ישיבה כפרית “חיצים” בשומרון-  בית ספר מצטיין של החינוך ההתיישבותי

ישיבה כפרית “חיצים” בשומרון- בית ספר מצטיין של החינוך ההתיישבותי

ישיבה כפרית “חיצים” בשומרון נבחרה כבית ספר מצטיין לשנת תשפ”ג מטעם המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך. אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי ויעל הורוביץ, יו”ר ועדת פרס החינוך במינהל, בישרו השבוע לראש הישיבה, הרב שי סויסה, על הבחירה.

“ברצוני להודות לך בשם הועדה על ביקור מעניין, מסקרן ומרחיב את הדעת, כתבה נולמן לסויסה “ועדת הפרס התרשמה מאוד מהעבודה החינוכית הייחודית והמסורה הנעשית בישיבה והחליטה על זכייתכם בפרס ההצטיינות של המינהל לחינוך התיישבותי”. במילים אלו בישרה אילנה על זכיית הישיבה.

בישיבה כפרית חיצים מתחנכים כ-200 תלמידים (ט’-י”ב), 40% מהם בחינוך המיוחד. הישיבה משלבת חינוך תורני ולמידה עיונית לבגרות לצד עבודה חקלאית וטיולים ומסעות משמעותיים.

ראש הישיבה, הרב שי סויסה הודה לוועדת הפרס ואמר: “סוד ההצלחה של הישיבה הוא המסירות הגדולה של אנשי הצוות לבניין האישיות של התלמידים והצלחתם. זו זכות גדולה לחנך את הנערים המדהימים וגם ללמוד מהם”.

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי קרדיט: דוברות התיישבותי

המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך מפקח על בתי ספר אזוריים, כפרי נוער ופנימיות חינוכיות  בכל הארץ.

מידי שנה המינהל בוחר את מוסדות החינוך המצטיינים ביותר המייצגים עשייה חינוכית במיטבה.

בין הקריטריונים שנבחנו: למידה והערכה, הכלה והשתלבות, מעורבות חברתית-קהילתית, אקלים חברתי, הנחלת ערכי מדינת ישראל.

שי סויסה. אלבום פרטי

מוסדות החינוך נבחרו לאחר תהליך מעמיק של המלצות וסיורים שערכה ועדת הפרס, בראשות יעל הורוביץ וחבריה:

המפקחים הרב שלמה יעקובסון, ג’ודי סגל, ענת זמל,  מירב טל, רחל אנקו, מדריכה להערכה ומדידה, ירונה פוליטי, מנהלת אגף חינוך בעמק חפר, כנציגת המועצות האזוריות, ומאיה אביבי, מנהלת בי”ס אמית פתח תקווה שזכה בפרס בתשפ”ב.

חדשות שומרון חינוך ותרבות כתבה ראשית