יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני: “השריפות ביהודה ושומרון הן תוצאה של הצתות מכוונות”

יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני: “השריפות ביהודה ושומרון הן תוצאה של הצתות מכוונות”

הצתה ערבית נוספת מכיוון הכפר עינאבוס, סמוך ליצהר, התפתחה מהר מאוד לשריפה שאף עלתה לעבר השכונות תקומה, להבה ומצפה יצהר (ישיבת חב”ד). תושבי הישובים בקו הבתים הראשון פונו עצמאית מבתיהם.

ארבעה צוותי כיבוי פועלים בשריפת קוצים גדולה בסמוך למצפה יצהר, למקום הוזעקו צוותי כיבוי נוספים, כשבשלב זה הדליקה מתקרבת לקו הבתים הראשון של הישוב.

הדליקה מתפרסת על פני שטח נרחב ובמקום רוחות עזות המסייעות להתפשטותה,תושבים ומתנדבים פועלים לסייע, כבשלב זה החל פינוי בתים עצמאי, כמו כן הוזנקו למקום רביעיית מטוסי כיבוי מטייסת “אלעד” .

צילום: דוברות כב”ה מחוז יו”ש

“בשבועות האחרונים אנחנו עדים לשריפות בסמוך ליישובים ישראליים באזור השומרון. כוחות הכיבוי עמלים כעת לכבות את השריפה המשתוללת בשעות אלו ביצהר. טרם הוברר האם מדובר בהצתה, אך כפי שעודכנו מאנשי כב”א, ריבוי השריפות הן גם תוצאה של הצתות מכוונות, כפי שניתן ללמוד מההיסטוריה בגזרה.” אומר יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני.

עוד מוסיף דורני, כי לדעתו “ההצתות הללו נעשות בידי מחבלים אשר מבקשים להפר של שלוות יומם של תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. יש להיאבק בכך בחורמה לפני שיתרחש אסון. אנחנו בקשר סדיר עם צה”ל, מכבי האש, משטרת ישראל וכלל כוחות הביטחון במרחב כדי לבחון את חומרת האירועים וכדי לראות כי יש פעילות נוקשה מול מחבלי האש. נדרוש לפעול בחומרה כדי למנוע את הישנות האירועים וכדי להחזיר את הסדר על כנו. מי ששורף את אדמת ארץ ישראל לא יכול לדרוש בה זכויות”.

חדשות שומרון כתבה ראשית