יוסי דגן סיכם על שורת צעדים להקלות במחסומים

יוסי דגן סיכם על שורת צעדים להקלות במחסומים

האם הפתרון לבעיית הפקקים בשומרון מתקרב? לאחר הכללת הוספת הנתיבים במחסומים והשלמת עוקף לובאן בהסכם הקואליציוני, סייר ראש מועצת שומרון ראש מנהלת המעברים רונן קריב במטרה לזרז את העבודות. דגן: “סיום הפקקים בראש סדר העדיפויות והמאמצים בשומרון”.

במהלך השבוע האחרון קיים ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן סיורי עבודה במחסומים ברחבי השומרון עם ראש מנהלת המעברים במשרד הביטחון רונן קריב, וכן עם גורם בכיר ממשרד הבטחון. בעקבות סיורי העבודה נבחנים שורת צעדים שנועדו להקל על התושבים שעומדים במחסומי היציאות מיו”ש, זאת עד להגעה לפתרון הקבע של תוספת נתיבים במעברים.
סיורי העבודה התקיימו כצעד מעשי בשטח ליישום ההבנות בהסכם הקואליציוני עם הקמת הממשלה.

כזכור, לבקשת ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הכניס יו”ר “עצמה יהודית” השרהאיתמר בן גביר את השלמת כביש עוקף לובאן להסכמים הקואליציוניים.
במקביל, לבקשת ררש מועצת שומרון יוסי דגן, הכניס יו”ר “הציונות הדתית” השר בצלאל סמוטריץ’ את תוספת הנתיבים במחסומים לבסכמים לפני הקמת הממשלה.

“בשנה האחרונה אנחנו נלחמים יחד בביזיון הפקקים שמתנהל ביו”ש” – כתב יוסי דגן בעדכון מיוחד לתושבי המועצה האזורית שומרון – “הצבתי את נושא הפקקים בראש סדר העדיפויות של המועצה האזורית שומרון ושלי באופן אישי. מול הממשלה הקודמת יצאנו למאבק, קיימנו שביתה מול בית שר הביטחון הקודם ואף ישנו בשקי שינה – באוהל מול ביתו בראש העין. במקביל, עוד לפני הבחירות אירחתי לסיורים את בכירי המחנה הלאומי ומיד לאחריהן התחלנו לפעול במלוא המרץ מולם, על מנת שההתחייבות לפתרון ותקצובו ייכנסו להסכם הקואליציוני של הממשלה החדשה”.

דגן סיפר באיגרת לתושבים על מאמצי המועצה האזורית שומרון לקדם את לוחות הזמנים לביצוע הפתרונות בשטח: “בשבועות האחרונים נפגשתי עם שר הביטחון יואב גלנט, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר המשפטים יריב לוין וגורמים רלוונטיים נוספים, כדי להציף שוב את הנושא.
לשמחתי הם רתומים להבאת פתרון. התכנית המלאה לפתרון הבעיה היא הוספת שלושה נתיבים במחסום חוצה שומרון, סלילת כביש עוקף לובאן והעתקת מחסום רנטיס.

לבקשתנו, במהלך המו”מ הקואלציוני, הוכנס לקוי היסוד ע”י השר איתמר בן גביר תקצוב השלמת כביש עוקף לובאן וכן הוכנס אליהם ע”י השר בצלאל סמוטריץ תקצוב הוספת הנתיבים במעברים. התכנית מוסכמת על רשות המעברים ומקודמת ע”י חברינו בממשלה החדשה”.

קרדיט: רועי חדי

דגן הדגיש כי במקביל מקודמים פתרונות זמניים להקלת העומס במחסומים: “במקביל, אנו מקדמים פתרונות זמניים להקלה בהיקף העומס במחסומים. בסיור שקיימתי עם רונן קריב, ראש מנהלת המעברים במשרד הבטחון, הוחלט לתגבר באופן מיידי את ארבעת הנתיבים ב-2 בודקים ומאבטח. דבר שיזרז את הבידוק ויפחית על העומס. התגבור החל חלקית ותהליך אישור התקנים יושלם בתוך כחודשיים”, כותב דגן.

בנוגע למחסום רנטיס, מעדכן דגן כי צוות המועצה עמל על פצרון ביניים להקלה גם שם: “קיימתי סיור עם גורם בכיר במשרד הבטחון במחסום רנטיס, בו העלנו פתרון זמני של הוספת נתיב נוסף ונקודת בידוק. יקח זמן להגיע לפתרון המלא, אך הנושא בראש סדר העדיפויות והמאמצים של המועצה ואנחנו נפתור אותו בע”ה”.

נזכיר כי לפני מספר חודשים הקימו ראשי המועצות ביו”ש מאהל מחאה מול ביתו של שר הביטחון לשעבר, בני גנץ. ראשי המועצות דרשו מגנץ לשנות את נושא המחסומים אשר מוצבים ביציאות השונות מיהודה ושומרון שגורמים לפקקי ענק מידי בוקר. כחלק מהמחאה העביר דגן את לשכתו במקום ואירח במקום את הנהגות הישובים מהשומרון שהביעו את מחאתם על העומסים ביציאות מיו”ש ואת תמיכתם במאבקם ראשי המועצות ביהודה ושומרון נגד העומסים במחסומים. במסגרת זו ראש מועצת שומרון יוסי דגן אף ישן יחד עם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בשקי שינה באוהל מחוץ לבית שר הבטחון.

חדשות שומרון כתבה ראשית תחבורה ותשתיות