מהן הדפסות בתלת מימד ומי משתמש בהן?

מהן הדפסות בתלת מימד ומי משתמש בהן?

בשנים האחרונות אפשר להתוודע לתחום חדש שממש נולד יש מאין והוא הולך ומתפתח במהירות עצומה, התחום של הדפסות בתלת מימד. אם בתחילת דרכו היה תחום זה חלק בלתי נפרד מעולם התעשייה – הרי שכיום אפשר לראות אותו בשלל תחומים נוספים ואפילו בשימוש ביתי של ילדים ומשפחות.

מדובר במכשיר בעל חלל שמומס בו חומר פולימרי, שעל פי ההוראות שמקבל מה מחשב שאחראי עליו – מניח את הפולימר פיסה זעירה אחר פיסה זעירה בדיוק במקום והתוצר הוא סוג של פסל בגודל הדרוש, כלומר המדפסת התלת מימדית לא מדפיסה באמצעות דיו על גבי דפי נייר אלא יוצרת תוצרים וחפצים תלת מימדיים. מעצם הרעיון אפשר להבין כמה תחומים מתחומי החיים יכולים לצאת נשכרים בזכות פעולה שכזאת וכמה אפשר לעשות בה שימוש רחב.

איך משתלבות הדפסות תלת מימדיות עם הצרכן הפרטי?

אתר האינטרנט המימד הרביעי הוא דוגמא מצוינת לשימוש ביתי ופרטי של הדפסות תלת מימדיות. בזכות הפולימרים המודפסים אפשר ליצור מתנות מותאמות אישית לשלל לקוחות וצרכים ולהפוך חפץ רגיל ומשמים לייחודי ומיוחד. ההדפסה התלת מימדית מאפשרת להוסיף כיתוב אישי של ברכה או איחול מיוחד ואפילו להדפיס תמונה על גבי אותו חפץ או פריט – תמונה מחתונה, תמונה אהובה מטיול מהנה או כל תמונה אחרת של מי שעומד לקבל את המתנה. כך מיד נוצר קשר רגשי עם המתנה וללא ספק היא תהיה ייחודית, מיוחדת, כזאת שאין לאף אחד אחר וכמובן כזאת שיש הערכה רבה כלפי המחשבה ותשומת הלב שהושקעו בבחירתה ובעיצוב שלה. את ההדפסה התלת מימדית אפשר לראות על גבי שלל פריטים או חפצים – מנורות לילה, ארנקים, מגן לטלפון הנייד, מחזיק מפתחות ואפילו צמידים. מי שמחפש מתנה אישית מהלב, ייחודית וכזאת שאף אחד לא ראה או קנה עדיין – ימצא אותה בזכות התוספת של הדפסה בתלת מימד.

שירותים נוספים של הדפסה תלת מימדית

את התוצרים של הדפסות בתלת מימד אפשר לראות כיום בשלל תחומים – רפואה, אדריכלות, עיצוב פנים או עיצוב אופנה ובעצם בכל תחום שבו יש צורך מהותי ביצירת דגמים מוקטנים לפני שמקבלים החלטה על ייצור דבר מה בקנה מידה גדול. חברות סטארט אפ רבות עושות שימוש מצוין בעולם התלת מימד על מנת לוודא את היתכנות המוצרים שלהן לפני שהן מוציאות אותם לייצור המוני. ההדפסה התלת מימדית זולה, מהירה ונגישה ואפשר לבחון את התוצר על פי הקריטריונים המהותיים שיידרשו לאחר מכן מבחינת התוצר בגודל הרגיל. מחקרים רבים בעולם הרפואה לא היו יכולים להתקדם בקצב משביע רצון ללא השימוש במדפסות תלת מימדיות ומטופלים רבים בשלל בעיות או מחלות חווים את שיפור המצב שלהם לתוצרים של ההדפסות התלת מימדיות.

צרכנות