מהומה בכנס הבית היהודי בעמונה

מהומה בכנס הבית היהודי בעמונה

פעילים וחברי מרכז של הבית היהודי, השתתפו הערב לצד חברי הכנסת של הסיעה, בכנס חירום במאבק על עתיד עמונה. סגן שר הביטחון ירד מהבמה לאחר תקרית בינו לבין מנהל היחידה האסטרטגית שומרון, יכין זיק שקרא לעברו: “תפסיקו לזרות חול בעיניים”. 

הערב התקיים כנס חרום באבק על עתיד עמונה ועפרה מפני פנוי ,תחת הכותרת: ‘יש הסדרה-יש תקציב-יש ממשלה’. בכנס דרשו חברי הכנסת של הבית היהודי, לחוקק את חוק ההסדרה במידי ולהסדיר את עמונה. בכנס השתתפו חברי הכנסת מהבית היהודי: שר החקלאות, יו”ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת אורי אריאל, סגן שר הביטחון, חבר הכנסת הרב אלי בן דהן, יו”ר סיעת הבית היהודי, חברת הכנסת שולי מועלם, חבר הכנסת מוטי יוגב, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’, מנכ”ל האיחוד-הלאומי אופיר סופר, מנכ”ל הבית היהודי ניר אורבך, ראשי רשויות וסגני ראשי רשויות יושבים.

כנס הבית היהודי בעמונה.צילום דוברות הבית היהודי
כנס הבית היהודי בעמונה.צילום דוברות הבית היהודי

במהלך דבריו של סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, הגיב בתקיפות מנהל היחידה האסטרטגית שומרון, יכין זיק ואמר: “תפסיקו לזרות חול בעיניים. זה לא פתרון. אנשים בקהל המשיכו לצעוק לעבר סגן השר והתווכחו עמו והוא ירד מהדוכן וחזר אחרי מספר שניות ואמר: “אני לא מתייאש. אני מאמין שאנו יכולים למצוא פתרונות שעמונה תישאר פה”. לאחר מכן, שוב ירד סגן השר הרב בן דהן והפעם בכעס ואמר “כי מישהו השווה אותו לשרון”.

קודם לכן אמר סגן שר הביטחון חבר הכנסת הרב אלי בן דהן: “היום שוחחתי עם שר הביטחון שאמר שכל כך הרבה שעות אתם משקיעים בעמונה ועדיין כועסים עליכם. אני רוצה לומר שבחודשים האחרונים אנו עושים מאמצים גדולים למצוא כל דרך אפשרית כולל “נכסי נפקדים”.

יו”ר סיעת הבית היהודי, חברת הכנסת שולי מועלם אמרה בכנס: “עמונה, הוא אירוע נקודתי, מקומי אבל הוא גם אירוע אסטרטגי, שמשליך על התיישבות ביהודה ושומרון. את התיישבות ביהודה ובשומרון אפשר לסדר בשלוש דרכים:
או לחוקק את חוק ההסדרה או ליישם את דו”ח אדמונד לוי או לשנות את החלטת הממשלה, שאמרה שכל מה שבנוי על אדמה פרטית ייהרס. כשהנחתי את חוק ההסדרה היה ברור שניתקל בקשיים ושראש הממשלה יתנגד. ושנצטרך למצוא עוד פתרונות. בהתחלה הוצע חוק נפקדים והשתכנענו שחוק נפקדים זה רעיון טוב. אנו ממשיכים לבדוק את הרעיון בידיעה שאולי אין לו היתכנות”.

בנוסף אמרה חברת הכנסת מועלם: “אף אחד מאתנו לא רוצה לגרש את אנשי עמונה מהבית. אף אחד מאתנו לא ישרוד מראות של גרוש והרס בתים. מדינת ישראל חייבת לתושבי עמונה ולאלפי בתים נוספים ביהודה ובשומרון, ההסדרה.סיעת הבית היהודי כולה אומרת לא. בתים ביוש לא נהרסים יותר. תהיה מלחמה של הבית היהודי על עמונה. הכי קל לומר אנחנו פורשים מהממשלה אבל זה לא נכון”.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, האיחוד הלאומי-הבית היהודי אמר:”מנהיגות צריכה לקחת סיכונים. והמבחן של מנהיגות נמצא בצמת דרכים כשצריך להחליט. אנחנו באירוע פוליטי. לא משפטי!! השאלה היא מי מנהל את מדיניות הממשלה. ארגוני השמאל או אנו נבחרי הציבור. הסדרת היישובים צריכה להיות בחוק ההסדרה. אין פתרון אחר! רק חוק יכול לבטל פסק דין חלוט”.

עוד אמר חבר הכנסת סמוטריץ’: “אף אחד בממשלה לא יציב את הדרישה הזו אם לא הבית היהודי. אנחנו האבא והאמא של ההתיישבות. אחרים יצטרפו אלינו אבל גם אם לא, זה תפקידנו”.

אל”מ במיל ח”כ מוטי יוגב, לשעבר סגן ראש מועצת בנימין ומי שנפצע ברגלו בשנת 2006 בפינוי עמונה הראשון: “שנית עמונה לא תחרב. עלינו לפעול כל אשר לאל ידינו על מנת שעמונה לא תחרב ותישאר ברכס עמונה לנצח נצחים.

יוגב הוסיף: “כוחינו באחדותנו, לא בעצבנות ולא בפילוגים ובשביל לנצח במאבק המורכב של עמונה צריך לרתום בסוף גם את הממשלה והעומד בראשה ואת הרוב בכנסת לעמוד איתנים מול לחצים בינ”ל, מול מערכת המשפט ומול תביעות משמאל. רק כך באחדות השורות נזכה בע”ה שעמונה תיבנה ותיכונן לעד”

סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון אמר: “החרב מונפת על 2500 בתים ביהודה ושומרון הנמצאים בסיכון להריסה מיידית. אנו קוראים לממשלה: ממשלת ימין לא מפנה יהודים. דוידי התייחס בדבריו על פורום הדרוזי של הבית היהודי: “כל הבית היהודי עומד מאחורי עמונה ואומר לא ניתן לפנות את עמונה. גם איל אסעד מהפורום הדרוזי הגיע להזדהות”.

הרב יאיר פרנק רב הישוב עמונה אמר: “אני קורא לציבור לדעת להקשיב. אנשים עושים את המירב. מה שהם יכולים ואנו מצפים מהם לעשות יותר. אני מבקש להתמודד עם שתי טענות על חוק ההסדרה. שכביכול זה פגיעה בדמוקרטיה ובשלטון החוק. אני אומר שההסדרה היא היא הדמוקרטיה והחוק. זה הדבר הכי צודק. בכל מקום אחר היו מפצים על שטח בו נבנה ישוב לפני 20 שנה בתום לב. בג”ץ מפלה לרעה. יש אג’נדה פוליטית בזה שארגוני שמאל עומדים מאחוריה. חוק זה בית המחוקקים” .

עוד אמר הרב פרנק: “הכנסת צריכה להיות זו שאומרת חוק ההסדרה יעבור.נכסי נפקדים כבר לא רלוונטי. ומבחינתנו אק חוק ההסדרה הוא הנכון והצודק. ויציל גם את עופרה ומקומות אחרים. אנו מבקשים מחברי הבית היהודי לקשור את התקציב בחוק ההסדרה. יש הסדרה יש תקציב. מי שלא מונע את הרס עמונה- שותף בהריסתה.

חדשות שומרון כתבה ראשית