כשהתנועה הקיבוצית פגשה את יש”ע

כשהתנועה הקיבוצית פגשה את יש”ע

קרן אדמונד דה רוטשילד וארגון שותפויות רוטשילד, קיימו, זו השנה השנייה, את ‘יום במקום’, מיזם פתוח לציבור הרחב בכל רחבי הארץ. במסגרת המיזם ראשי התנועה הקיבוצית ביקרו ביש”ע וראשי מועצת יש”ע ביקרו בקיבוץ פלמחים.

במסגרת ‘יום במקום’, נקרא הציבור להתבונן על העולם מנקודת המבט של האחר באמצעות “חילופים”  בין בעלי תפקידים זהים אך מחלקים שונים של החברה הישראלית, כפי שהגדיר הנשיא ראובן ריבלין “שבטים” שונים:  חילוניים, ערבים, חרדים ודתיים. בין המתחלפים, היו גם נציגי התנועה הקיבוצית ומועצת יש”ע.

במסגרת היום קיימו הגופים הללו שני חילופים. המשנה למזכ”ל התנועה גיל לין  הצטרף לסיור מקיף ביש”ע עם סמנכ”ל מועצת יש”ע מתניה שפירא, ובהיכרות עם גורמים שונים הפועלים בשטח. במהלך הסיור, ביקרו בעפרה, אחיה, עמיחי ושילה הקדומה.

מנכ”ל מועצת יש”ע, יגאל דילמוני, בקיבוץ פלמחים. צילום: יח”צ
הנהגת התנועה הקיבוצית ביש”ע. צילום: יח”צ

במקביל, אירחה מנכ”לית התנועה, הדס דניאלי-ילין  את מנכ”ל מועצת יש”ע, יגאל דילמוני, בקיבוץ פלמחים. אליהם הצטרפו תושבי הקיבוץ מפוני אלי סיני. השניים דנו במגוון סוגיות עליהן הם חלוקים, ובסופו של דבר סיכמו את המפגש ברוח טובה.

מנכ”ל מועצת יש”ע יגאל דילמוני: “שמחנו להתארח אצל חברי התנועה הקיבוצית ולארח אותם אצלנו לסיור ביהודה ושומרון. זכינו לדיון מפרה, אשר אנו מקווים שיהיה פתח להגברת השיח המאחד בתוך בישראל. זאת הייתה הזדמנות להכיר מקרוב עוד חלק בחברה הישראלית ואנו מברכים על כך”. מנכ”לית התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי – ילין:” זו הייתה הזדמנות חשובה להקשיב לדעות, לסדר היום ולחזון של יגאל ומועצת יש”ע. אני שמחה שיצא לנו לדבר גם על המחלוקת וגם על הנושאים שאנו מסכימים עליהם בתור אזרחים שהמדינה חשובה להם”.

חדשות בנימין כתבה ראשית