יו”ש במקום 7 בשיאניות הבנייה בעשור שחלף

יו”ש במקום 7 בשיאניות הבנייה בעשור שחלף

תנופת הבנייה בישראל בעשור האחרון מקבלת חיזוק כאשר בודקים את הנתונים בשטח: מניתוח שמתבסס על נתוני הלמ”ס עולה כי בעשור האחרון נבנו בישראל כחצי מיליון דירות, 30% יותר ממספר הדירות שנבנו בעשור הקודם. יהודה ושומרון עם יישובים עד 10,000 תושבים נמצאת במקום השביעי בטבלת שיאניות הבנייה עם יותר מ-11 וחצי אלף דירות.

כאשר בודקים את מספר צמודי הקרקע שנבנו בעשור האחרון ניכר שעיקר הבנייה בישראל מתמקדת דווקא בהן –150 אלף יחידות דיור צמודות קרקע שהן 30% מסך כל יחידות הדיור נבנו במהלך העשור הנוכחי. ביישובים ביהודה ושומרון נרשם שיא של בניית צמודי קרקע שמדרג את האזור במקום הראשון בשיאני הבנייה בקטגוריה הזאת עם 8,253 דירות שנבנו בעשור האחרון.

ניתוח הנתונים בדק גם מה הן הדירות הפופולאריות ביותר שנבנו בעשור האחרון לפי מספר חדרים, מסתבר ש-40% מהדירות שנבנו בישראל היו בנות 4 חדרים שהן כ-200 אלף דירות בסך הכל. כ-4,000 מתוכן נבנו ביישובים ביהודה ושומרון, שם שיעורן מתוך סך כל הדירות עמד על 34%, שהוא מעט מתחת לממוצע הארצי.

דרור אוהב ציון, מנכ”ל ובעלים של חברת דרא שיווק נדל”ן המשווקת 8 פרויקטים ביהודה ושומרון אומר  “הנתונים הללו מעניינים מאוד מאחר ויו”ש מאופיינת בריבוי בתים צמודי קרקע בישובים קהילתיים. שיעור הבניה הרוויה ביו”ש בהשוואה ליתר חלקי הארץ הוא נמוך. עובדה זו מעצימה את ההישג של יו”ש בהיותה מקום 7 בהיקפי הבניה. להערכתי, כמות רוכשי הדירות יהיה עוד גבוה יותר אם יהיה היצע גדול יותר של דירות בבניה רוויה, בעיקר דירות 4 חדרים”.

פרויקט בישוב ניל”י המשווק על ידי חברת דרא. הדמייה: 3Ddesign
כתבה ראשית נדל''ן