כך תמדוד את מקדם האתרים שלך

כך תמדוד את מקדם האתרים שלך

קידום אתרים בגוגל הוא תחום שבעלי עסקים רבים ניגשים אליו בחשדנות. במקרים מסוימים הם מגיעים עם מטען שלילי קודם לאור עבודת קידום מרושלת שקיבלו, ובמקרים אחרים הם פשוט לא מכירים את הענף ולכן גם לא יודעים כיצד לגבש מסקנות אם העבודה שנעשית עבורם אכן איכותית או לא.

לפני הכל – מה זה בעצם קידום אתרים?

קידום אתרים הוא אפיק שיווקי בדיגיטל שמטרתו לבצע פעולות שונות על אתר באופן עקבי וכך לקדם אותו אל העמוד הראשון של תוצאות החיפוש בביטויים הרלוונטיים לעסק.

למרבה הצער מדובר בענף שמצריך עבודה עקבית מאחורי הקלעים ואורך רוח מבעל העסק. משך הזמן שנדרש כדי “לשכנע” את מנועי החיפוש בדבר הרלוונטיות של אתר כזה או אחר מגיע במקרים מסוימים לכ-3 עד 4 חודשים ובמקרים אחרים לשנה ואף יותר. הכול תלוי במידת התחרות שקיימת עבור אותו הביטוי.

ומה הבעיה למדוד את עבודת המקדם?

חשוב לדעת כי מרבית העבודה מתבצעת מאחורי הקלעים ואת התוצאות של העבודה העקבית והצריפה ניתן לראות רק לאחר מספר חודשים. כפועל יוצא מכך, בעלי עסקים רבים נתונים לחשש שמא הם משלמים מדי חודש למקדם האתרים שלהם, ומנגד דבר לא נעשה כדי להביא אותם אל העמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

במקרים בהם הלקוח בוטח במקדם האתרים שלו, אז הרי שדברים יכולים לעבוד חלק. אך במקרים בהם הלקוח חשדן, אז הרי שעלולה להיווצר אווירה שאיננה בריאה לשני הצדדים בלשון המעטה. הלקוח מצדו ינסה בכל עת לחקור מה נעשה עבורו, ואילו מומחה קידום האתרים יקדיש יותר זמן בלהראות את עבודתו במקום לבצעה.

כך תמדדו את מקדם האתרים שלכם

מדידה של מקדם האתרים שלך. תמונה: pixabay

ישנן מספר דרכים באמצעותן ניתן לערוך בקרה מסודרת למקדם האתרים ולוודא שאכן העבודה נעשית באופן שוטף.

דו”ח שבועי

ראשית כל, בקשו לקבל כחלק מן השירות דו”ח שבועי שמפרט את סך העבודה שנעשתה עבורכם יחד עם תוצאות שהושגו עד כה. גם אם התוצאות עוד לא מספרות על מיקומים בעמוד הראשון, אז הרי שעדיין ניתן לראות התקדמות גם מן העמוד ה-6 אל העמוד ה-5 וכיוצא בזה. הדו”ח גם יכול לכלול את כל מה שנעשה לאורך השבוע.

חיבור למערכת ניתוח אתרים

כחלק מעבודת הקידום, חשוב לחבר את האתר למערכת שנקראת גוגל אנליטיקס. זוהי מערכת אמנם מורכבת שמטרתה לספק לאנשי אנליטיקה את היכולת לנתח את התנהגות הגולשים באתר, אך היא גם מספקת תובנות אם הקידום האורגני עובד או לא. תחת לשונית “רכישה” תוכלו למצוא את הנושא “ערוצים”. בתוך עמוד זה תראו ערוץ שנקרא “אורגני”. הקליקו עליו ותוכלו לראות דרך טווחי תאריכים שונים שתקבעו, אם חלה עלייה הדרגתית בכמות הכניסות מתוך הקידום האורגני או לא.

עדכונים באתר

לא התחברתם אל החלק הטכני בסעיף השני? לא נורא, יש גם דרכים הרבה יותר פשוטות למדוד אם נעשית עבודת קידום שוטפת או לא. כחלק מקידום אתר, חשוב להעלות אליו תכנים לפחות אחת לשבוע. זוהי טכניקה שמראה למנועי החיפוש כי האתר מתוחזק ומתעדכן באופן תדיר. לרוב, מקדם האתרים לא יעלה תוכן חדש לאתרכם ללא אישור שמא חלה טעות מקצועית בכתוב.

המקדם שלכם שולח לכם תכנים לאורך החודש? הוא מעדכן אתכם אם עלו עמודים חדשים לאתר או על עדכוני תוכן? זוהי עדות מעולה לכך שנעשית על אתרכם עבודת קידום שוטפת.

אל תהססו למדוד את מקדם האתרים שלכם שכן מדובר בהוצאה כספית שעליה אתם רוצים לקבל את מלוא התמורה. הקפידו על הטיפים הללו, וכך תוכלו גם להיות רגועים ונינוחים שאכן עובדים עבורכם, וגם מקדם האתרים שלכם יוכל לעבוד באופן שוטף ובאין מפריע.

טיפ קטן ואחרון: כאשר האתר שלכם מקודם באופן איכותי וטוב, מרבית הסיכויים שבכל עדכון של גוגל, הוא ישרוד את השינויים ויישאר יציב לאורך זמן. האתר שרד עדכון חשוב? ככל הנראה שעשו עבורכם עבודה איכותית ויעילה.

 

 

צרכנות