הראשון לציון בביקור היסטורי בשומרון: “הזכות שלכם היא גדולה מאוד”

הראשון לציון בביקור היסטורי בשומרון: “הזכות שלכם היא גדולה מאוד”

הראשון לציון’ הרב יצחק יוסף הגיע למעמד יום ההצלה לראש ישיבת שבי שומרון : במהלך האירוע העניק הרב שמידט לגר”י יוסף תעודת ‘יקיר הישיבה’.

אתמול נערכה  מעמד חיזוק לרגל יום ההצלה של רב היישוב וראש ישיבת שבי שומרון  הגאון הרב יהושע מרדכי  שמידט שניצל מהתנקשות מחבלים ביום זה לפני 16 שנה, כמידי שנה נוהג רב היישוב לחבר ספר נוסף בסדרת  הספרים שאותו הוא מוציא העסוק בשיטות ובסימנים לזכירת סוגיות התלמוד, מאות מתושבי היישוב שבי שומרון ומיישובים נוספים הגיעו להשתתף במעמד המיוחד יום ההצלה לראש הישיבה.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף.צילום באדיבות ישי דריקס

יחד עם השתתפותם של רבנים ואנשי ציבור, בניהם הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, רב היישוב קריית ארבע הגר״ד  ליאור, כ”ק האדמו”ר אוסטרובה, הרב שניאור קץ ראש מוסדות נחלת ישראל, הרב דוד הלילביץ רב היישוב  ברוכין, הרב משה אודס רב יישוב צופים, ועוד,

בשיחתו סיפר הגר”י יוסף על פגישותיו עם ראשי השלטון, נתניהו והשרים, הם לא יודעים מה זה התורה וכשהם באים אליו לביתו הם רואים את הספרייה הענקית, שיש בה אלפי ספרים כולם ספרי קודש, והם מתפעלים, כי זה לא אחד העם, ביאליק וכל השטויות האלה. והרב פותח ומסביר להם והם רוצים לדעת, צריך להסביר להם מה זאת התורה שלנו.

בהתייחסו לשיטת הסימנים אמר הרב יוסף “מה שעושה פה הרב יהושע הי”ו זה דבר גדול. הוא מחדיר את השינון של התורה להיות בקיאים בש”ס טוב מאוד, זה כל דבר סימנים, כל אדם זוכר זה בדף זה וזה. דבר חשוב” עוד הוסיף הרב יוסף “עצם חיבור הספר נותן לכם דוגמא, שאיפות, אני רוצה לדעת את הש”ס. צריכים להיות בקיאים בתורה שלנו, כי הם חיינו ואורך ימיינו”.

לתושבי שבי שומרון אמר הרב יוסף “אשריכם ואשרי חלקכם שלא רק שאתם זוכים במצוות ישוב ארץ ישראל אלא גם במצווה שעוסקים ויושבים בתורה. הזכות שלכם היא גדולה מאוד. אתם מגנים על עם ישראל. ואשרי חלקכם”.

הרב ליאור בפתח דבריו ואמר שהוא היה מוזמן להגיע לכינוס למען תושבי עמונה אך כבודה של התורה קודמת, ולכן הוא מצא לנכון לבטל שם ולהגיד להם שהוא תומך בהם ולהגיע לשבי שומרון משום כבודה של תורה, וזכות גדולה להיות חלק במעמד הזה, על הייחס לעמונה אמר הרב שאין לתקנות של טורקים שום משמעות ולפי דיני התורה אלו שטחים שלנו ומותר לנו לגור עליהם.

חדשות שומרון כתבה ראשית