כ1500 מפגינים בעשרות צמתים: יהודה ושומרון במחאה בעקבות הפיגוע בקריית ארבע

כ1500 מפגינים בעשרות צמתים: יהודה ושומרון במחאה בעקבות הפיגוע בקריית ארבע

בעקבות הפיגוע הרצחני אמש יצאו הלילה כ1500 תושבים מיהודה ושומרון להפגנות בעשרות צמתים ביהודה ושומרון, תוך שהם חוסמים את הכביש לתנועת כלי רכב ערבים ומוחים על אוזלת היד שמפגינה מערכת הביטחון. “לא נשתוק, הכלת הטרור הביאה להלוויות”

יהודה ושומרון במחאה: לאחר הפיגוע הרצחני אמש בסמוך לקרית ארבע, יצאו כ1500 תושבים מיישובי יהודה ושומרון להפגנות בצמתים המרכזיות וחסמו את הכביש לתנועת כלי רכב ערבים, במחאה על היעדר מאבק נחוש בטרור מצד מערכת הביטחון.

ההפגנות התקיימו בין השאר בצומת תפוח, צומת קדומים, כיכר פדואל, צומת בית חגי, צומת כפר עציון, צומת עלי, בשער האחורי של קרית ארבע, צומת תקוע ובצומת רימונים.

עד כה דווח על עצור יהודי אחד במחאות בצומת מעלה עמוס.
המפגינים טוענים במהלך המחאה הותקפו בידי המון ערבי מהכפר קיסאן הסמוך, אולם כוחות משטרה שהגיעו למקום סירבו לדלוק אחר הפורעים הערבים ובחרו לעצור דווקא את אחד התושבים.

בצומת בני נעים הסמוכה לקרית ארבע, פתחו ערבים באש לעבר המפגינים וחיילי צה”ל השיבו באש נגדית.
מאוחר יותר ניסה מחבל ערבי שעבר בכביש לבצע דריסה של המפגינים.

הפגנה בסמוך לקרני שומרון

בצומת תפוח סגר צה”ל את הכביש המרכזי שמוביל לכיוון גב ההר גם לתנועת יהודים, למשך למעלה משעה.
לדברי התושבים, “מדובר בענישה קולקטיבית מהסוג המביש ביותר. ענישה ונקמה באזרחים שיצאו להיאבק על בטחונם האישי וחווים מדי יום גל טרור רצחני”.

מנחם בן שחר, ממובילי המחאות אמר הבוקר: “בדיוק כמו שאנו מתריעים כבר חודשים, השתיקה, הכלת הטרור ושמירה על שגרת האויב הביאה להלוויות.
הטרור ביו”ש משתולל ומכה ללא הרף, ומערכת הביטחון עדיין שבויה בתפיסות כוזבות ומייחלת לחיזוק ה”רשות”. במקום לצאת מייד למבצע נרחב ונחוש לריסוק קיני הטרור ואיסוף כל הנשקים – מסתפקת במענה קוסמטי לאירועים”.

לדבריו, “עלינו להתייחס בחומרה לכל אירוע טרור, לכל זריקת אבן.
להבין שאנחנו במלחמה, להכות באויב בעוצמה ולצאת מתפיסות הפינצטה ושמירה על שגרת החיים של האויב”.

“אתמול בערב מאות מתושבי יהודה ושומרון יצאו למחות על בטחונם האישי. ההפגנות שיבשו את התנועה וחסמו כפרים ודרכים רבות לערבים תומכי הטרור במקומות רבים ביהודה ושומרון.

הפגנה בסמוך לקריית ארבע

זאת אמורה להיות משימתו של צה”ל ולצערנו הסיבה שצה”ל לא מקבל אישור לפעול כראוי היא שבני גנץ מאמין בכל מאודו בהסכם אוסלו! הוא מטפח את הגישה המגינית התבוסתנית פותח מחסומים ומסכן את אזרחי ישראל. הסכנה והפיגועים מתחילים בחברון ונמשכים ברחובות בני ברק ותל אביב. לא ניתן לאף שר כושל להמר על החיים שלנו ושל משפחותינו”.

“הדרישה שלנו היא פשוטה: למדנו מניסיון העבר, כל הכלה של טרור והקלות על אוכלוסיית האוייב – מטפחים אשליה, מגדילים את כמות הנשקים ותאי הטרור ומתפוצצים לכולנו בפנים במחיר אכזרי נורא של דם יהודי!! די להכיל טרור, אם רק יציבו לו – צהל מסוגל לעמוד ביעד של אפס אירועי טרור”, מסר בן שחר.

ביטחוני חדשות גוש עציון והר חברון חדשות מקומיות כתבה ראשית