מהו העונש באשמת נהיגה בקלות ראש?

מהו העונש באשמת נהיגה בקלות ראש?

תאונות הדרכים נחשבות בישראל כ’מכת מדינה’. קרוב ל- 350 אנשים מתים מדי שנה בממוצע בארץ כתוצאה מתאונות דרכים, וזה בנוסף לנזקים כספיים ברכוש ולפגיעות פיזיות שאינן מסתיימות במוות.

אחת הדרכים בהן המדינה מנסה להתמודד עם נתונים אלה היא הגברת האכיפה וההרתעה בכל דרך אפשרית. לפיכך הוכנסה עוד בשנת 1961 לפקודות התעבורה תקנה כי נהיגה בקלות ראש הינה עבירת תנועה חמורה הגוררת בחובה עונש.

מה בעצם אומרת התקנה?

עו”ד תעבורה ניר שלום.
צילום: יחצ

ראשית יש להבחין בין נהיגה בחוסר זהירות לבין נהיגה בקלות ראש. הראשונה הינה עבירה קלה יחסית, אשר מיוחסת לחוסר תשומת לב רגעית שבעקבותיה נגרמה עבירה על אחד מחוקי התנועה ולכן גם העונש יהיה קל ויכול להסתכם בקנס כספי ללא משפט. השנייה הינה עבירה חמורה יותר ומדובר על מקרה בו נהג היה מודע לכך כי הינו עובר על חוקי התנועה, אך עדין המשיך לעשות זאת באופן מתמשך ורציף. דוגמאות נפוצות הן נהיגה תוך דיבור בטלפון נייד, נהיגה בשכרות או התעסקות בכל דבר אחר בזמן הנהיגה המפריע לריכוז של הנהג.

מהו העונש האפשרי?

נהיגה בקלות ראש אומרת, למעשה, כי נעשה פה זלזול מתמשך בחוק וביודעין תוך כדי גרימת סכנה לציבור, לכן נקבע כי בגין עבירה זו הנאשם יזומן למשפט בבית דין לתעבורה. העונש תלוי, כמובן, בחומרת העבירה, מידת הנזק שנגרם, אם נגרם, היסטוריית הנהיגה של הנהג המואשם, וכן נוכחותו של עו”ד תעבורה טוב לצד הנאשם.

העונש המקסימלי על עבירה של נהיגה בקלות ראש יכול להגיע לשנתיים מאסר ופסילת רישיון לתקופה של 3 חודשים.

האם עורך דין יכול לעזור בהקלה על חומרת העונש?

כאשר אנו מורשעים בגין נהיגה בקלות ראש בית המשפט מחיוב לשלול לנו את הרישיון, על פי החוק. ליווי של עו”ד תעבורה וייצוג על ידו יכולים להעלות את הסיכויים להפחתת העונש לכדי נהיגה בחוסר זהירות, עבירה אשר אינה טומנת בחובה שלילת רישיון, כפי שהוזכר בתחילת המאמר.

במידה והיסטוריית הנהיגה שלנו נקייה, עו”ד תעבורה המייצג אותנו יוכל לרתום אותה בכדי להביא להפחתה בעונש. מצד שני, במידה ויש לנו הרשעות קודמות בבית משפט לתעבורה, אשר יכולות להשפיע על חומרת העונש במשפט זה, העיקר אם מדובר בעבירות קודמות של נהיגה בקלות ראש או עבירות דומות להן, ייצוג על ידי עורך דין תעבורה יוכל לעזור בלצמצם את הנזק וההשפעה שלהן.

 

המאמר נכתב ע״י עו״ד תעבורה ניר שלום 077-9976882

צרכנות