סים שהציגו את עיקרי תוכניות העבודה של המועצות לקראת שנת היובל. במפגש התקיים דיון על חשיבות קידום החזון של יהודה ושומרון בזמן חגיגות היובל והוחלפו רעיונות לשיתופי פעולה שונים בין המועצות. סוכם על המשך עבודה משותפת והכנת תוכנית עבודה כוללת לפעילות ביובל.

השר אלקין וראשי מועצת יש”ע.צילום מרים צחי

השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת חה”כ זאב אלקין הגיע למפגש ופרס בפני המשתתפים את פעילות המשרד לירושלים ומורשת וכן הציע כיווני חשיבה אסטרטגיים לקידום הנושא. “זה כישלון שלנו בימין הישראלי”, אמר אלקין, “לא הקדשנו מספיק תשומת לב ומשאבים וזמן למאבק על הלגיטימציה הבינלאומית של ההתיישבות, אפילו לא פרומיל ממה שהקדשנו לבנייה ולהתיישבות עצמה. היום התברר שזה גם חוסם את ההתיישבות וגם מאיים על גורלה. עלינו להזכיר לעם את ההישג האדיר הזה ואת תחושת הגאווה והפריצה שהייתה במלחמת ששת הימים. ברור לנו שאנחנו כמשרד חייבים להיכנס למשבצת הזאת ונערכים ארגונית איך לעשות את זה”.

יו”ר מועצת יש”ע אבי רואה ברך את המשתתפים ואת אנשי מועצת יש”ע שהכינו את הדיון . רואה הציג את היובל כשנת הזדמנות ואמר: “זו שנת היובל לחזרת עם ישראל אל חבלי מולדת. חשוב שאנחנו נפעל על פי האמונה שלנו בזכותנו על הארץ בלי לחשוב מה יגידו בעולם. הנקודה העיקרית במפגש זה היא שיתופי הפעולה בין המועצות ותיאום חזית אחידה ושנפעל יחד במיתוג כלל הפעילות, באירוע מרכזי גדול ופעילויות רחבות אחרות מול כלל אזרחי ישראל”.

בסיום המפגש הוענק לשר אלקין שי ממועצת יש”ע – מפת אתרי המכבים ביהודה ושומרון עם הקדשה בה מופיע הציטוט הידוע משמעון החשמונאי: “לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו, אשר בידי אויבנו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, הושיבונו נחלת אבותינו”.

חדשות שומרון כתבה ראשית