איפור מקצועי – תחום תעסוקה משתלם עבור נשים בפריפריה

איפור מקצועי – תחום תעסוקה משתלם עבור נשים בפריפריה

בדומה לאזורים כפריים ופריפריאליים רבים בישראל, גם בתחומי יש”ע קיימת לעיתים בעיה במציאת עבודה ופרנסה, במיוחד בקרב נשים אשר מחפשות משרה חלקית או עבודה לפרקים, בהתאם לאילוצי משק הבית והמשפחה.

אכן, על נשים בפריפריה המעוניינות להוסיף להכנסה המשפחתית להיות יצירתיות אם ברצונן להשיג עבודה גמישה המתאימה לזמן הפנוי שברשותן. זה כמובן תלוי בזמן הפנוי ובניידות של כל אישה, אך גם בתחומי העיסוק בהם היא מעוניינת לעבוד.

אחד המקצועות הרלבנטיים והמשתלמים ביותר בהקשר זה מגיע מעולם האיפור המקצועי. כפי שנראה מיד, תפקידה של מאפרת מקצועית מתאים גם לנשים אשר אינן בהכרח מתגוררות במרכז הארץ, דוגמת נשות גושי ההתיישבות.

נעמי קמפבל צילום עמיעד טאוב
נעמי קמפבל צילום עמיעד טאוב

הכשרה מקצועית מהירה וגמישה אשר פותחת אפשרויות רבות

עבור נשים המעוניינות להתנסות בעולם האיפור המקצועי, הכולל בתוכו את סוגי האיפור השונים דוגמת איפור כלות, איפור לאירועים חגיגיים, איפור אופנה וכד’, קיימת דרך פשוטה, מהיר ונוחה להיכנס לתחום – קורס איפור מקצועי.

ניתן למצוא קורסי איפור למתחילות, אשר נערכים במתכונת גמישה המאפשרת גם לאימהות עסוקות להשתתף בהם. קורסים אלו כוללים את כל הנושאים והידע הטכני והמקצועי הנחוץ על מנת להתחיל ולעסוק בעולם האיפור באופן מקצועי. מלבד ללמידת טכניקות איפור, הכרת מוצרי איפור רבים ושונים ורכישת ידע רלבנטי נוסף, כוללים קורסים אלו גם לא מעט תרגול מעשי, אשר מעניק למשתתפות בקורס ביטחון עצמי ואת האפשרות להתנסות באיפור באופן מעשי תחת הדרכה צמודה של מאפרות מקצועיות ומנוסות.

מאפרת כלות, איפור מקצועי לאירועים ועוד – מגוון אפשרויות תעסוקה בכל אזור

מלבד לעובדה כי ניתן להיכנס לעולם האיפור המקצועי באמצעות קורס מרוכז ונגיש, מדובר במקצוע אטרקטיבי כל כך עבור נשים בפריפריה וביש”ע מפני שהוא מציע הזדמנויות תעסוקה גמישות, בכל אזור בארץ.

מדוע גמישות? מפני שמאפרות מקצועיות רבות עוסקות בתחום כ”פרילנסריות” – הן אינן עובדות במשרה מלאה ומחייבת אשר תופסת את כל זמנן במהלך השבוע, אלא רק באירועים נקודתיים או במועדים בהם הן פנויות. כך, הן יכולות להמשיך להקדיש זמן לילדים, למשק הבית ולכל תחום אחר בו הן עוסקות, אך עדיין להביא פרנסה בזמנן הפנוי.

בנוסף לכך, מאפרת מקצועית היא בעלת מקצוע אשר שירותיה נדרשים בכל אזורי הארץ, לאורך כל השנה. ניקח לדוגמה מאפרת כלות מקצועית – חתונות נערכות בכל רחבי הארץ, וכך גם בגושי ההתיישבות שביש”ע. כמעט כל כלה כיום שוכרת את שירותי איפור כלה מקצועיים, ולרוב מעדיפות הכלות מאפרת המתגוררת בקרבה למקום החתונה, כך שתוכל ללוות את הכלה גם במהלך האירוע עצמו ולבצע תיקונים על פי הנדרש וכד’.

תחום איפור הכלות הוא רק דוגמה אחת – גם אירועים חגיגיים נוספים עבורם שוכרות נשים רבות שירותי איפור מקצועי נערכים בכל אזורי הארץ ויכולים לספק פרנסה משתלמת עבור מאפרות מקצועיות מקומיות, וכך תחומים נוספים הקשורים לאיפור וטיפוח (דוגמת סלוני יופי, קליניקות של קוסמטיקאיות המעסיקות גם מאפרות מקצועיות וכד’).

לסיכום, עבור נשים המתגוררות ביישובי יש”ע ומעוניינות במקצוע אשר יספק פרנסה גמישה ומשתלמת, ושניתן לרכוש יחסית בקלות ובמהירות, איפור מקצועי (ובפרט איפור כלות) מהווה מקצוע רלבנטי ומעניין, שמומלץ לנסותו.

צרכנות