מדגם הבחירות שהתקיים באורט יובלי אריאל צופה ניצחון מוחץ לליכוד

מדגם הבחירות שהתקיים באורט יובלי אריאל צופה ניצחון מוחץ לליכוד

באירוע שנערך היום בתיכון אורט ‘יובלי אריאל’ שבעיר אריאל, למדו בני הנוער פרק חשוב ומעשי בדמוקרטיה. כ400 בני נוער, חלקם כבר בגיל בו הם רשאים להצביע, התכנסו לשיח פתוח עם נציגי מפלגות שונות המתמודדות בכנסת. בין המפלגות שאישרו השתתפותן היו מפלגות ותיקות ומנוסות כמו: הליכוד, הציונות הדתית, ש”ס, יש עתיד, ישראל ביתנו, המחנה הממלכתי, עוצמה יהודית, מר”צ והעבודה ולצד מפלגה חדשה מפלגת צעירים בוערים של הדר מוכתר.

את האירוע פתח ראש העיר אלי שבירו שהבהיר לתלמידים את המשמעות האמיתית של בחירות המאפשרות שלטון יציב ברמה המקומית, שבירו ציין כי מערכת הבחירות חשובה, כי אם השלטון הראשי לא עובד 4 שנים, הדבר מחלחל למטה ומקשה עלינו השלטון המוניציפאלי לתפקד בצורה מיטבית, לכן יש חשיבות רבה לבחירה מושכלת.

מנהלת התיכון השש שנתי אביגיל סאמין הסבירה אף היא לתלמידיה כי חשוב להבין ולהשכיל לפני שבוחרים. חשוב לבדוק שתואם לערכים הפנימיים שלכם. חשוב לזכור שיש כל מיני דרכים שונות שרוצות לעשות למדינה האחת שלנו רק טוב. ויש לכבד את כולן.

לאחר מכן נפתח הדיון שחולק לשני חלקים, בחלק הראשון התבקשו נציגי המפלגות להציג את חזון המפלגה וכן לומר מה הבעיה הכי אקוטית לדעתם שמפלגתם רואה נכון לטפל בה.

ח”כ משה אבוטבול ייצג את מפלגת ש”ס בראשות אריה דרעי – שהסביר כי הצביון התורני הוא החזון והוא הבעיה קרי, שמירת ערכי המדינה היהודית, בראשם שמירה על הסמלים והצביון שקשורים לכלל. לדבריו, המפלגה לא נכנסת לתחום הפרט. נקודה שניה שהועלתה על ידו הייתה המצב הכלכלי ויוקר המחיה פה המפלגה מבקשת לבלום את עליית המחירים, להקים את הרשות למלחמה בעוני, והוא הציג כפתרון שיזמה מפגתו חלוקת תווי קניה למשפחות מעוטות יכולת.

צבי סוכות ייצג את מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ’– לטענתו מפלגתו רואה חשיבות גבוהה לשמירה על החיים עצמם. מבחינתם האיום הקיומי, הטרור וחוסר תכנית עבודה לטווח ארוך הם הגורמים העיקריים למצב הביטחוני אותו אנו חיים כיום, ולראיה רק השבוע עברנו שני מתקפות טרור האחרון שבהם על אישה בחולון בת 85. נקודה שניה שהועלתה, הייתה נושא הפיכת תושבי יו”ש לאזרחים ישראלים מן המניין.

תומר וינר ייצג את מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד -הוא נתן את הדגש על המשך העשייה וההישגים שמפלגתו פעלה למענם עד כה בעוד היא בשלטון. בין השאר הוא ציין כנקודה מרכזית את הצורך הדחוף להמשיך ולתקן את מעמדה של ישראל בזירה המרכזית הבינלאומית. וינר הציג את אחד ההישגים הגדולים של הממשלה והוא לבלום את הסכם הגרעין עם אירן לטענתו, הפעולות שבוצעו בצינורות דיפלומטיים ובשיחו סגורות לא פומביות הניעו את התהליך בדיוק למקום שאליו כיוונה ישראל – מניעת החתימה של ההסכם עם אירן. בנוסף ציין כי במהלך השנה בה הם נמצאים בקואליציה החלו הרבה תהליכי בניה בשנה האחרונה, לדבריו מס’ התחלות הבניה הגיע לשיא בשנה האחרונה.

את מפלגת צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר ייצגה הדר מוכתר עצמה – שהצהירה כי מטרתה לסחוט את הכנסת לטובת הצעירים. מוכתר שדיברה אל הצעירים בשפתם ושילהבה אותם, אך גם חטפה ביקורות קשות מקריאות שנקראו לעברה בה שאלו בני הנוער לגבי סיפור הדירה שבבעלותה.

ח”כ יואב קיש ייצג את מפלגת הליכוד בראשות ביבי נתניהו – לטענתו הדבר הראשון שמפלגתו תעשה זה לתת 100% מלגה ללוחמים ללימודים אקדמאים באוניברסיטאות.

בתיה כהנא-דרור ייצגה את מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן – היא הקפידה לציין כי חיזוק הזהות היהודית והישראלית הוא הנקודה החשובה ביותר למפלגתה, היא אף טרחה לציין כי הם המפלגה היחידה שלא הצביעה בעד ההתנתקות בניגוד לליכוד. היא הוסיפה והדגישה כי במפלגתה מאמינים בחשיבות לימודי הליבה, הבעיה שהם רואים במפלגה היא העתיד הבטחוני כלכלי, שעליו הם מבקשים לשים את הדגש.

ענבר גיטי ייצגה את מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ – מנכ”לית אחריי לשעבר ציינה כי היא גאה באריאל העיר שיש לה את הקבוצה הגדולה ביותר והמשמעותית בפעילות של אחריי בארץ . היא חזרה והדגישה כי לנו חשוב החינוך בישראל. לטענתה בעבר כגודל ההשקעה שהיו משקיעים בחינוך כך היה גודל ההצלחה, אך כיום זה לא כך. לטענתה חייבים לשים אנשים מקצועיים שמבינים בחינוך ובכלכלה שיוכלו לעבוד לאורך זמן על מנת שנוכל לראות תוצאות משמעותיות.

לימור מלך ייצגה את מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר – היא הדגישה כי היום עם ישראל נמצא בפרשת דרכים קריטית ויש להחזיר לעם ישראל את התודעה והגאווה, מבלי להתנצל ומבלי להתכופף יש לדרוש עונש מוות למחבלים וחסינות לחיילי צהל.

לצערנו הרב נציגי מפלגות העבודה יאיא פינק ומר”צ עאיד בדיר, הוזמנו לאירוע אך בחרו לא להגיע.

לאחר הדיון, יצאו התלמידים לקלפי שהמתינה להם בכניסה ללובי בית הספר. על פי תוצאות הקלפי המדגמית, הליכוד חוזר ובגדול וניכר חיזוק משמעותי של כלל גוש הימין. עובר לזמן בו בוצעה ההזמנה של הנציגים טרם בוצע האיחוד בין מפלגת עוצמה יהודית והציונות הדתית. כתוצאה היו שני נציגים למפלגה המאוחדת. מעניין לראות מה המשקל של כל מפלגה באיחוד.

להלן תוצאות הבחירות בתיכון על פי מדגם שכלל 222 מצביעים שזה כ50% אחוזי הצבעה מכלל המשתתפים:

הליכוד 45.44%
עוצמה יהודית 28.83% התקיים איחוד עם הציונות הדתית
צעירים בוערים 12.28%
יש עתיד 3.10%
העבודה 2.25% ביטלו השתתפות ביום האירוע
ישראל ביתנו 2.25%
ציונות דתית 2.25% התקיים איחוד עם עוצמה יהודית
המחנה הממלכתית 1.80%
מרצ 0.90% ביטלו השתתפות ביום האירוע
ש״ס 0.90%

חדשות אריאל חינוך ותרבות כתבה ראשית פוליטי