ייעוץ סביבתי בתחום הבנייה

ייעוץ סביבתי בתחום הבנייה

התחום של הגנה  על איכות הסביבה הפך להיות נושא מרכזי כמעט בכל נישה בחיינו, עם השנים והתפתחות הידע המדעי נוכחנו להבין שהבעייתיות באי שמירה על איכות הסביבה אינה מסתיימת רק בנזק לחיות הבר ונזק ליערות הגשם. אלא גם בנזק בבריאותנו, גם בזמן הנוכחי וגם בעתיד הקרוב -רחוק. לכן בשנים האחרונות העיסוק בהגנה על איכות הסביבה הפך להיות רחב יותר.

במסגרת זו  נחקקו בשנים האחרונות חוקים ותקנות נגד זיהום הסביבה ופותחו  שיטות “ירוקות” לייצור תעשייתי ויישומן בתחומים כגון תחום הבניה, תחבורה, הנדסה ותכנון ערים ועוד.

בתחום הבניה, לאחר מחקרים מקיפים נוכחו להבין שדווקא המשך בניה בעיר אף אם היא רוויה וצפופה הינה כדאית הן כלכלית והן סביבתית. כאשר בונים בנייה עירונית רוויה וצפופה, יש לאוכלוסייה המתגוררת בה יותר שירותים קהילתיים זמינים, יותר תעסוקה  בשעות הפנאי וגם יותר פרנסה. מבחינת השמירה על איכות הסביבה, בניה בעיר  חוסכת במשאבים סביבתיים ומונעת בניה בשטחים פתוחים שחשובים  לאיכות הסביבה מהבחינה האקולוגית. משאב הקרקע הינו משאב יקר כוון שהקרקע הינה משאב מוגבל מבחינת כמות ולכן נדרשים פתרונות יצירתיים על מנת לספק קרקע לחקלאות ולבניה, חלק מהפתרונות הינם פינוי של מפעלים, מחנות צבאיים ועוד. קרקע אשר הייתה בעבר קרקע עם מקור מזהם חייבת לעבור מספר תהליכים על מנת להכשיר אותה ולבדוק שהיא אכן מתאימה לבניה ולמגורי אדם מבחינת הזיהומים אשר עלולים להשאיר את חותמם בתווך זה.

דגימות רקע צילום באדיבות חברת ווינדקס
דגימות רקע צילום באדיבות חברת ווינדקס

על מנת לבדוק אם קיימת  לגיטימציה לבניה על קרקע מסוימת, נדרשים להיוועץ בחברה אשר מספקת שירותי ייעוץ סביבתי, אותה החברה תבצע את הבדיקות המתאימות הן בהיבט של היסטורית הקרקע והן בדיקות מעבדה לבדיקת המצב הנוכחי.

חשוב ביותר להיוועץ בחברה  עם ניסיון אשר מעודכנת ומתעדכנת בכל תקנות המשרד לאיכות הסביבה, מכירה את התהליכים  הנדרשים ע”י המשרד להגנת הסביבה מתחילתם ועד סופם. חברה אשר מעסיקה אנשי מקצוע מהתחומים הרלוונטיים על מנת שמכלול המידע יעובד כמקשה אחת ויינתן הפתרון הטוב ביותר לכל בעיה.

חברת “וינדקס” הינה חברה ידועה בתחום הייעוץ הסביבתי, בעלת ניסיון רב של שנים בייעוץ, ליווי ותכנון עבודות לחברות מובילות. צוות החברה מורכב מאנשי מקצוע מתחום הגיאולוגיה, מדעי הקרקע, המים, צוות “וינדק טק” מעודכן בחידושים בתחום  בארץ ובחו”ל  על ידי הכשרות מתאימות. החברה מספקת שירותים שונים בינהם ייעוץ סביבתי הכולל  סקרים היסטוריים, סקרים הבודקים את טיב הקרקע, הימצאות גזים בקרקע ואילו סוגים, בדיקת איכות מי התהום בקרקע, ועד טיפול בקרקע מזוהמת.  בדיקת מכלים וצינורות תת קרקעיים וכל זאת תוך שימוש במעבדת דיגום בבעלותה של “וינדקס טק”, במכשירים הטכנולוגיים החדישים ביותר, בשיטות המתקדמות ביותר והנהלים המחמירים של הEPA-  והמשרד להגנת הסביבה ובהסמכה מלאה של הרשות הלאומית להסמכת מעבדות

במידה והנכם מעוניינים לעבור לשלב הבנייה או במידה והנכם מתלבטים אודות רכישת קרקע לבנייה, פנו בהקדם להיוועץ עם מומחה ייעוץ סביבתי לקבלת תמונת מצב אמיתית אודות הקרקע המיועדת לרכישה או לבנייה.

בהצלחה!

נדל''ן