מה זה חומצה היאלורונית?

מה זה חומצה היאלורונית?

כיצד ירידה בכמות החומצה ההיאלורונית משפיעה על הזדקנות העור?

חומצה היאלורונית נמצאת בגוף האדם, היא מהווה חומר טבעי שהגוף מייצר בעצמו, אך כושר הייצור נפגע עם הגיל וכמות הייצור של החומצה הולכת ופוחתת עם השנים. כתוצאה מירידה בייצור החומצה ההיאלורונית יש השפעה על תהליך הזדקנות העור, מאחר והחומצה שומרת על נפח ולחות העור.

לחומצה היאלורונית יש מאפיינים ייחודיים כמו היכולת שלה לספוח מים. בנוסף, החומצה ההיאלורונית נחוצה לשמירה על מבנה הסחוסים במפרקי הגוף ועל חומרי הסיכוך המצויים במפרקים השונים.

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם, העור מכיל את מרבית החומצה ההיאלורונית שגוף האדם מייצר באופן טבעי. עקב תהליך ההזדקנות רמת הייצור של החומצה פוחתת, וכתוצאה מכך מתחילים תהליכים כמו שחיקת סחוסים והתקמטות העור באזור העיניים ובחלקים נוספים בעור הפנים בפרט ובעור האדם בכלל. הזרקת החומצה נועדה להחזיר לעור הפנים את הלחות והנפח שאבדו ולשמר את המראה הצעיר, האסתטי והרענן, כמו כן ההזרקה של החומצה מעודדת את הגוף לייצר קולגן ואלסטין.

איך משפיעה החומצה ההיאלורונית על מילוי קמטים?

חומצה היאלורונית היא סוג של מולקולה גדולה של סוכר, היא נמצאת באופן טבעי בגוף, בעיקר בנוזלי העיניים ובמפרקים. לחומצה יש תפקידים חשובים בגוף האדם, בעיקר משיכת ואגירת מים, לכן היא משמשת כחומר ליצירת נפח בעור הפנים ולהחלקת קמטים. עם הגיל ועקב תהליכי ההזדקנות הנפח בעור משתנה ובמקביל גם כמות הקולגן והאלסטין בגוף הולכת ופוחתת, לכן העור מזדקן ומאבד את גמישותו וגם הלחות פוחתת.

הזרקת החומצה ההיאלורונית מאפשרת להשיב נפח במקומות שונים בפנים, החומצה מתחברת למולקולות מים ליצירת הנפח שאבד, ומאחר והיא מצויה באופן טבעי בגוף אין חשש מדחיית חומר המילוי ומתופעות לוואי קשות. הזרקת החומצה מאפשרת להחליק קמטים וניתן להשיג תוצאות מרשימות מבחינה אתסטית, אך חשוב לעבור את הטיפול רק אצל רופא מומחה, עדיף להזריק את החוצה באמצעות קנולה.

הוספת נפח לפנים – השפעה נפלאה ותוצאות מרשימות מאוד

הזרקת חומרי מילוי המבוססים על חומצה היאלורונית  נועדו בין היתר להשיב הפח באזורים שונים בפנים. ניתן להשתמש בחומצה למילוי קמטים ולמילוי נפח חסר, לדוגמה מילוי נפח בלחי או בשפתיים. יש סוגים שונים של חומצה היאלורונית, הרופא המומחה בוחר את החומצה לפי הסמיכות הנדרשת ובהתאמה לאזור ההזרקה והתוצאה שרוצים לקבל.

אם זקוקים למילוי נפח בכמות גדולה יחסית, מזריקים חומצה בעלת סמיכות גבוהה עמוק לתוך עור הפנים וכך מבטיחים מילוי נפח מרשים, פיסול מחדש של הפנים ומראה אסתטי רענן וזוהר.

טיפול בחומצה היאלורונית

השיטה המועדפת להזרקת החומצה כיום היא באמצעות קנולה, אבל אפשר להשתמש גם במחט דקיקה, בעיקר באזורים בהם המחט מתאימה יותר. בעזרת הזרקת החומצה ניתן להחליק קמטים וקמטוטים באזורים שונים בפנים, לתקן א-סימטריה בקו הלסת, מלא שפתיים, להעלים שקיות שחורות מתחת לעיניים, לשפר את מראה העפעפיים, למלא שקעים מתחת לעיניים ועוד.   

הטיפול עצמו מהיר ונמשך כרבע שעה בלבד, את התוצאות רואים כבר לאחר הזרקת החומר, ואם לא מרוצים יש אפשרות להמיס את החומצה ולתקן את המצב.

לפרטים נוספים אודות אופייה ומאפייניה הייחודיים של חומצה היאלורונית לחץ כאן!

נשים