יוסי דגן: עיתון “יום ליום” החרדי בחר בראש מועצת שומרון לרשימת ‘אנשי השנה’

יוסי דגן: עיתון “יום ליום” החרדי בחר בראש מועצת שומרון לרשימת ‘אנשי השנה’

עיתון יום ליום בחר את ראש מועצת שומרון יוסי דגן כאחד מאנשי השנה. “ראש הרשות עם ההשפעה הפוליטית הגדולה ביותר בישראל” לפני מספר חודשים נבחר דגן לאחד מ 50 המנהיגים המשפיעים בעולם עי הגרוזלם פוסט

העיתון החרדי ספרדי “יום ליום” בחר את 50 אנשי השנה, ובחר בראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן לאחד מ 50 אנשי השנה בישראל. בנימוקים לבחירה נכתב בין השאר כי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הוא ראש הרשות עם ההשפעה הפוליטית הרבה ביותר בישראל.

עוד כותב העיתון: “על אף העובדה שמדובר בראש רשות ואפילו לא בראש מועצת יש”ע, יוסי דגן משמש כמפעל ציונות של איש אחד. את עיקר פעילותו מקדיש דגן על מנת להרחיב את יישובי השומרון, אך לא פחות מכך, גם להסדיר את חיי התושבים שכבר גרים במקום. דגן מוכיח כושר וחריצות בלתי נדלים, תוך יצירת שיתופי פעולה עם כל קצוות הקשת.”

עוד נכתב על חברותו של דגן בליכוד “על אף העובדה שדגן הינו חבר מרכז ליכוד ונחשב לאחד הפוקדים הגדולים במפלגה, הוא לא מהסס לבקר את דרכיה בנושאים החשובים לו ולתושבי השומרון. דגן הוביל מחאת ראשי רשויות יחד עם משפחות שכולות שיקיריהן נרצחו אל מול בית ראש הממשלה, תוך שביתת שבת ורעב בדרישה לסלול כבישים ולשפר את מרכיבי הביטחון ביו”ש. המחאה הסתיימה עם התחייבותו של ראש הממשלה נתניהו להקצות כספים ייעודיים לעניין.”

עוד צויין על השפעתו של דגן בזירה הבינלאומית “בכהונתו כראש מועצת שומרון משמש דגן כשגרירה של ההתיישבות בשטחי המועצה, הוא הקים שדולה רשמית למען יו”ש בפרלמנט האירופי והיה שותף בהקמת שדולת מסחר ליהודים וערבים ביו”ש. כחלק מפעילות זו דגן נאם פעמיים בכנסים בפרלמנט האירופי, וכן מספר פעמים בקונגרס בוושינגטון.

הבחירה בדגן לאיש השנה נובעת בשל השפעתו הרבה על המצב המדיני בישראל ובשל האתגרים הרבים הצפויים בפניו בשנה הקרובה על רקע האפשרות של חידוש המגעים המדיניים, בניגוד לעמדתו ולעמדת ההתיישבות, דבר שיחייב אותו לצאת למאבק חסר תקדים, אחרי תקופת עדנה שבמהלכה הביא להכרה ארצית ובינלאומית בשטחי יו”ש”, נכתב לסיכום הזכייה.

לפני מספר חודשים נבחר יוסי דגן על ידי הג’רוזלם פוסט לאחד מ- 50 המנהיגים היהודים לצד דיוויד פרידמן, ראש הממשלה בנט ואסתר חיות. דגן מכהן כראש המועצה האזורית שומרון למעלה מ-6 שנים, הוא בן 41, נשוי ואב לארבעה ילדים, גדל בשבי שומרון ומתגורר בה עם משפחתו עד היום.

כתבה ראשית פוליטי