מד”א מעבים את המערך הרפואי בשומרון

מד”א מעבים את המערך הרפואי בשומרון

44 תושבי אלפי מנשה, קרני שומרון, קדומים וצופים סיימו את הכשרתם והוסמכו כחובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס של מד”א בטקס שהתקיים בתחנת מד”א בפתח תקווה בהשתתפות ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש מועצת אלפי מנשה שי רוזנצוויג, מנהל מרחב ירקון במד”א דורי חיים, מת”ח שומרון-הוד השרון במד”א קארין מושקוביץ, חבר דירקטוריון מד”א ויו״ר מתנדבי מד”א ירקון צפון חיים דגן ובוגרי ובוגרות הקורס.

בטקס הסיום שהתקיים אמש (א’) סיכמו החובשים החדשים את מאות שעות הלימוד שכללו תוכן רפואי תיאורטי ומעשי במגוון בתחומי העזרה הראשונה השונים. 44 החובשים החדשים, קיבלו מדים ותיקי החייאה עם ציוד רפואי שישמשו אותם להצלת חיים גם מחוץ לשעות ההתנדבות באמבולנסים וניידות לטיפול נמרץ.

יגאל להב, ראש מועצת קרני שומרון: “מד”א זה שותפות ארוכת טווח. אנו נפגשים הערב בתום חצי שנה של לימודים מאתגרים ומתייצבים 44 חניכים שהחל ממחר יאיישו אמבולנסים ונקודות להצלת חיים, חיי התושבים שלנו. נראה כאילו אתמול פתחנו את תחנת מד”א בקרני שומרון בשיתוף פעולה עם אלי בין וחלפו כ 30 שנה ומצאנו את עצמנו בתקופת הקורונה עם משבר עצום בפריפריה. יחד עם קארין ממד”א הצלחנו ליצור יש מאין, וליצור בקרני שומרון את מתחמי הבדיקות ומתחמי החיסונים הראשונים בישראל שהיוו דוגמא לכל מדינת ישראל. גם הקורס הזה נוצר ממשבר וחוסר במתנדבים אחרי שנים שלא הוכשרו חדשים וקארין עם צוות המדריכים המצוין ובדחיפת חיים דגן מנהל המתנדבים יצרו את הקורס לבקשתנו עם עשרות נרשמים ותודתנו העצומה להם/ן והצטרפותם למתנדבים הוותיקים המצוינים שלנו. כעת אנו מלאי כבוד לכם המתנדבים והמתנדבות על הצטרפותכם למערך מצילי החיים. כמי שמשמש כמציל מגיל צעיר, אני יודע מהי המשמעות להצלת חיים, ולכם יש כעת את הזכות העצומה להציל חיים כדרך חיים!! תודה לכם ולמשפחותיכם שמאפשרות לכם. בהצלחה ותודה ענקית לכם, אוהב ומעריך אתכם/ן.”

שי רוזנצוויג, ראש מועצת אלפי מנשה: “בשמחה וגאווה נקבל את מסיימי קורס החובשים והנהגים של מד”א שנערך לראשונה לאחר שנים רבות באלפי מנשה וקרני שומרון. הקורס החשוב הוא תוצר של שיתוף פעולה הדוק בין מד”א והרשויות ובראש ובראשונה בזכות המתנדבים המופלאים שלאחר 7 חודשי קורס הפכו מאנשים טובים רגילים למלאכים במדים! אני מודה לצוות התומך והמדריך ומאחל הצלחה רבה לבוגרים הטריים במשימת הקודש של תמיכה והצלת חיים.”

קארין מושקוביץ מת’ח שומרון – הוד השרון: “היום הצטרפתם למשפחת מצילי החיים של מד”א מרחב ירקון. אומנם סיימתם את הקורס אבל זה רק הצעד הראשון בדרך ארוכה. אתם שחקני החיזוק שלנו, בעיקר בתקופה מאתגרת זו שמאופיינת בפיגועים בגזרת השומרון. כל אחת ואחד מכם הופכים היום לחוליה בשרשרת הצלת החיים. צוות המדריכים המופלא שלכם השקיעו מזמנם וממרצם להצלחת הקורס והעניקו לכם ידע ויכולות של גיבורי על. אני סומכת עליכם ויודעת שברגע האמת תושבי האזור יקבלו מענה מהיר מקצועי ויעיל הרבה יותר.”

חבר דירקטוריון מד”א ויו״ר מתנדבי מד”א ירקון צפון חיים דגן: “בזכותכם מתנדבים יקרים נצליח להמשיך לצמצם את זמני התגובה במרחב ירקון. אני מודה למשפחות שלכם שמאפשרות להתנדב ולהציל חיים במגן דוד אדום”.

מנהל מרחב ירקון במד”א, דורי חיים: “היום, לאחר חודשים ארוכים של התמדה, נחישות ועבודה קשה שלכם – מערך החירום של מגן דוד אדום מרחב ירקון זכה בעשרות חובשים וחובשות חדשים והכפלת כוח משמעותית בגזרת שומרון. אני מברך אתכם על הצטרפותכם למשפחה מד”א ובטוח שבעזרתכם נאפשר להעניק מעטפת רפואית מהירה, מקצועית ויעילה עוד יותר לתושבים ומאחל בהצלחה גדולה לכל אחד ואחת ובטוח כי דרכם בארגון עוד ארוכה, אני רוצה להודות למג”ר קארין מושקוביץ אחראית גזרת שומרון והוד השרון על הקמת קורס חשוב זה”.

 

חדשות שומרון כתבה ראשית