לוקחים אחריות: באריאל שמים את הבטיחות בדרכים בראש

לוקחים אחריות: באריאל שמים את הבטיחות בדרכים בראש

עירית אריאל החליטה לשים את בטיחות הילדים בכבישים בראש סדר העדיפויות שלה וחברה לעמותת אור ירוק בפרויקט “מנהיגי דרך צעירים”. הפרויקט בעיר יצא לפועל בהובלתה של אסתר שימשילשווילי, מנהלת קשרי קהילה וביטחון קהילתי, ובמסגרתו נערכת הפעילות בבתי ספר שונים בעיר, ביניהם מילקין, אור זבולון, נחשונים ועליזה בגין, הצטיידו לאחרונה בערכות פעילות שבעזרתן יוכלו תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר להגביר את המודעות לבטיחות בדרכים לכל אורך שנת הלימודים.

את התכנית יפעילו תלמידי כיתות ה’ ותלמידי כיתות ו’ בבתי ספר שונים בעיר. במהלך שנת הלימודים ישמשו התלמידים הבוגרים כ”שגרירי בטיחות בדרכים” בתוך בית הספר ויעבירו את תכנית הבטיחות לתלמידי הכיתות הנמוכות, כל זאת במטרה לעלות את המודעות לבטיחות בדרכים ולצמצם את הסכנה להיפגעות הילדים בתאונות דרכים. התלמידים הבוגרים יעסקו בנושאים החשובים לילדים  – חציית כביש נכונה ובטוחה, חבישת קסדה ברכיבה על אופניים, חשיבות חגירת חגורות בטיחות בכל נסיעה.

הכשרת תלמידי בית הספר בתכנית “מנהיגי דרך צעירים לכבוד שניאור חשין”, היא פעילות חינוכית-קהילתית, המיועדת לתלמידים בבתי הספר היסודיים. בנוסף לבטיחות בדרכים, התכנית שמה דגש על העצמת התלמידים המשתתפים ומתן כלים לכישורי חיים, ניהול עצמי, פיתוח עצמאות, קבלת אחריות אישית וקבוצתית, התמודדות עם קונפליקטים ועוד.

צילום: עמותת אור ירוק

בבתי הספר השונים בעיר תפעל גם ניידת “אור ירוק לילדים”, פעילות יום שיא שמפיקה עמותת אור ירוק ובמסגרתה מגיעה ניידת ובה שלל פעילויות לבתי ספר יסודיים בכל רחבי הארץ במטרה להטמיע בילדים את כללי הבטיחות בדרכים ולהקנות להם כלים להתמודד עם הסכנות, בצורה מהנה וייחודית, בדרך לשינוי התנהגותם כילדים בהווה וכמבוגרים בעתיד.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “עיריית אריאל לוקחת אחריות ופועלת על מנת להציל חיים. פשוטו כמשמעו. אנו מאמינים כי חינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל צעיר יוביל להפחתה משמעותית במספר תאונות הדרכים בעיר. הילדים האלה, הם השגרירים הטובים ביותר ויכולים להשפיע על תרבות הבטיחות בדרכים בקהילה. אני מברך את העיריה על היותה גוף המוביל את הבטיחות בדרכים. כולי תקווה כי גם עיריות נוספות יצטרפו לפעילות למען בטיחות הילדים בכבישים”.

חדשות אריאל כתבה ראשית