למרות התנגדויות השמאל והרשימה המשותפת

למרות התנגדויות השמאל והרשימה המשותפת

מליאת הכנסת אישרה כעת בקריאה ראשונה את הצעת חוק של ח”כ הרב מיכאל מלכיאלי (ש”ס): בסמכות שר הפנים יהיה לספח הכנסות ארנונה מאזורי תעשייה וישובים קטנים לערים סמוכות גם מעבר לקו הירוק

ח”כ הרב מיכאל מלכיאלי: “הצעת החוק ביו”ש תעשה סוף לאפליה ותאפשר גם לתושבי יהודה ושומרון ליהנות מצדק חלוקתי, ותסייע מאוד גם לערים החרדיות ביו”ש”

ח”כ הרב מיכאל מלכיאלי. צילום: דוברות

מליאת הכנסת אישרה כעת בקריאה ראשונה ברוב של 36 תומכים מול 25 מתנגדים את הצעת החוק של חבר הכנסת הרב מיכאל מליכאלי (ש”ס), לפיה, יהיה בסמכותו של שר הפנים להכריז בצו כי חלוקת ההכנסות מארנונה כללית, או מאחד או יותר מתשלומי החובה, תתאפשר גם בין רשויות סמוכות או גובלות המצויות מעבר לקו הירוק.

>>רוצים להתעדכן בכל מה שקורה קרוב לבית. הצטרפו עכשיו לעמוד הפייסבוק של מקומונט יו”ש

משמעות הצעת החוק, שמעתה שר הפנים יוכל לספח הכנסות ארנונה/ או יתר הכנסות, מאזורי תעשיה ויושבים קטנים לערים סמוכות גם מעבר לקו הירוק, ולא רק בתוך הקו הירוק, כפי שהיה עד עתה.

ח”כ הרב מיכאל מלכיאלי אומר: “למרות שהקואליציה נמנעת בדרך כלל מקידום הצעות חוקים המחילות את החוק הישראלי ביו”ש, אולם כאן לא מדובר בנושא מדיני אלא בעניין מוניציפלי בלבד המקדם צדק חלוקתי בקרב אוכלוסיות מוחלשות”.

עוד מוסיף מלכיאלי: “הצעת החוק ביו”ש תעשה סוף לאפליה ותאפשר גם לתושבי יהודה ושומרון ליהנות מצדק חלוקתי, ותסייע מאוד גם לערים החרדיות ביו”ש- כגון מודיעין עילית”. יש לציין, כי משרד המשפטים בעצמו יצר תקדים לכך, כאשר לפני מספר חודשים אפשר להחיל את ‘קרן הארנונה’ על יהודה ושומרון, מאותה סיבה בדיוק.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית נדל''ן