למה לקנות מחנות וירטואלית מקומית?

למה לקנות מחנות וירטואלית מקומית?

צרכנים רבים היום מעדיפים לעשות את הקניות שלהם באמצעות חנות וירטואלית. בין אם זה בגדים, מוצרים אלקטרוניים, ספרים או מוצרים לבית, המסחר הווירטואלי תופס נתח משמעותי יותר ויותר בכל שנה והסיבות לך הן רבות. ראשית, צריכה באמצעות חנות וירטואלית מאפשרת לצרכן את הנוחות של צריכה בלי לצאת מהבית.

היתרונות של חנויות וירטואליות

האפשרות לעשות את פעולת הקניה בין מטלות, בלי הצורך לצאת באופן מיוחד לחנות או מספר חנויות על מנת לבחור את המוצר המתאים הופכת את חווית הקניה לקלה משמעותית עבור הצרכן. שנית, חווית הקניה בחנות וירטואלית מאפשרת לבצע סקר שוק והשוואת מחירים בין מוצרים וחנויות שונות בקלות רבה ובכך יוצרת אצל הצרכן את התחושה שהוא עשה את ״העסקה הנכונה״. עבור צרכנים רבים, הידיעה שהם השיגו את העסקה שמתאימה להם ביותר יוצרת סיפוק לא פחות גדול מהסיפוק מהמוצר עצמו. אם כן, ברור מדוע מסחר וירטואלי הפך לכל משמעותי בשנים האחרונות ואיך חברות שהשכילו להיכנס לתחום בשלב מוקדם הצליחו להפוך לחברות גדולות בתחומן.

חנות וירטואלית מקומית – מה זה אומר?

כאשר מזכירים מסחר וירטואלי או חנות וירטואלית רבים וודאי חושבים על ענקי המסחר דוגמת אמאזון ואיביי. אך היום, מסחר וירטואלי הפך לנחלת הכלל וחנויות פיזיות רבות בוחרות לפתוח חנות וירטואלית על מנת לשמור על נוכחות ברשת ולהגיע לקהלים גדולים יותר. אך מה ההבדל בעצם בין קניה בחנות וירטואלית בין לאומית כמו אמאזון לבין חנות וירטואלית של ספק מקומי? ניתן לומר שחנות וירטואלית מקומית בעצם משלבת את היתרונות של שני העולמות. מצד אחד מדובר בחנות וירטואלית לכל דבר ועניין. כלומר, אתר אינטרנטי, זמין בכל שעות היום, נגיש מפלטפורמות שונות ומאפשר לרכוש מגוון מוצרים ולשלוח אותם עד הבית באמצעות שליח. מצד שני, בניגוד לרשתות ענק כמו עלי אקספרס, בחנות וירטואלית מקומית, הקשר הוא הרבה יותר קרוב.

צילום: FreePik

קמעונאי, דבר עברית

ראשית, מרבית הקמעונאיות הווירטואליות לא מחזיקות בחנות וירטואלית בעברית. זה אולי לא מכשול עבור אנשים מסוימים אבל עבור אנשים אחרים מדובר בפגיעה בחוויית הקניה ובתחושה של חוסר ביטחון סביב הרכישה בעקבות החשש מהבנה חלקית או לא נכונה של כוונת הכתוב. בנוסף, במקרה של בעיה במוצר, במשלוח, בתהליך החיוב או באתר, הפניה לתמיכה הטכנית תיעשה באנגלית, דבר אשר גם הוא עשוי לעורר חשש אצל צרכנים רבים שיתקשו להסביר את מהות הבעיה שלהם בשפה שהם לא שולטים ברזיה.

קרוב לבית, קרוב ללב

יתרון נוסף של חנות וירטואלית מקומית הוא האפשרות להגיע לסניף הפיזי של החנות. במקרים מסוימים, בחינה של המוצר ברשת היא טובה אך לא מספיקה. בתחומים כמו אופנה, הצורך למדוד את הבגד לפני הקניה עשוי להיות קריטי עבור התאמת הבגד והנאה מיטבית ממנו. כך, עיון בחנות וירטואלית על מנת למצוא את הפריט המתאים ולאחר מכן הגעה לחנות על מנת למדוד את הפריט ולוודא את התאמתו הופכים את חווית הקניה למושלמת עבור הצרכן.

אך היתרונות של זמינות מקומית לא מסתכם רק בתחום ההלבשה. במקרים של בעיות במוצר וכן צורך בתיקון או החלפה בהתאם לתעודת האחריות, ישנה משמעות גדולה ליכולת להגיע למקום, לשוחח עם נציג מטעם העסק ולקבל שירות באופן בלתי אמצעי. מדובר גם במקרים רבים בתהליך מהיר משמעותית מאשר האפשרות של שליחת הפריט בחזרה לארץ מוצאו או ניהול תכתובת מייל אורכה וטרחנית עם אדם שגם הוא לא דובר אנגלית ברוב המקרים. בנוסף, התמיכה בעסק מקומי אשר משלם מיסים במדינת ישראל תמיד עדיפה על קניה בתאגיד ענק שמטרותיו נמצאות הרחק מעבר לים.

צרכנות