מאפרת לקוטב הצפוני.אריק קלסטר המתנחל רוצה להיות וויקינג

מאפרת לקוטב הצפוני.אריק קלסטר המתנחל רוצה להיות וויקינג

300 קילומטר של מסע מנורווגיה לשוודיה, אימונים במים קפואים והרבה אומץ: הכירו את אריק קלסטר מאפרת, הישראלי הראשון שרוצה להיות וויקינג ולהשתתף בתחרות מזחלות כלבים בסמוך לקוטב הצפוני. הכניסה לתחרות תלויה בכמות ההצבעות שכל משתתף הצליח להשיג “זו ציונות, מעולם לא היה ישראלי בתחרות כזו, אני מקווה שכמה שיותר ישראלים יצביעו עבורי”.
בחודשים האחרונים מתאמן אריק קלסטר (36) מאפרת’ נשוי+5 על אחד האתגרים הקשים ביותר, מרוץ מזחלות כלבים שמתחיל בצפון נורווגיה הקפואה ומסתיים בשוודיה, סך הכל כ-300 קילומטר של מרוץ בקור מקפיא.

קלסטר שעובד כיום בתחום הייטק מספר כי כבר בימי ילדותו אהב טבע וטיולים “עליתי לישראל מקנזס U.S.A בשנת 99, התגייסתי לחטיבת גבעתי ושירתתי כלוחם בגבעתי כחייל בודד. לאחר מכן המשכתי בלימודים אקדמיים בתחום הטרור ושיטות לוחמה בארגוני טרור”.

אריק קלסטר מאפרת בדרך לקוטב.צילום דוד אביטבול

לאתגר החדש מספר קלסטר נחשף לפני מספר חודשים, “ראיתי את ההרשמה לתחרות ומייד נדלקתי, אמרתי לאשתי שאני חייב להגיע לתחרות הזו”
התחרות מספר קלסטר טומנת בתוכה מאמץ גופני גבוה מאוד בתנאים קשים ביותר ולינה במקומות שבהם הטמפרטורה צונחת למינוס 20 מעלות “אני אדם שאוהב קור ולא מפחד מקור לכן זה מעט קל יותר עבורי, אבל בהחלט מדובר במשימה קשה, יש לי את הציוד המקצועי ואת היכולת להצליח בתחרות הזו, כיום אני מתאמן לקראת התחרות, נכנס בשעות הבוקר המוקדמות לבריכות קפואות ומעיינות באזור הרי ירושלים כדי להרגיל את הגוף לשוק של הקור”

התחרות שתחל בחודש אפריל 2017 תזמן אנשים שנרשמו לאתר התחרות מכל העולם, “המדינות הגדולות יכולות לשלוח נציג אחד לתחרות, המדינות הקטנות יותר מתחרות ביניהן על מקום אחד בתחרות, כרגע אני מקום שמיני מבין כל המתמודדים בקטגוריית המדינות הקטנות ומקווה להתקדם למקום הראשון, התחרות תיסגר ביום חמישי הבא 15.12.16 בדיוק, המיקום שלי תלוי בהצבעות שלכם”

לסיכום מציין קלסטר כי גם משפחתו וחבריו המתגוררים במועצה אפרת נרתמים “הילדים שלי פנו לכל החברים שלנהם בכיתה וכולם הצביעו, ביישוב יש המון שכנים שהצביעו ושיתפו את דף הפייסבוק שלי”

מצביעים לאריק בלינק כאן:

http://polar.fjallraven.com/contestant/?id=950

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית